LINGSTROM
Gotlänning på drift.. Konstant!
11 april 2013
· 1 325 Inlägg
Varför krångla till allt så förbannat?
Fästet som är fastsvetsat är bara att kapa bort så finns hålen för original fästet till 8v motorer, i med bultar med Bricka underifrån och skruva fast 8v fästet ovanifrån.
På avgassidans fäste är det bara att skruva bort 16v fästen i balken och montera 8v fästet, passar utmärkt.
Ner med 8v motorn, koppla in och vrid på nyckeln!!!!
Det enda som inte finns på en 16v kabel stam är till kallstarts ventilen under insuget "den blå". Finns bara på 8v motorerna "b230".
Motståndet alla pratar om är mkt simpelt att koppla in när man turbo konverterar.
Ta motståndet samt kontaktstycket (silver grått motstånd sitter på vänstersida (insug sidan) i turbo bilarna.
Kablarna kopplas in på varje spridare, en kabel på var spridare, kabeln som går i mitten av kontakt stycket ska kopplas in i bränsle boxen, kolla upp på ett el schema vilken som styr detta motstånd för att det ska funka.
Koppla in de i rätt urtag/kabel i stycket in till bränsleboxen och VOILA allt lirar och funkar.
Senast redigerat av LINGSTROM (11 april 2013)