Chippad 940 spikar?

JFfoto
11 augusti 2012 ·

Nepp, såg ingen gänga någonstans, däremot hitta jag en lös slang.. Sitter på turbon och ska in i WG? sitter en anslutning där iallfall och ingen är pluggad. Vad gör denna slang?

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171273/171273-8f4fcf3407e205a6c802052b0010580c.jpg

Pim_Pim
11 augusti 2012 ·

Dit med slangen.

JFfoto
11 augusti 2012 ·

Pim_Pim skrev:
Dit med slangen.

Haha, ja :p vad gör den då? kan de va felet för den rycker?

JFfoto
11 augusti 2012 ·

jonnielahti skrev:

Kalltkaffe skrev:

Pim_Pim skrev:
Dit med slangen.

Haha, ja :p vad gör den då? kan de va felet för den rycker?

ja! smile

Helt säker? för det verkar nämnligen för enkelt fel för mig, de är alltid något större fel när det gäller mig och bilar :p

Ska prova trycka dit den igen och provköra smile

JFfoto
11 augusti 2012 ·

Vad är det som händer när den slangen är lös? vad är det som inte funkar som det ska då? smile vore roligt att veta.

TireSlayer Tvivlare
11 augusti 2012 · 2 266 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Vad är det som händer när den slangen är lös? vad är det som inte funkar som det ska då? smile vore roligt att veta.

wastegaten laddar på fullt ladd, så mycket som turbon orkar. den reglerar alltså inte smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Pim_Pim
11 augusti 2012 ·

Inte bra att åka med ryckt slang, dit med den ! wink

JFfoto
11 augusti 2012 ·

TireSlayer skrev:

Kalltkaffe skrev:
Vad är det som händer när den slangen är lös? vad är det som inte funkar som det ska då? smile vore roligt att veta.

wastegaten laddar på fullt ladd, så mycket som turbon orkar. den reglerar alltså inte smile

okej smile du tror också att de är därför den rycker? Jag vet att ja kan få svaret genom att provköra, men ska ut lite senare på ärende och tänkte testa då, orkar inte nu :p haha. Slöar framför datan med kaffe så kul att spekulera lite smile

TireSlayer Tvivlare
11 augusti 2012 · 2 266 Inlägg

Kalltkaffe skrev:

TireSlayer skrev:

Kalltkaffe skrev:
Vad är det som händer när den slangen är lös? vad är det som inte funkar som det ska då? smile vore roligt att veta.

wastegaten laddar på fullt ladd, så mycket som turbon orkar. den reglerar alltså inte smile

okej smile du tror också att de är därför den rycker? Jag vet att ja kan få svaret genom att provköra, men ska ut lite senare på ärende och tänkte testa då, orkar inte nu :p haha. Slöar framför datan med kaffe så kul att spekulera lite smile

Jag är helt säker, nästan. wink

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
JFfoto
11 augusti 2012 ·

TireSlayer skrev:

Kalltkaffe skrev:

TireSlayer skrev:

wastegaten laddar på fullt ladd, så mycket som turbon orkar. den reglerar alltså inte smile

okej smile du tror också att de är därför den rycker? Jag vet att ja kan få svaret genom att provköra, men ska ut lite senare på ärende och tänkte testa då, orkar inte nu :p haha. Slöar framför datan med kaffe så kul att spekulera lite smile

Jag är helt säker, nästan. wink

Härligt smile Fast ska inte ha så stora förhoppningar, då det verkar för enkelt wink

T.e.x om jag skulle få pyspunka på ett däck, skulle först tro att det räcker med att laga, men visar sig att det är en skruv som ramlat bort och gjort punka, där av har skruven lett på något vis, till att motorn behövs renoveras wink de är min tur de.

JFfoto
11 augusti 2012 ·

De var de som va felet smile dock så skjuter man den slangen hela tiden, får klämma dit en slangklämma eller något :p

Pim_Pim
11 augusti 2012 ·

Härligt, vad laddar den nu?

JFfoto
11 augusti 2012 ·

Pim_Pim skrev:
Härligt, vad laddar den nu?

1 bar smile tror de är en billig mätare, funderar på att skaffa en ny..

phille18
12 augusti 2012 · 179 Inlägg

Kalltkaffe skrev:

Pim_Pim skrev:
Härligt, vad laddar den nu?

1 bar smile tror de är en billig mätare, funderar på att skaffa en ny..

Varifrån? Min blackline från klracing visade helt rätt enligt sprutet. Inte alltid billigt=skit.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!
JFfoto
12 augusti 2012 ·

phille18 skrev:

Kalltkaffe skrev:

Pim_Pim skrev:
Härligt, vad laddar den nu?

1 bar smile tror de är en billig mätare, funderar på att skaffa en ny..

Varifrån? Min blackline från klracing visade helt rätt enligt sprutet. Inte alltid billigt=skit.

Ingen aning, satt i när ja köpte den, står "race sport" och de går att ändra färg på den.. känns lite billigt iallafall smile

phille18
12 augusti 2012 · 179 Inlägg

Det går ju att provtrycka den o se..

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!
JFfoto
13 augusti 2012 ·

En bonusfråga :p är det skillnad på kylarlocken mellan turbo och sugmotorer? hade nämnligen det gröna locket satt på, men hade ett grått liggandes som ja tyckte va finare, är ifrån min GL, så bytte.. men nu tryckte den ur sig lite vatten ;o

turbodeath
13 augusti 2012 · 2 452 Inlägg

det skall vara skillnad enligt volvo

döden kommer tillbaka
JFfoto
13 augusti 2012 ·

turbodeath skrev:
det skall vara skillnad enligt volvo

okej smile tackar, då byter jag tillbaka

TireSlayer Tvivlare
13 augusti 2012 · 2 266 Inlägg

Jag köpte nytt för ett tag sen på volvo och fick då ett grönt till min turbo smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang