Volvo 855 tdi startar ej????

Ujjujj
13 augusti 2012 · 72 Inlägg

hade lite problem med 850in att den började gå lite ojämt på motorvägen men tänkte inte nåt på det då det regnade extremt mkt. fortsatte köra nån mil och stall bilen. startade igen efter nån minut och va inga problem. fortsatte köra och nån mil senare så tvärdog bilen när jag körde in i en rondell (typ som kärringstopp) men vet att det inte va det. och efter det startar den inte alls!!
remmen till pumpen är hel, alla säkringar är hela, det finns diesel i tanken, knackat på bränslefiltret för att se om det är den för borde ju komma nåt så det rycker till i motorn om det va det hmm köpt ett bränslepumpsrelä till den men hittar inte vart det sitter????? testat byttat ventilen som sitter på pumpen. dragit och tryckt i alla kontakter jag hittat men får inte en enda reaktion. testat att lufta systemet också. även testat att bogsera igång men utan nåt resultat sad

alla förslag mottages!!!

_MrK_
13 augusti 2012 ·

hej jag hade en audi a6 diesel 2,5 tdi den hade typ samma problem och det var pumpen som rasade byte och sen gick det bra big_smile 850 och a6 har samma motor tror 99% på att dieselpumpen är kass men jag kan ha fel lycka till

Ujjujj
13 augusti 2012 · 72 Inlägg

tackar för det smile borde inte det höras om den rasar? är den svårbyt? tänkte om det är nåt man kan göra utomhus när den inte står hemma typ wink

_MrK_
13 augusti 2012 ·

Den är lätt att komma till och reminställningarna finns både på kam axel samt pumpen drev du kan byta den på 15min typ

Ujjujj
13 augusti 2012 · 72 Inlägg

tackar då ska jag försöka med det då smile

_MrK_
13 augusti 2012 ·

Gör så hoppas det löser sig smile

Ujjujj
14 augusti 2012 · 72 Inlägg

hmm kollat vidare och såg att det va massa olja i övre ic röret?? såg då att oljan va helslut i motorn och den har inte tagit en droppe på snart ett års körning (ca 2500 mil)
vad kan ha gjort det om någon har varit med om det tidigare hmm

_MrK_
15 augusti 2012 ·

Är motorn tom på olja ?

Ujjujj
17 augusti 2012 · 72 Inlägg

Ja nu är den det :S

_MrK_
19 augusti 2012 ·

okej tror du ska byta motor låter bökigt med att leta fel blir nog billgare att byta hmm

Ujjujj
20 augusti 2012 · 72 Inlägg

hmm ah blir nog ny bil ist smile

_MrK_
27 augusti 2012 ·

Blir nog enklast så big_smile

Ujjujj
4 september 2012 · 72 Inlägg

remmen till pumpen hade hoppat och alla inställningar vart fel då tongue inget jag kunnat fixa så han som köpte den gjorde ett kap wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang