Cheva K3500 HD Full Size Dually uppfräschning

Uppfräschning och en del trucker styling en drömbil som helt enkelt ska fixas så som ja vill ha den;) kommer vara ett rullande projekt. Version 2,0 påbörjat på sidan 23
  • 151 Följare
  • 305 819 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 juli 2015
Koppaa
17 januari 2013 · 75 Inlägg

woffis skrev:
framtida planen är väl att lackaom hela bilen men vet inte närsmile
Nya från USA kostar 5000 styck på dalhems:S så ja väljer att plasta själv haha
Ja ska testa med rollpan tröttnar man eller att man inte tycker de blir bra kan man ju alltid bygga tillbaka;)

Du då har du några planer i övrigt?

Jora det finns hur mkt som helst, men prio ett är att få klart fronten med allt jag ska ha där, dimljus, extraljus, frontbåge, led positioner, nya lycktor och sen jobba mig bakåt på bilen smile

woffis
17 januari 2013 · 504 Inlägg

Okej spännande! Själv känns de som man är och rör överallt haha är ju snart inte en enda del som inte är skruvad påtongue

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Koppaa
17 januari 2013 · 75 Inlägg

woffis skrev:
Okej spännande! Själv känns de som man är och rör överallt haha är ju snart inte en enda del som inte är skruvad påtongue

Har vart och skruvat lite över allt jag med, fixa mkt el som var en del rally på i min och bytt lite upphängningar i bak osv osv.. smile

Men det hör till, man fixar ju allt man stör sig på och som inte funkar fullt hundra.. satt man blir nöjd smile
Gamla bilar vettu, finns alltid nått att laga eller förbättra smile Det som är skoj också ju!

woffis
17 januari 2013 · 504 Inlägg

haha ja verkligen! vart köpte du dessa upphängningar? pris? ja har också grejat el framifrån och bak min va ju sån så när man fixat så alla lampor fram funka då tvär dog ju alla bak så de blev samma visa där men nu funkar allt äntligen;d

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
teamvolvoracing Trucker
17 januari 2013 · 1 220 Inlägg

Följer! frän bil, sido markeringar och en flakbåge me 5 extraljus i + vita glödare i dom skulle ha sutte som en fläskläpp. älska stora dually pickupar me mycke dioder osv

Vissa är bara bättre än andra!
Koppaa
18 januari 2013 · 75 Inlägg

woffis skrev:
haha ja verkligen! vart köpte du dessa upphängningar? pris? ja har också grejat el framifrån och bak min va ju sån så när man fixat så alla lampor fram funka då tvär dog ju alla bak så de blev samma visa där men nu funkar allt äntligen;d

Min var ju sänkt runtom när jag köpte den.. Så hade ju sänk hänken bak, så gick bara till min lokala AD-center och beställde 2st orignal hänken bak, så antar att dom tog hem det från HansenRacing bara smile.
Den var så jäkla stötig så höll få tuppjuck på den.

Så nu är det bara främre fästena på bladfjädringen jag ska få tag på, dom som är bultade i ramen.. dom är ju också försänkta satt bilen ska bli lägre hmm diggar inte att sänka en så tung bil, nog för att det är schysst med Airride pickisar.. Men det ska ju göras ordenligt då och inte bara drop-spindlar och sänk hänken i bak. Sänkhänken gjorde ju att minsta lilla grob eller väck i vägen så skramla det om bladfjädringen, typ som om den fjädra igenom mot ramen.

woffis
18 januari 2013 · 504 Inlägg

sido markeringar ligger och väntar;) flakbåge har ja liggandes men vet inte om den ska på än. kul att du följer!

MVH Kristoffer

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
woffis
18 januari 2013 · 504 Inlägg

Jaha ja trodde du köpt bussningar och grejer;) ja jag tycker att om dessa bilar ska sänkas så ska de va air ride eller så ska dom höjas som satan du kan ringa osby bildelar dom kanske har något dom kan plocka liss till dig dom har sjukt mycke bilar ståendes va där nere en sväng i sommras

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Koppaa
18 januari 2013 · 75 Inlägg

woffis skrev:
Jaha ja trodde du köpt bussningar och grejer;) ja jag tycker att om dessa bilar ska sänkas så ska de va air ride eller så ska dom höjas som satan du kan ringa osby bildelar dom kanske har något dom kan plocka liss till dig dom har sjukt mycke bilar ståendes va där nere en sväng i sommras

Nej nej, eller iofs så fick jag med bussningar också.. men böt dom aldrig. Ska nog göra det iår och måla på lite under bilen med tror jag smile
Jo jag och Bill har haft funderingar på att åka dig och handla och kika en del.. Men har hört på ryktes väg att det typ inte är värt att åka dit. Dom är lite väl dyra på det mesta hmm

woffis
18 januari 2013 · 504 Inlägg

ja dom är väl inte svinbilliga kanske ja köpte ju bara en frontläpp så de blev inte så jätte dyrt.
men dom har inte öppet så man kan gå runt själv på skrot gården längre tyvärr utan man får ringa och säga vad man vill ha så plockar dom lorss de om de finns och sen får man hämta det i kassan eller så slckar dom det.

De bästa kanske hade vart att åka till Usa:|

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Hilly
18 januari 2013 · 20 Inlägg

Apropå den däringa frontskyddet från Ranch Hand, hade det vart till en Ford F350 hade jag klippt till direkt. Tycker Ranch Hand är brutalt feta.

Nåväl om det. Väntar på update big_smile

NightCruiser
19 januari 2013 · 1 163 Inlägg

Hilly skrev:
Apropå den däringa frontskyddet från Ranch Hand, hade det vart till en Ford F350 hade jag klippt till direkt. Tycker Ranch Hand är brutalt feta.

Nåväl om det. Väntar på update big_smile

Går att modda, Forden är lite rundare i fronten än Chevan men annars är inte skillnaden stor!
Kanske får skära ut lite i för Fordens kofångare i värsta fall, har för mig dom är lite högre än Chevans...

Klart värt en chansning... wink

NightCruiser
20 januari 2013 · 1 163 Inlägg

Koppaa skrev:
Såg den jag med, måste erkänna att jag är jävligt sugen på den. Men pengarna finns inte nu sad

Hittat en lite billigare båge till dig... wink
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/379215_4851613363564_772253904_n.jpg
2000kr...

Sorry för O.T trådskaparn men man måste ju hjälpa sina medmänniskor...

woffis
20 januari 2013 · 504 Inlägg

Ingen fara! bara bra då har ju även ja chansen att köpa de;-)

Senast redigerat av woffis (20 januari 2013)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Koppaa
20 januari 2013 · 75 Inlägg

NightCruiser skrev:

Koppaa skrev:
Såg den jag med, måste erkänna att jag är jävligt sugen på den. Men pengarna finns inte nu sad

Hittat en lite billigare båge till dig... wink
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3904_n.jpg
2000kr...

Sorry för O.T trådskaparn men man måste ju hjälpa sina medmänniskor...

Såg rätt intressant ut den med, vart hitta du den ? smile
Fast den svart för 4000kr är nästan tuffare tkr jag tongue

Hehe, ja först till kvarn bah big_smile

woffis
20 januari 2013 · 504 Inlägg

Nu har ja ett problem!

Min kära bil vill dö ibland kall som varm och stillastående som under körning men den startar direkt igen om man vrider på nyckeln eller under körning så är de bara att rulla vidare så startar den efter 0,5 till 2 sek kanske. ska se om ja lyckas få bytt dieselfiltret i veckan för att se om det är de som är problemet för pumpen på ramen går de hör man men vad skulle de kunna vara annars är de ett tecken på att pmd:n är kass eller är de bara att ställa sig in på att byta storpumpen?roll

Är de lönt att renovera en sådan pump eller är de ny som gäller?

riktigt tacksam för svar och funderingar!

//Kristoffer

Senast redigerat av woffis (20 januari 2013)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
woffis
20 januari 2013 · 504 Inlägg

Koppaa




NightCruiser skrev:



Koppaa skrev:

Såg den jag med, måste erkänna att jag är jävligt sugen på den. Men pengarna finns inte nu

Hittat en lite billigare båge till dig...
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3904_n.jpg
2000kr...

Sorry för O.T trådskaparn men man måste ju hjälpa sina medmänniskor...

Såg rätt intressant ut den med, vart hitta du den ?
Fast den svart för 4000kr är nästan tuffare tkr jag

Hehe, ja först till kvarn bah

I detta fallet är den din ja är nöjd me den ja har faktiskt:)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Koppaa
20 januari 2013 · 75 Inlägg

woffis skrev:
Nu har ja ett problem!

Min kära bil vill dö ibland kall som varm och stillastående som under körning men den startar direkt igen om man vrider på nyckeln eller under körning så är de bara att rulla vidare så startar den efter 0,5 till 2 sek kanske. ska se om ja lyckas få bytt dieselfiltret i veckan för att se om det är de som är problemet för pumpen på ramen går de hör man men vad skulle de kunna vara annars är de ett tecken på att pmd:n är kass eller är de bara att ställa sig in på att byta storpumpen?roll

riktigt tacksam för svar och funderingar!

//Kristoffer

Jag har läst runt väldigt mkt om sånt där också.. Då bill hade problem med att den dog vid full gas pådrag och dog på tomgång ibland också.. Men han provade byta alla spridar (nya från enghsmotor) och gjorde en total sercive på alla filter osv.. men vart yterst lite bättre. Men sen koppla han om förpumpen satt den går direkt på tändningen och hela tiden och inte bara när du kör starten som dom är kopplade original tydligen.. och då vart det bättre smile

Nästa steg är nog att byta pmd:n ytterst sällan storpumpen går sönder.. och då borde den gå riktigt illa och ryka mkt brukar diesel maskiner göra om stora matar pumpen börjar bli dålig tongue

Koppaa
20 januari 2013 · 75 Inlägg

woffis skrev:

Koppaa




NightCruiser skrev:



Koppaa skrev:

Såg den jag med, måste erkänna att jag är jävligt sugen på den. Men pengarna finns inte nu

Hittat en lite billigare båge till dig...
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a … 3904_n.jpg
2000kr...

Sorry för O.T trådskaparn men man måste ju hjälpa sina medmänniskor...

Såg rätt intressant ut den med, vart hitta du den ?
Fast den svart för 4000kr är nästan tuffare tkr jag

Hehe, ja först till kvarn bah

I detta fallet är den din ja är nöjd me den ja har faktiskt:)

hehe vad bra då smile

woffis
20 januari 2013 · 504 Inlägg

åfan precis sån va min när ja köpte den så ja bytte alla filter "bara" utan resultat så ja fick leta vidare och då visade de sig att de va den lilla pumpen som sagt upp sig och när den va bytt så gick den som ett spett igen så detta har börjat nu men har du lust att kolla me Bill om han kan ta något kort eller skriva en kort guide på hur han gjort för de hade ju helt klart vart värt att testa!

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang