Volvo 244turbo ljudbygge

Startar en tråd om mitt ljudbygge i min 244turbo, ska slänga in lite dunka i bilen som kommer bestå av Huvudenhet: Kenwood KDC-6051U Slutsteg: SPL Dynamics 1500.1 Bas: 4st Mutant 10" MT-1005 XXX Framsystem: Just nu 2st autostudio 5.25 men ska in mer och sen ett SPL Dynamics 150.4 på det...Målet är att spela över 137.5 DB som min mekarkompis Crille93 spelade med samma uppsättning i sin 740 :)
  • 70 Följare
  • 63 438 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 juni 2013
danne9418
17 augusti 2012 · 136 Inlägg

birka76 skrev:
bara 147,7db

herrejävlar :p "baara" såg att den var byggd för dunka helt o hållet men ändå :p

Den som ingen turbo har åker utan bar!
birka76 BASS GLAD
17 augusti 2012 · 1 381 Inlägg

danne9418 skrev:

birka76 skrev:
bara 147,7db

herrejävlar :p "baara" såg att den var byggd för dunka helt o hållet men ändå :p

Jag tävla i billjud förut .. är med på en del tävlingar fortfarande då smile
du får komma till linköping då dom har tävling

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
danne9418
17 augusti 2012 · 136 Inlägg

birka76 skrev:
Jag tävla i billjud förut .. är med på en del tävlingar fortfarande då
du får komma till linköping då dom har tävling

joo förstod det med ett såntdär monster :p ajjemän måste ju kolla vad man kan kräma ur de stackars mutantbasarna :p crille93 spelade somsagt 137.5 med dem, men en för liten låda, så är väldigt intresserad av vad min kommer spela (samma uppsättning basar, steg och huvudenhet), dock har vi stött på ett problem, bytte generator då jag trodde min förra var sönder pga elfelet, och den ladda 13.2V ungefär, men "nya" jag har nu laddar bara 12.5V hmm så får ta o fixa ny laddregulator och kanske en kondensator om det inte hjälper, för blir spänningsfall när basen slår igång på riktigt...kommer bli lite dåligt med uppdates nu närmaste dagarna då det är augustifest här i norrköping och ölen lockar, hade!

Den som ingen turbo har åker utan bar!
birka76 BASS GLAD
17 augusti 2012 · 1 381 Inlägg

danne9418 skrev:

birka76 skrev:
Jag tävla i billjud förut .. är med på en del tävlingar fortfarande då
du får komma till linköping då dom har tävling

joo förstod det med ett såntdär monster :p ajjemän måste ju kolla vad man kan kräma ur de stackars mutantbasarna :p crille93 spelade somsagt 137.5 med dem, men en för liten låda, så är väldigt intresserad av vad min kommer spela (samma uppsättning basar, steg och huvudenhet), dock har vi stött på ett problem, bytte generator då jag trodde min förra var sönder pga elfelet, och den ladda 13.2V ungefär, men "nya" jag har nu laddar bara 12.5V hmm så får ta o fixa ny laddregulator och kanske en kondensator om det inte hjälper, för blir spänningsfall när basen slår igång på riktigt...kommer bli lite dåligt med uppdates nu närmaste dagarna då det är augustifest här i norrköping och ölen lockar, hade!

skit i kondensator släng i ett battrei till istället ,.,,.

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
danne9418
17 augusti 2012 · 136 Inlägg

birka76 skrev:
skit i kondensator släng i ett battrei till istället ,.,,.

får la bli så dååå smile

Den som ingen turbo har åker utan bar!
christAfer Wärmland
17 augusti 2012 · 943 Inlägg

birka76 skrev:

danne9418 skrev:

birka76 skrev:
Jag tävla i billjud förut .. är med på en del tävlingar fortfarande då
du får komma till linköping då dom har tävling

joo förstod det med ett såntdär monster :p ajjemän måste ju kolla vad man kan kräma ur de stackars mutantbasarna :p crille93 spelade somsagt 137.5 med dem, men en för liten låda, så är väldigt intresserad av vad min kommer spela (samma uppsättning basar, steg och huvudenhet), dock har vi stött på ett problem, bytte generator då jag trodde min förra var sönder pga elfelet, och den ladda 13.2V ungefär, men "nya" jag har nu laddar bara 12.5V hmm så får ta o fixa ny laddregulator och kanske en kondensator om det inte hjälper, för blir spänningsfall när basen slår igång på riktigt...kommer bli lite dåligt med uppdates nu närmaste dagarna då det är augustifest här i norrköping och ölen lockar, hade!

skit i kondensator släng i ett battrei till istället ,.,,.

Håller med, kondesatorn gör inte ett skit ändå tongue Blinkar bara lite flashigt

Ööööööööööööh.....
danne9418
17 augusti 2012 · 136 Inlägg

christAfer skrev:
Håller med, kondesatorn gör inte ett skit ändå  Blinkar bara lite flashigt

jaja jag kör väl på ett till batteri! :p nöjd med uppdaten då ? :p även om den kom liiiiite senare än planerat!

birka, hur dåligt är det att köra med batterier av olika Ah och märken? har nämligen ett 75Ah i bilen nu och sen ett 55Ah liggandes hemma...

Den som ingen turbo har åker utan bar!
christAfer Wärmland
17 augusti 2012 · 943 Inlägg

danne9418 skrev:

christAfer skrev:
Håller med, kondesatorn gör inte ett skit ändå  Blinkar bara lite flashigt

jaja jag kör väl på ett till batteri! :p nöjd med uppdaten då ? :p även om den kom liiiiite senare än planerat!

birka, hur dåligt är det att köra med batterier av olika Ah och märken? har nämligen ett 75Ah i bilen nu och sen ett 55Ah liggandes hemma...

Jadå, updaten var det inga fel på! big_smile

Ööööööööööööh.....
birka76 BASS GLAD
17 augusti 2012 · 1 381 Inlägg

danne9418 skrev:

christAfer skrev:
Håller med, kondesatorn gör inte ett skit ändå  Blinkar bara lite flashigt

jaja jag kör väl på ett till batteri! :p nöjd med uppdaten då ? :p även om den kom liiiiite senare än planerat!

birka, hur dåligt är det att köra med batterier av olika Ah och märken? har nämligen ett 75Ah i bilen nu och sen ett 55Ah liggandes hemma...

risken är ju att ditt 55ah kommer dra ur de 75ah så dom blir lika undegär
så hällst ska du ha två lika danna samt köpt samtidigt ..

men de går kör med de du har ,,,

själv kör jag två tudor 100ah batteri smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
danne9418
17 augusti 2012 · 136 Inlägg

christAfer skrev:
Jadå, updaten var det inga fel på!

Kul o höra :p

birka76 skrev:
risken är ju att ditt 55ah kommer dra ur de 75ah så dom blir lika undegär
så hällst ska du ha två lika danna samt köpt samtidigt ..

men de går kör med de du har ,,,

själv kör jag två tudor 100ah batteri

joo har fått höra de, funtar på att köpa ett till 75A, köpte första bästa från mekonomen när jag fick det där lilla fina elfelet som hade wastegate på pluspol o göra med :p

Den som ingen turbo har åker utan bar!
birka76 BASS GLAD
17 augusti 2012 · 1 381 Inlägg

danne9418 skrev:

christAfer skrev:
Jadå, updaten var det inga fel på!

Kul o höra :p

birka76 skrev:
risken är ju att ditt 55ah kommer dra ur de 75ah så dom blir lika undegär
så hällst ska du ha två lika danna samt köpt samtidigt ..

men de går kör med de du har ,,,

själv kör jag två tudor 100ah batteri

joo har fått höra de, funtar på att köpa ett till 75A, köpte första bästa från mekonomen när jag fick det där lilla fina elfelet som hade wastegate på pluspol o göra med :p

ok

finns ju en hel del bilskrotar i norrköping åk ditt kolla wink

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Crille93
18 augusti 2012 · 362 Inlägg

Skapligt bygge vi har fått igång!
Får hoppas du har ev lite tid över så vi kan bygga klart det sista på min med! smile
Team LOL FTW ;-)

Spana in Golfen!
24st 10" basar och mycket mer!
Golf 2 Ljudbygge
Bra Ljud i Bil / Kenwood / Silent Coat
Chevrolet Camaro Iroc-Z "FlatBeat" (1988)
danne9418
18 augusti 2012 · 136 Inlägg

fixat ny regulator så nu laddar han som han ska, dock så blir det spänningsfall över steget när det börjar dunka lite...någon idé? mätte 9volt över steget när stereon var på, när jag stängde av stereon gick det upp till 12.5V hmm

Den som ingen turbo har åker utan bar!
birka76 BASS GLAD
19 augusti 2012 · 1 381 Inlägg

danne9418 skrev:
fixat ny regulator så nu laddar han som han ska, dock så blir det spänningsfall över steget när det börjar dunka lite...någon idé? mätte 9volt över steget när stereon var på, när jag stängde av stereon gick det upp till 12.5V hmm

hade du 9 volt då du spelade ?

kan säja att du ska inte forsätta spela släng i 2-3 battreir till inna du spelar allså .. .

för du kör väll ditt steg i 1 ohm väll

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
danne9418
19 augusti 2012 · 136 Inlägg

1 ohm, crille93 gissar på dålig jord, men blir ett nytt batteri snart...

Den som ingen turbo har åker utan bar!
birka76 BASS GLAD
19 augusti 2012 · 1 381 Inlägg

danne9418 skrev:
1 ohm, crille93 gissar på dålig jord, men blir ett nytt batteri snart...

kör man sådan låg last så ska du ju inte ha ström under 12 volt wink

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
danne9418
19 augusti 2012 · 136 Inlägg

Grejen är den att crille93 spelade med exakt samma saker förutom att han hade ett 55Ah batteri och jag har 75Ah...skumt...

Den som ingen turbo har åker utan bar!
birka76 BASS GLAD
19 augusti 2012 · 1 381 Inlägg

danne9418 skrev:
Grejen är den att crille93 spelade med exakt samma saker förutom att han hade ett 55Ah batteri och jag har 75Ah...skumt...

jappp verkligen

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
danne9418
19 augusti 2012 · 136 Inlägg

birka76 skrev:
jappp verkligen

vart nere o mätt nu, 12.45V  pluspol till minus pol, 12.45V pluspol till chassie, 12.45V ingång av 50mm2 kabel till särkingsdosan på baslådan till uppsamlingdosan för minus på baslådan, gissar på säkring!

Senast redigerat av danne9418 (19 augusti 2012)

Den som ingen turbo har åker utan bar!
danne9418
20 augusti 2012 · 136 Inlägg

hitta felet! suck, säkringen som sitter på baslådan hade skakat loss...så nu funkar det som det ska, spelar riktigt bra! håller på o fixar larm, blev ett Cobra 4193, verkar bra :>

Den som ingen turbo har åker utan bar!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang