Eunos Roadster 1.8l -96, kompressormatad tjejbil med bankörning som fokus.

Projekttråd över vad som händer med sveriges tjejigaste tjejbil. Kompressormatad etanoldrickare som ständigt genomgår uppgraderingar och förbättringar, med målet att skapa min perfekta leksak.
  • 372 Följare
  • 639 431 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 november 2019
razpataz Halvglad semi-amatör.
3 juli 2013 · 600 Inlägg

MxKrus skrev:
Sjukt frän bil!
Grymt kul läsning!
Grattis till nyförvärvet!
big_smile

Tack tack tack, tusen tack! smile

MrBeskow skrev:
Som några andra skrivit så är denna tråden den jag uppskattar uppdateringar på mest av alla trådar! Skulle bli glad för ännu fler uppdateringar, men ingen är gjord av pengar eller tid så det är fortfarande 10/10!

Om man får fråga hur mycket har du sammanlagt lagt ner på bilen (inklusive inköpspris)? Sedan är antal timmar många med så det går inte att räkna på det sättet, men jag är ändå nyfiken!

Men som sagt, tack så mycket för en underbart fin bil och en underbart fin tråd!

Hej, och tack! Jo, om dygnet hade fler timmar och fickorna vore djupare så skulle det ske fler uppdateringar, men nu är det som det är. Skippar man lunchen har man 25h/dygn, men mer än så blir det inte... smile
Ang. vad jag lagt ner på bilen så kan vi lämna det vid att det är en del. Enligt många på tok för mycket.
Har en pärm med alla kvitton, men den håller jag gömd för både mig och min sambo. Vi lämnar det där.
Kan säga att jag slutade röka, festa och allt sånt för att ha råd med bilen, och jag ångrar inte något jag gjort med den. Värd varenda krona och varenda svettig jävla timme i verkstan, för den gör mig glad varje gång jag ser den smile



Yes, då har man arbetat två dagar, dags för lite mer ledighet igen, och lite pillandes på tampongräsern.
Först var jag iväg och kastade på däcken:
http://imageshack.us/a/img18/9360/kzsd.jpg
Lite köttigare nu, inte en massa stretch osv. Stort tack till Philip för hjälpen med däckjuckandet!

Sen var det dags att plocka fram kniven ur banka/skära/kapa/slå-lådan.
Har haft en sticker på läppen där fram som inte riktigt kommer passa in längre.
http://imageshack.us/a/img407/868/rkrd.jpg
Så, inget mer lower it. Kommer inte bli en SUV, men högre blir den allt nu i framtiden.

Även dags för service. Den är lite törstig på olja, så istället för att skvalpa på lite extra blev det oljebyte.
Skämde t.o.m bort den jäveln med finolja, nu räknar jag med tacksamhet tillbaka.
http://imageshack.us/a/img844/7550/egb2.jpg
Så, ny olja och nytt filter. Nu ska den förhoppningsvis vara glad. Hoppas även batteriet blev gladare igen så man slipper jobbiga Waaa-waaa-waaaaaaaa <tystnad> igen. Vem vet, oljebyten kan göra underverk, och denna bil har ju vid flertalet tillfällen visat sig kunna laga sig själv... smile

Så, här står den fortfarande, på pallar.
http://imageshack.us/a/img829/1723/soeu.jpg
Hoppas hinna byta bromsvätska, lufta, lacka framläppen och kapa lite i bilen imorgon och hinna med en snabb testkörning med nya bromsarna också. Men lite tur blir den "klar" till wangan!
Fridens liljor!

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
razpataz Halvglad semi-amatör.
4 juli 2013 · 600 Inlägg

Twins skrev:
du kan ju fortfarande köra lågt och snabbt på bana wink

Mjaa, är inte riktigt så lätt. En rejäl sänkning ger visserligen lägre tyngdpunkt, men det är typ det enda.
Rollcenter nere i peking och geometrin i chassit åt helvete är mer sanningen. Ligger verkligen så mycket bättre på vägen när den är högre. Går ju självklart att bygga runt till viss del, men ändå smile



Så, fått lite gjort idag också, tro det eller ej!
Började med att lillebror kom förbi med en avi till mig, med avsändare "Japan".
http://imageshack.us/a/img546/5113/7wez.jpg
Började omgående kittla i baguetten och spritta i benen, måste ju hämtas ut!
Problemet nu var att tjejen tagit bajscivicen och dottern ut på äventyr, och jag var lämnad åt skithögen.
Tror skithögen är ny i denna historia, så ska väl presentera den:
http://imageshack.us/a/img69/5591/zk2q.jpg
Folket, möt skithögen. Skithögen, folket. Nog om den.

Cyklade tvärs över byn i ~100c värme, hämtade ut lilla paketet, cyklade till mekonomen och köpte lite färg och bromsvätska, sen ner i verkstan.
Där, där var det dags:
http://imageshack.us/a/img838/262/n5bb.jpg
Så, paketsammanfattning:
Storlek: 2/10, iaf lite större än ett kuvert.
Upphetsning: 8/10, nästan en nia. Jag var glad. Nej, lycklig!
Bubbelplast: 0/10, men det var ok. Jag var så glad att jag struntade i det.
Tyngd: 2/10.

Så, vad var det i det? För er, säkert bajs. För mig, mycket mer än så.
http://imageshack.us/a/img10/1983/fmyq.jpg
En Carbing competition gear knob. Så, varför denna upphetsning? Är ju bara en växelspaksknopp.
För att... För att jag hatade den gamla. Satt fast dåligt, och var allmänt äcklig.

Gamla:
http://imageshack.us/a/img69/1465/vltr.jpg
Nya:
http://imageshack.us/a/img826/1527/05s5.jpg
Så jävla nöjd. Ibland behövs det inte mycket för att man ska få tillbaka livsglädjen smile

Sen var det dags att ta tag i de lite viktigare sakerna. Hade idag min lillebror Hampus till hjälp igen.
http://imageshack.us/a/img163/2296/fy0p.jpg
Tack Hampus!

Själv började jag på framläppen som var helt sönderskrapad och äcklig.
http://imageshack.us/a/img191/2175/ugfl.jpg
Nerslipad och lackad med ny fräsch mattsvart färg. Som ny, fast bättre. Typ.

Ungefär här var väl planen att jag skulle byta bromsvätska, men här försvann även motivationen och hungern infann sig istället. Så vad gör man? På med sulorna, ner med aset på backen och åker och tvättar.
Däcken tar i som fan överallt om man åker två, men tror det ska lösas imorgon bara genom att plocka bort mina spejsers.
Bromsarna bettar iaf, och bilen verkar glad. Och satan så skönt det är att den är ett par cm högre, en helt annan bil att köra. Tog en snabb bild på höjden:
http://imageshack.us/a/img11/638/vp95.jpg
Den är väl kanske ingen SUV, men högre är den. Skrapar inte ens på farthinder.
Gillar verkligen hur det blev med mer gummi på fälgarna också, hoppas bara det inte ser allt för mesigt ut när jag plockar bort them spacers.

Parkerade iaf undan bilen sen, under bil-niqaben.
http://imageshack.us/a/img855/9351/ewrt.jpg
Ska ner imorgon och fixa lite mer, och om tiden finns även byta den där jävla bromsvätskan.
Blir ev. att plocka bort den tunga "balksupporten" i svartstål nu när bilen är högre också, finns många kg att spara där. Får se hur mycket man hinner med, men bilen verkar kunna bli redo för wangan iaf!
Fridens liljor brothermandudes!

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
razpataz Halvglad semi-amatör.
5 juli 2013 · 600 Inlägg

Twins skrev:
blev mycket bättre med mer gummi på däcken !

Ja, tycker jag med, men bättre kommer det bli med bredare fälgar och skärmbreddare! smile


Ja, då har man ännu en gång uträttat på tok för lite.
Dagen började iaf bra, slapp skithögen och tog bajscivicen ut till lokala rallyshopen
och köpte ett par brassestolar, sen direkt ner i verkstan och packa bilen.
http://imageshack.us/a/img856/5459/q3e3.jpg
Hjälm, en toarulle och brassestolar fick plats utan större problem. Som sagt, perfekt familjebil!


Sen hissades bilen upp och alla spacers runt om togs bort. Vann 3mm på det på varje hjul, vilket jag
inte tror är nog...
Valde att ignorera det, och började istället dra om lite vacumslangar och trams.
Efter det var det tänkt att diffoljan och bromsvätskan skulle bytas, men då hände det igen.
Bajsnödig. Motivationen försvann. Kastade på ett snabbt lager vax på bilen och kallade det en dag.
Vad som suger lite är att jag inte ens provstartat eller provkört biljäveln idag, men.. hur fel kan det bli?
Imorgon ska jag möta upp Daugaard klockan 06.30 i lund, sen rullar vi mot wangan.
Tilläggas bör att jag planerar att köra utan tak dit, så börjar det regna blir det jätteroligt, för precis alla utom mig.. Men det bjuder jag på isf smile

Kastar upp ett par snabba bilder från hur jag lämnade den, som utfyllnad. Mobilbilder såklart, har ju blivit lat.
http://imageshack.us/a/img833/9742/r1bt.jpg
http://imageshack.us/a/img59/9796/6fod.jpg
Fridens liljor gott folk, hoppas vi ses på Wangan!

Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
razpataz Halvglad semi-amatör.
9 juli 2013 · 600 Inlägg

PojkN skrev:
Detta ska man såklart följa! Grymma inlägg, lite sorgligt att man har läst allt, vill ha mer! big_smile Skitfin bil!

Haha, tack, och kul att du gillar både bilen och mina fjanterier här! smile



Iaf, har inget direkt spännande att uppdatera med, men inte heller något vettigt att göra, så. Ja.
Vill börja med att tacka alla som jag träffade på wangan för en riktigt schysst dag, trots att jag
numera bär ett par permanent monterade vita Wayfarers. Jobbade dagen efter, och skulle tro att det var minst 100 personer på flygplatsen som skrattade åt mig och kallade mig "Vaskebjörn"... Oavsett vad, tack!

Tyvärr blev det inget kört på lördagen. Som tidigare inlägg säger så hann jag aldrig med någon testkörning innan det rullades iväg, men på morgonen upptäcke jag att den sneda huben gör att skivan på höger bakdäck vobblar, och därmed ger en ABS-liknande känsla, dvs inte jämn bromsverkan. Lätt läskigt vid inbromsning, men så är det.
Ska till att beställa delar för att fixa problemet, och sen SKA den ut och få smisk!

Hade även kopplat lite småsaker lite vajsing så den inte gick riktigt som den skulle, men det blev åtgärdat idag.
I övrigt är jag sjukt nöjd med Carbotech-beläggen, är en helt annan bil. Gnisslar och skriker när man kör lugnt, men bettar något så fantastiskt bra (... förutom vänster bak då). Något annat dom gör fantastisk bra är att damma.
Torkade av fälgarna idag, körde en kort "lugn" vända genom byn, och stannade sedan:
http://imageshack.us/a/img9/5765/8pdq.jpg
Smutsigt som en fjortonårings.. Ja, något. Ni får fylla på själva.

Sen som utfyllning får kastar jag upp några bilder som Henrik (HH|Photo) smällde av efter wangan.
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/1048886_240454506079321_1488236973_o.jpg
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/1053012_240446559413449_760796472_o.jpg
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/1052620_240446546080117_664559783_o.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/1009184_240446569413448_12961726_o.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/1052611_240405486084223_1401711321_o.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/1064161_240446602746778_945203151_o.jpg

Planerna smids som det är, och det kommer hända mer med bilen i dagarna.
Vad som sker först är. Ja, det får vi se. Något blir det.
Fridens liljor!

Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
razpataz Halvglad semi-amatör.
15 juli 2013 · 600 Inlägg

Softishman skrev:
Härligt!!!!

Indeed! smile

myran skrev:
Haha..  nej du race-belägg är inget för den som gillar rena blanka fälgar wink

Näe, och skrik, gnissel och damm är tuffare än puts alla dagar i veckan smile


Så, tänkte väl mest uppdatera för att visa att man lever. Går och väntar på semester, så jävla knäckt att jag inte riktigt har någon motivation till att faktiskt skruva något. Hoppas på ny energi nu i dagarna.
Något jag däremot har motivation till är:
http://imageshack.us/a/img837/3678/6kvv.jpg
"öh, vadå. motivation till vita fälgar, eller vafan menar papphatten?"
Sladdefälgarna! Åkte ut en sväng med min vän Robin idag till ett riktigt schysst ställe och lekte lite.
Tyvärr hade jag bara detta set däck med mig (jag vet, dumt. Förvåvad? Knappast va?), men till nästa gång ska jag ha ett par omgångar med mig så man hinner få upp ångan lite, och även ha något att åka hem på.
Tror det filmades lite, får se om det är något som kommer upp någon gång.
Sen, som utfyllnad. Här, från mig till er, dagens plattaste fågel: plattmåsen:
http://imageshack.us/a/img832/5461/4vwk.jpg
Tills vidare, fridens liljor brothermandudes!

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
razpataz Halvglad semi-amatör.
20 juli 2013 · 600 Inlägg

EN DAG KVAR ATT JOBBA! Nu är det snart ferie/semester, och känner att lite motivation kommit krypandes.
Har iaf roddat fram en upright med hjullager/hub för att byta ut min sneda jävel så man slipper "ABS" på vänster bak, och mindre vibrationer också. Ska hämtas nu i dagarna.
Sen så ska bilen upp på rullar på torsdag för att se hur mycket maskinen lämnar med nuvarande setup.
Hoppas på mer än orginal 133bhp iaf, och det ska vi nog kunna pricka hoppas jag.
Får fylla ut med en bild också:
http://imageshack.us/a/img845/6808/nwxn.jpg
Seriöst den mest funky ass birdpoopen jag sett, lovar att brunbjörnar vänstrat med havsörnar här i skåne, för det måste vara något sånt jävla monster som släppt den där jäveln.
Har även klickat hem lite småsaker, kommer förhoppningsvis marginellt intressantare updates i dagarna.
Fridens liljor brothermandudes!

Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
razpataz Halvglad semi-amatör.
24 juli 2013 · 600 Inlägg

myran skrev:
Vafan äter fåglarna nu för tiden?

Bär. Och spillolja, by the looks of it smile

C-Herbst skrev:
Ska bli spännande att se vad den lämnar för effekt smile

Verkligen! smile


Så, iaf, bänkning imorgon 10.00.
Ska bli intressant som fan, speciellt att se kurvan.
Effektmässigt tror jag inte det blir något ni blir impade av, min gissning är 181 hästar.
Kör med orginal grenrör och på tok för tight avgas, och så en gatmapp på det, svårt att hitta de sista hästarna utan bänk.
Bilen går jävligt fint, men man får tänka på att det är för att den inte väger så mycket.
Vi får se, men över 180 hästar hoppas jag verkligen, bara för att det skulle kännas gott.
Kastar upp bilder och filmer imorgon. (förutsatt att det inte är 142bhp, för då låser jag tråden tills jag lyckats felsöka skiten alt. skjutit mig i huvudet/skurit av mig kuken)
Fridens!

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
razpataz Halvglad semi-amatör.
25 juli 2013 · 600 Inlägg

MrBeskow skrev:
Lycka till! Den här tråden är för mig den bäst av alla jag hittat här på garaget, 10/10.

Tack som fan, skitkul att du gillar den! smile

Ralf skrev:
såååå klockan är 12:09 nu, vad sa bänkningen? big_smile
Tycker du skall ta och byta avgassystem omgående wink hah

turbonissarna skrev:
Jag tycker att du kan skriva ut siffrorna nu?! Om de inte blev under 142bhp :-P

Ejdersund skrev:
Det blev mer än 142 tongue

Ralf skrev:

Ejdersund skrev:
Det blev mer än 142 tongue

143? smile

Så. Hur gick det egentligen?
Åkte dit, rasade ingående axel på kompressorn, bogserades hem...

Elllloooor? Näe, dagen började med att jag åkte och hämtade upp Oskar, denna dag utan mapparvantar på sig.
Tilläggas bör redan nu att jag bestämt mig för att åka utan tak. Varför? För att jag är smart, och det är varmt ute.
Resan till Jims Tuning utanför Tomelilla gick bra, ingen jobbig sol, men inte kallt. Mätaren tickade över till 400mil med kompressormotorn precis utanför portarna, väl inkörd och beprövad nu.

Sen var det bara att spänna ner tampongräsern:
http://imageshack.us/a/img585/6299/cklq.jpg

Så. Här var jag nu jävligt nervös. Nervositetskissade varannan minut (dock inget bajs, märkligt), snyltade cigg av Oskar och vandrade omkring oroligt. Jag mådde ***. Men men, sen kördes ett par repor i bänken.



Skriker gött gör den iaf, men skulle den prestera?
Jorå. Jag är nöjd. Mer än orginal blev det, och riktigt vacker kurva!

http://imageshack.us/a/img138/4220/oazz.jpg
171whp och 196wtq.
Bänken beräknade det till 212bhp och 240nm, men det är i överkant.
Iaf riktigt gött att ha papper på det man gjort. Detta är då med orginal grenrör, 0.45bar laddtryck och en gatmapp. Tänk med 0.7, E85, fullflödessystem hela vägen och lite annat lull. Den går riktigt bra nu, men vänta bara! smile

Även Oskar var glad. Skulle det bli under 180bhp skulle han få gå hem, men nu slapp han ju det.
Han blev t.o.m förste person att få testköra, som klapp på ryggen för väl utförd mappning:
http://imageshack.us/a/img28/650/zrwo.jpg

Där ser ju allt gött ut. Han verkade tycka det var kul att få testköra. Nu kommer sanningen om det hela.
Var ju smart och sket i att ta med taket. Hur såg det egentligen ut där nere i södraste Sverige? Jo...
http://imageshack.us/a/img856/5374/0yi0.jpg

Regnade hästkukar, vilket inte är ett problem om man kör snabbare än 60km/h. Det gjorde inte vi, för det var några som hade bestämt sig för att krocka på motorvägen. Men efter att ha gissat oss igenom Ystad så kom vi åter ut på motorväg, och kom hem hyffsat torra. Så, det var väl det. Nu vill jag bygga vidare! smile
Fridens liljor!

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
razpataz Halvglad semi-amatör.
26 juli 2013 · 600 Inlägg

Ralf skrev:
Haha sedär ja! fan va trevligt smile blir det mer i vinter eller snartast? wink

Jotack! Byggandet börjar i september, nu ska det bara köras sommaren ut smile

myran skrev:
Riktigt fin kruva!  måste vara hur skönt som helst o köra.

Du har faktiskt mera effekt än min vid runt 3000rpm.. sen pekar min typ rakt en bra bit mellan 4000-5000rpm för o plattas av.

på med E85 och upp med trycket!  250hk/250Nm är inget problem för original prylarna! (sen får du akta stakarna.. 300Nm plus verkar vara gränsen för 5 växlade lådan)

Tror din är roligare o köra.. ska vi byta? wink

Skön att köra är den, jag är nöjd! Ang. stakarna får vi se, om pengarna och tiden finns så blir det smitt i vinter. Du om någon vet hur orginalsakerna ser ut när man laddat lite för friskt.. smile
Och roligare än din bil tror jag knappast, dock kanske lite annorlunda. Hade gärna haft din effekt med min kurva, då jävlar! big_smile

C-Herbst skrev:
Fina siffror smile grattis smile

Tack ska du ha! Inga 1000bhp-sifforor, men det är å andra sidan inget vardagsrum på 1600kg man kör smile

Godspeaker skrev:
Jävligt snygg kurva! fan va gott, ett bevis på att du faktiskt något för pengarna smile

Tack brotherman! Ja, hade man lagt all tid och pengar och fått mindre än orginal hade man ju inte mått så jävla bra... smile



Ska iväg på liten minisemester i helgen innan skruvandet börjar på måndag/tisdag igen.
Tänkte iaf kasta upp en liten snabbuppdatering, bara för sakens skull.
Fick låna ett bänkpapper från gossen Ralf här på garaget, på hans orginalmiata, som jämförelse:
Orginal:
http://imageshack.us/a/img542/8861/pbct.jpg
Kompressor:
http://imageshack.us/a/img138/4220/oazz.jpg
Som sagt inga monstereffekter, men med bara 0.5bar överladd är det ganska gött med nästan 70rwhp extra.
Planen är som sagt 0.7bar, E85 och bättre rör tills nästa år, hoppas då hamna någonstans mellan 200 & 230whp,
och förhoppningsvis nästan helt rak vridkurva hela vägen till varvstopp. Kommer bli spännande! smile

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
razpataz Halvglad semi-amatör.
30 juli 2013 · 600 Inlägg

myran skrev:
Ropa till  fall du behöver delar.. Min kommer plockas ner i bitar och säljas om ingen lägger ett bud på hela bilen.

Du vet vad jag vill ha, bara höra av dig när du är redo för att sälja så löser vi det smidigt smile



Så, hemkommen från min lilla miniweekend. Åkte till en stuga långt ifrån allt och återhämtade oss lite, jag, lilltjejen, tjejen och tyvärr även bajscivicen... Men nu är man tillbaka, och med nya krafter!
Åkte ner till verkstan idag och började pilla lite. Först på dagsordningen var något jag funderat många gånger på:
http://imageshack.us/a/img197/7656/u7t5.jpg
Stänkskydden!
Demonterade dom och kikade lite.
http://imageshack.us/a/img94/954/q8y7.jpg

Kikade lite mera. Funderade lite. Kastade upp dom på vågen.
http://imageshack.us/a/img812/7572/77qq.jpg
456g, jävla massa vikt. Kastade dom på hyllan och funderade lite mer.
Sen tog jag tag i något mer som jag gått och dragit på ett tag:
http://imageshack.us/a/img833/8301/8y3a.jpg
Om man skulle ta och höja rejält bak som på dom gamla jänkebilarna? Näe, det var egentligen inte alls det jag funderade på att göra, riktigt så puckad är jag inte. Bilen går ju fortfarande på strikt viktdiet, så det var dags att demontera "balksupporten". Bilen är ju typ en SUV nu, så känns dumt att släpa runt på den extravikten.
Sex bultar senare, tadaa:
http://imageshack.us/a/img12/9763/00xu.jpg
Dom här rackarna har räddat mina balkar nu i två år, men nu får dom gå i pension. Fett med låga bilar, men nu ska det börja gå undan istället!

I vanlig ordning åkte dom upp på garagevågen (ja, ni vet. tjejens köksvåg...)
http://imageshack.us/a/img94/8827/bqw0.jpg
7314g, en jävla massa vikt rent procentuellt. Så kan man ju inte hålla på!

Ungefär här började jag säga till garagegrannarna att flytta på sina bilar, för nu var jag hungrig och hade hemlängtan.
Sagt och gjort så kör dom undan sina bilar, och jag slänger ett funderande getöga på bilen.
Ångesten kommer som ett brev från ungdomsmottagningen efter en taskig fyllehelg när man var ung.
Kastar mig mot hyllan där stänkskydden ligger och skruvar snabbt tillbaka dom. Tyckte verkligen det såg penis ut utan dom, men med dom tillbaka på bilen var jag glad igen. Visst, dom väger, men jag vill vara nöjd med bilens utseende också.

Dagens viktminskning på 7314g gör att denna sommarens totala viktminskning nått en bit över 15kg, och det utan att börja med dom riktigt onödigt tunga sakerna. Många bäckar små!
Ska väl ner lite mer i veckan och fortsätta, så kommer väl någon puckad uppdatering då också antar jag, vare sig ni vill eller inte.
Fridens liljor brothermandudes!

Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
razpataz Halvglad semi-amatör.
1 augusti 2013 · 600 Inlägg

Godspeaker skrev:
Bra där!
Mudflap'sen gör jävla massa för utseendet, bra du behåller dem på smile Någon måtta på viktminskning får de väl vara.. hålborra dörrsidorna istället ?

Jo, de får sitta så länge. Dörrsidorna är på väg ut, med mycket annat smile

Figge__86 skrev:
Det ser snyggare ut med stänkskydden på än utan dom

Yes, presis vad jag tycker smile Dock kommer dom få lämna plats då det ska på fender flares, men tills vidare så trivs dom bra på bilen smile






Sååå. Då var det dags igen. Veva igång aset, ner i bunkern och börja slita!
http://imageshack.us/a/img5/1149/qsjl.jpg
Fergie och de andra black eyed whatever hade blivit besviken, jag har sjukt lite junk in my trunk.
Toalettrulle, batteri och en trasa, that's it. Nu inte ens en baklucka. Då kan man fråga sig, varför har jag inte det?
Enkelt. Torsdagar är ju såga/kapa/banka/böjar-dagen!

Bara upp med skiten på bänken och börja rita lite linjer.
http://imageshack.us/a/img837/6712/9x9a.jpg
Tröttnade ungefär halvvägs, och tog fram kapen istället.
Som vissa av er kanske minns kör jag med airtool för att kapa saker, även fingrar. Hör liksom till, så satte ett litet jack idag också. Men men, nog om det. Efter några svordomar och en hel del övervåld, tadaa:
http://imageshack.us/a/img607/4374/sj3w.jpg

Nu hade jag ju såklart inte inhandlat hålborr än, så fick nöja mig med det där så länge.
Så, vikten?
http://imageshack.us/a/img9/4439/22tq.jpg
Samlade ihop nära på 600g, men i verkligheten var det lite mer. Orkade bara inte samla upp allt på vågen.
Kan verka väldigt lite, men åter igen, hade varit 600g extra om det fått sitta kvar.
Och ducktailen vägde typ 6-700g, så den har man nu kompenserat för smile

Kastade på lite orginalfärg för att dölja det värsta övervåldet och skruvade tillbaka den igen.
http://imageshack.us/a/img18/3631/zxkg.jpg
Lättare och fladdrigare... och buckligare. Tidigare nämnda övervåld satte sina spår, men det hör till.
Note to self: hammare är skitbra till det mesta, används dock sparsamt mot tunn japansk papperplåt.

Skruvade även fast min lilla brandsläckare framför passagerarstolen.
http://imageshack.us/a/img441/9589/e0rg.jpg
Sist jag var ute och sladdade låg den lös bakom stolen, vilket resulterade i ett sprinten flög iväg, och pulverpartyt var sekunder ifrån att börja. Hade kunnat bli jävligt intressant, för typ alla utom mig.
Så, det var det. Till helgen ska jag ge mig på bilen med en större kap, större hammare och mer våld.
No more fatty fat-fat, nära 900kg halvtankad ska vi nå!
Fridens!

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
razpataz Halvglad semi-amatör.
2 augusti 2013 · 600 Inlägg

Idag har inte hänt något speciellt. Legat vid en liten pool hos svågern och jäst i solen.
Finns sämre sätt att fördriva tid på. Tjejen tog bajscivicen dit, och jag körde tampongräsern.
Som sagt, inte uträttat ett skit, men tog ett par mobilbilder som jag tänkte bjuda på i brist på något intressant.
Topless hos svågern:
http://imageshack.us/a/img404/1476/ci9r.jpg
Mindre topless inne i byn:
http://imageshack.us/a/img833/4856/nihm.jpg

http://imageshack.us/a/img27/5420/jbv5.jpg

Sen en liten bild på kontoret också:
http://imageshack.us/a/img16/6875/sfa8.jpg
Fy fan vad jag älskar att köra denna lilla skitbil, har verkligen blivit så jävla rolig.
Träffade på två stekare i sina porsche boxters idag, som var övertygade om att deras köpebilar var det snabbaste som fanns på denna jord. Känslan när man kör ifrån sådana med en gammal jävla trasa är fantastisk.. smile
Kan även rapportera att den senaste lilla viktminskingen faktiskt är tydligt märkbar, nu vill jag såga mer.
Dock tveksamt om det blir imorgon, är lite för sugen på att sitta i en park och dricka en pissljummen folköl. Vi får se.
Nästa uppdatering ska innehålla något bevis på att jag faktiskt gjort något, lovar...
Fridens!

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
razpataz Halvglad semi-amatör.
5 augusti 2013 · 600 Inlägg

Ralf skrev:
Om du vill göra en liten viktminskning på Subframen så finns det några som gör nya fast lättare för ca 3500kr i england big_smile

Kommer inte exakt ihåg vart man landar i vikt, men mindre är det smile

Crapengineering som som heter, kan kolla med några om vart man får tag i dom om du vill smile

Har faktiskt planer på det i framtiden, under framtidsplaner här på garaget faktiskt står "rörig subframe/bärarmar" smile
Dock väldigt långt ner på listan just nu, men någon dag hoppas jag få dit allt i rör istället..
V8 Roadster tillverkar ett kit som innehåller precis allt, och det är det jag är ute efter.
Du får gärna kolla om du hittar några uppgifter på crap engineering, alltid kul att se vad dom kan erbjuda!
Men det är som sagt lååångt fram, bland massa andra dumma drömmar... smile




Ja, update. Har ni tröttnat på mina lättningsuppdateringar är det bara att kika bort.
Sparar pengar till höstens roligare saker, så det här är vad man får göra under tiden.
Lätta kostar ju gratis, vilket är väldigt behändigt, och ger lika mycket som trim smile

Så, hugga/hacka/såga/kapa/borra igen! Började i bakluckan där jag hittade en onödig kant:
http://imageshack.us/a/img594/1558/06mb.jpg
Här är den borttagen på vänster sida av baklucke-låset. Typiskt onödig, gör inget annat än väger.

Sen gav jag mig på skiljeplåten mellan bagage/soppatank och passagerarutrymmet.
Smartast hade ju varit att plocka bort hela, och därmed fått bort mest vikt.
Men som jag skrivit tidigare så kommer det alltid vara en salig blandning mellan form och funktion på denna bil,
så jag kompromissade. Har ju tagit bort all ljuddämpning förutom själva filtmattan, som jag faktiskt vill ha för mysighetsfaktorn när man kör bilen. Ja, den används ju faktiskt dagligen...
Så, den där plåten fyller en funktion, och det är att hålla fast mattan, men måste den vara så stor för den uppgiften?
Knappast.. Så, bara börja kapa:
http://imageshack.us/a/img43/9452/2kwc.jpg
Mobilkamera-suddig bild såklart, men där skymtar man även dödsverktyget. Snart kommer jag bara har stumpar att veva med om jag inte börjar bli lite mer försiktig...

... och efter lite mera kapande:
http://imageshack.us/a/img812/9137/504l.jpg
Inte så mycket av den kvar, men skulle det visa sig att min aphjärna hade tänkt rätt?
Bara att börja montera tillbaka:
http://imageshack.us/a/img19/2533/14u1.jpg
http://imageshack.us/a/img43/7862/agdx.jpg
So far, so good. Och mattan?

http://imageshack.us/a/img96/113/jtf4.jpg
http://imageshack.us/a/img5/2113/ewiw.jpg
Jorå! Kanske inte klarar att man kastar upp halva familjen där bak nu, men det kan jag leva med.
Ser likadant ut som innan, men fick väl bort 2/3 av vikten på just den biten. Många bäckar små.. wink

Så, summering:
http://imageshack.us/a/img20/1062/6zcj.jpg
1141g uppsamlade, lite mer utspritt som i mitt högra öga osv, men dryga kilot.
Kan ju som sagt verka fånigt, men kilona radar upp sig nu. Kan man ta halva vikten på en massa saker blir det väldigt mycket i slutändan. Oh well, det var dagens.
Kan meddelade att ljudnivån inne i bilen ökade markant av slakten av den plåten, men hörselkåporna ligger i bilen av en anledning. Jag skäms inte när man rullar in på ICA med dom på, biljäveln SKA bruksas! smile
Återkommer när jag hittat på mer dumheter.
Fridens liljor!

Senast redigerat av razpataz (5 augusti 2013)

Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
razpataz Halvglad semi-amatör.
8 augusti 2013 · 600 Inlägg

myran skrev:
Plåten skiljer även kupe från bagage.  Och i bagaget sitter batteri och soppa-tanks rör. Dessa får inte sitta i kupen enligt SBF.  vet inte vad vanliga SBP märker men dom lär inte ens notera att den är borta.

Tips.. klegget/dämpmattan i bagaget vill du ha kvar delvis. Eller ta bort och ersätta med små bitar av dämpmatta (3x3cm bitar).


Vill du få ner ljudnivån i bilen köp en bilstereo-dämpmatta. Klipp korta små remsor och sätt mitt på stora plåt-ytor. Funkar jättebra. Knackar man på plåten försiktigt så hör man var det låter. Så sätter man bara små små bitar i stället för jätte-ark dom sätter original. Tyst och lätt!(are) än original wink

Allt klägg osv bortplockat sen länge, och inget nytt kommer hamna där. Nog för att det är bekvämt med ljuddämpning, men det enda som blev lämnat förut är det enda som kommer få bli kvar, och det är mattan smile

Ralf skrev:
Helt sant det du säger, så jag röstar för att Razpataz bygger en skiljevägg i kolfiber wink det är lätta grejer

myran skrev:
Eller väntar tills någon gnäller och kör byggskum i "tunnlarna" imellan wink

Ingen har gnällt de senaste åren på besiktningen (har av diverse skäl inte haft plåten eller mattan monterad alls), och skulle det bli gnäll så blir det helt klart en patentare, antagligen en tillfällig plåtbit. Nog för att kolfiber är ballt och fogskum väldigt funktionellt och lättanvänt, men tvekar/hoppas på att inget av det ska bli nödvändigt smile


Så, varit och kört gokart idag istället för att meka, och sen är jag mitt uppe i flytten till nya huset, så tid är lite av en bristvara just nu. Men, har iaf varit och handlat nya tortyr-redskap:
http://imageshack.us/a/img96/6282/hj5c.jpg
Nu jävlar ska det kapas!
Finns väldigt många icke bärande ställen som väger väldigt mycket, så som dörrar etc. som ska få smaka på taggpenisarna imorgon.
Gäller bara att man inte låter det gå för långt, får gärna vara liiite bil kvar också när man är färdig.
Oh well, ska ner och börja imorgon, hoppas man kan se bilen för alla hål när man är klar... smile
Fridens liljor brothermandudes!

Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
razpataz Halvglad semi-amatör.
8 augusti 2013 · 600 Inlägg

Så, då var det tänkt att det skulle vara stora kapardagen. Tänkte komma med en rejäl uppdatering för att sluta tråka ut er med mitt jävla småpillande. Började med att skruva bort ECU-skyddet/fotstödet i bilen:
http://imageshack.us/a/img51/8518/5zmo.jpg
Så, fram med hålsågen och börja kapa. Ville ha detta undanstökat lite fort så man kunde ge sig på dörrar och bakluckan en gång till. Men. Man är ju en jävla papphatt...

http://imageshack.us/a/img546/9993/w3h2.jpg
Lite glapp i saftskallen, så efter 4 hål körde jag sönder centreringsborr-mojängen. Penis.

Jaja, inget att gråtrunka över, plockade fram kapen och körde färdigt fotstödet iaf:
http://imageshack.us/a/img69/1483/tjhl.jpg
Fick även lite färg, med betoning på lite.

Så, hur lite/mycket vann vi där då?
http://imageshack.us/a/img62/8676/2yau.jpg
Mer än halva vikten blev vi av med, och med någon annan småsak blev det 542g. Ändå ett halv kilo  roll

Bara att montera tillbaka och ge upp för dagen.
http://imageshack.us/a/img821/1727/2onc.jpg
Like a glooove. Ber om ursäkt för ännu en snål uppdatering, men jag skyller det på materialfel.
Även om det var klockrent 100% handhavandefel.. NÄSTA GÅNG, jag lovar, då ska det hända lite mer...
Fridens!

Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
razpataz Halvglad semi-amatör.
11 augusti 2013 · 600 Inlägg

BunnA skrev:
Du har räknat fel med det blir 543 wink

Hahaha, faaan. Såg det när jag förhandsgranskade, men trodde verkligen jag skulle komma undan med det... smile

myran skrev:
800kg tomvikt och ~230-240rwhp nästa år? wink

Mjaa, kan jag nå 910-920kg med 220-240rwhp halvtankad och bilen fort.f hyffsat bruksduglig vore jag jävla nöjd smile

Adse skrev:
Tidigt att säga, men fyyyfan vad jag älskar ditt sätt! Så jävla ball! OCH tampongräcern börjar bli galet fet! Keep it up! // En annan kille som också är lite dum i huvudet..

Hahaha, tack som fan! Inte lätt när man blivit tappad i golvet en gång för mycket.. smile





YES! Jag har lurat er. Fört er bakom ljuset. Lovat saker jag inte kunnat hålla.
Lovade en värstinguppdatering (eller ja, en med faktiskt innehåll), men tyvärr. Inte så saftigt denna gången heller.
Håller på och jagar delar för fullt, men under tiden är det mer lättande... Var faktiskt och köpte en ny sån där centrerings-mackapär idag, men den kom aldrig till användning. Så, varför inte? Upptäckte något!

http://imageshack.us/a/img834/5279/jkd6.jpg
Jag har ett handskfack, men jag äger inga handskar. Vilket jävla slöseri på soppa att släpa runt på sån skit, så bestämde mig för att hjälpa greenpeace och alla isbjörnar till ett drägligare liv genom att ta fram kapen!

http://imageshack.us/a/img153/6569/yktz.jpg
Bring on them powertools!
http://imageshack.us/a/img825/4696/5mg4.jpg
En bit in i arbetet satte sig ett bågfilsblad i plasten, och jag lutade mig tillbaka och tänkte "vafan håller jag egentligen på med?". Det här var en av de fräschaste eunosarna/mx-5orna i sverige för några år sedan, lågmilad, helt rostfri och antagligen den enda i sverige med all utrustning. Sen tappade jag fokus på det, och fortsatte kapa igen...

Just ja, liten påminnelse:
http://imageshack.us/a/img24/7222/irgt.jpg
Note to self: om du kör kaptrissa i plast kommer det sprätta smält plast överallt. Tänk på det nästa gång, papphatt.

Iaf, där under/bakom handsfacket gömmer sig ganska mycket, så som fläktsystemet.
Vissa av er kanske minns att jag var där och rotade när jag sågade bort AC-systemet. Iaf, burken som förr huserade AC-elementet blev ju väldigt synligt, så kastade på några lager mattsvart på det:
http://imageshack.us/a/img839/8887/wuhl.jpg

... sen kapade jag lite mer. Så, hur blev det? Inte helt färdig med alla kanter osv, men tror det kommer bli bra:
http://imageshack.us/a/img28/6828/odf9.jpg

http://imageshack.us/a/img833/952/3o0b.jpg

http://imageshack.us/a/img198/1093/8l2g.jpg
Jag är jävligt nöjd. Tycker faktiskt nästan det blev snyggare än innan  roll
Nu är det som sagt inte färdigt, massa kanter som ska få smaka mer på filen, och allt synligt ska bli mattsvart.
Här syns den nylackade burken bredvid fläkten jag inte hann montera bort och måla om:
http://imageshack.us/a/img856/9576/lzgt.jpg

Nu är ju inte planen att det ska vara en utställningsbil, men det får ju gärna se okey ut från några meters avstånd.
Hade jag velat ha det som från fabrik hade jag bara gett fan i att såga... eller iaf försökt. Nu ska det ju lättas smile

Då kan man fråga sig, vad vägde det här lilla då?
http://imageshack.us/a/img826/5862/3xqr.jpg
1355g, inte så dåligt. Massa småbitar och skit som aldrig hamnade på vågen.
Räknade ihop lite av det som försvunnit senaste tiden, och fick det till 18754g, dvs drygt 18kg.
Och då är långt ifrån allt medräknat, så ~20kg lättare är den nu än i säsongens början.
Märkbar skillnad, den känns helt klar piggare på fötterna, och då har vi som sagt inte börjat med det roliga än wink
Ber om ursäkt för denna update som inte höll vad jag lovat, och ber även om ursäkt för kvalitén på bilderna.
Så fort jag flyttat och får schysst internet igen så lovar jag att övergå till systemkameran igen.
Tills vidare, fridens liljor!

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
razpataz Halvglad semi-amatör.
13 augusti 2013 · 600 Inlägg

Ralf skrev:
Det såg fan inte så pjåkigt ut när man plockade bort skräp där nej smile
Hur känns det att sätta foten emot "fotstödet" på passagerarsidan som du kapade sönder lite? eller blir det helt No-no för det nu ? big_smile

Näe, jag gillar faktiskt hur det blev smile
Well, ev. passagerare får innan avfärd instruktioner på att när bilen bromsar hänger man i bältet istället för att försöka spjärna emot med bena mot den frasiga plåtbiten, men den tål nog faktiskt en hel del, bara ingen försöker sparka där smile




Gått och dragits med ångesten har man idag iaf. Sista semesterdagen innan man ska tillbaka till jobbet (om än bara en dag, gäller att starta mjukt), så motivationen var låg. Satt hemma och berättade för lilltjejen hur man snabbast byter växellåda på en sån här, när jag helt plötsligt fick ett infall och åkte ner till verkstan en sväng, om än med låg motivationsnivå.
Väl där kunde man ju fortsätta hutta ut saker ur bilen.
http://imageshack.us/a/img694/5191/j360.jpg
Någon som ser vad som saknas?
Nähä.. Skruvade iaf bort mina fräsiga JDM-solskydd. Fräsiga, men används aldrig, dvs onödiga.

Kom även på att jag hade kvar två av fästena till hardtopen fastskruvade, och dom är ju stabbiga. Usch!
http://imageshack.us/a/img833/3282/cbpa.jpg
Mer än ett halvt kilo, och dom är inte ens mina vänner. Dom får inte åka med mer dom heller.

Kan säga att det här med att lätta blir lite som ett beroende. Nu försöker jag ju hålla det på en happy medium-nivå, hålla bilen hyffsat orginalliknande med iaf lite bruksvärde, men ibland får man bara något jävla spel.
Man blir som en gammal meth-pundare och bara måste borra i något, och så även idag.
Slet, vred och vände på lite allt möjligt i bilen. Då motivationsnivån som sagt var låg orkade jag inte ta mig an några stora projekt, men till slut fastnade ögonen på något vid pedalerna. Där nere gömmer sig en lite plastpryttel som man kan vila den slappa vänstertassen på vid långkörning.
Försökte först med att bara skruva bort den, men kom på att jag faktiskt tycker om att ha foten där.
Så, trots att den inte vägde mer än pubiset på en get beslöt jag mig för att okynnesborra den lilla rackaren.

Så, ost:
http://imageshack.us/a/img41/2613/qcsk.jpg
Bara för att jag kunde. Bara för att jag mådde så jävla mycket bättre efteråt.

Summering:
http://imageshack.us/a/img96/7879/77rq.jpg
1292g idag, och det tar oss in på 20.046kg kastat trams. Ni ser, många bäckar små!

Var även och köpte mig en sättafasttelefonen-mojäng idag. Bra för att sätta fast telefonen etc.
http://imageshack.us/a/img541/4906/wtpv.jpg
Testade en liten kort film med telefonen fast i den, men inget upphetsande.
Blött ute, så fick hålla igen lite för att slippa hjulstudsen från helvetet, men den rör på sig även utan full patte:


Ska se om man inte kan rigga upp den lite vettigt och sen åka ut och köra lite någon dag, har ju en del bakdäck som tappat livsgnistan.
Oh well, jobba imorgon var det.. Fridens liljor gott folk!

Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
razpataz Halvglad semi-amatör.
16 augusti 2013 · 600 Inlägg

kokkaburra skrev:
jahaa efter två timmars läsande så väntar jag nu ivrigt på nästa update!! Grymt projekt keep it up

Haha, tusen tack, kul att du gillar det! smile

antee- skrev:
Gillar läsningen extremt mycket smile riktigt fet bil som man hoppas få se irl nån gång, bor inte allt för långt bort;)

Tack! smile Är uppe och svänger i Helsingborg till som tätt, så är inte omöjligt att vi ses någon gång! smile

Cheva57pickup skrev:
Gillar galenskapen!

Haha, inte lätt när man slagit huvudet en gång för mycket... smile

Godspeaker skrev:
Det var en trevlig afton smile
Tack lillebror, precis va jag behövde.

Tack själv! Och bilen ska låta, och speciellt lukta! Slutar den lukta så vet man ju inte om den lever... smile


(följande är saxat från tråd på annat forum pga. diverise dator-fuckups)
Ja, liten snabb update.
Var en sväng och hälsade på min vän Robert idag, den karln som fick mig att öppna ögonen för bilmodellen efter att ha fått åka med i hans fd. racebil några varv runt Sturup. Som vanligt när man besöker den karln kommer man därifrån med en massa saker. Har ju redan köpt bilen, buren, svänghjul etc. etc. av honom, så varför bryta en trend liksom? Efter att ha spanat in hans nya ringrunner-miata som gossen släpade runt nürnburgring på 7.58 (!) BTG förra veckan så åkte jag därifrån med en påse blandade delar:
http://imageshack.us/a/img198/8138/qjjc.jpg
Ett styck hjulhub fram. Bra att ha som reserv.
Ett styck bult, modell lång.
Och viktigast av allt, ett styck upright med hub till vänster bak. Som vissa av er kanske minns har jag problem med den som sitter på bilen. Vet att den fått en rejäl smäll back in the days, så nu ska den bytas så att hjulet slutar vobbla, och skivan likaså... på tiden, minst sagt.

Tog även en bild på min hylla i garaget:
http://imageshack.us/a/img829/2199/s3zu.jpg
Snart tillräckligt med delar för att bygga en extrabil. Det är då fan vad man samlar på sig saker...

Sen.. Sen lyckades jag inte uträtta något viktigt, så ringde en av mina bröder och stack ut och eldade runt istället:
http://imageshack.us/a/img821/5516/d1zx.jpg
Fick även en åktur i preluden hans, inte åkt i den sen han kastade in bur, stolar, rejsfälgarna med r-däck osv.
Riktigt trevlig bil, tight som en tonår.. Ja, fill in the blanks.
Ja, det var väl vad man uträttat idag.. Fan inte mycket att hänga i granen, ska försöka ta mig ner till verkstan imorgon och få något vettigt (vettigare) gjort.
Fridens!

Senast redigerat av razpataz (16 augusti 2013)

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
razpataz Halvglad semi-amatör.
21 augusti 2013 · 600 Inlägg

Arntsen skrev:
sagt de förut men jävlar vilken underbar tråd big_smile

Tusen tusen tack, skitkul att du orkar läsa om allt trams och dumheter... smile




Ja, jag har egentligen inget att skriva. Tappat lusten att skruva tillfälligt, vill bara köra.
Sen har andra saker kommit ivägen. Är ju mitt uppe i en flytt, och sen har man ju bajs-civicen också som krävt lite TLC senaste dagarna. Men när jag säger att jag tappat lusten att skruva betyder det egentligen bara att jag vill att flytten ska bli färdig så man kan beställa nya saker. Har börjat sno ihop ett recept på både motor och chassi till nästa år, tror det kommer kunna bli en jävligt rolig bil tills 2014. Eller ett dyrt bojsänke..  :roll:

Iaf, för att fylla ut. Som sagt lite trött på att skruva, men köra är ju alltid kul.
Åkte ut en sväng idag med samme broder som förra gången (Godspeaker här på garaget), dock körde han inte japanskt denna gång:
http://imageshack.us/a/img46/1898/wqc7.jpg
Hade dagen till ära satt på dom mer lekvänliga sockiplasterna på tampongen, och vi åkte ut för att filma lite.
Tyvärr var det massa bittra människor överallt, så istället åkte vi till ett parkeringshus och dokumenterade hur en ford st220 utan massa ljuddämpare låter. (vilket är ganska mycket). Filmade även lite själv där, men inget jag delar med mig av i nuläget. Sen skildes vi åt, och jag stack mot verkstan för att byta fälgar och kasta på taket igen.
Ungefär halvvägs sneade hjärnan ur totalt, och åkte iväg och hittade lite schyssta ställen att köra slut på däcken på.

Blev en del material, men det sparar jag till en film jag håller på att klippa ihop.
Tills vidare kan jag iaf bjuda på en ointressant snutt som inte ska användas, bara för att inte känna mig allt för snål.


Ja.. det var väl typ det. Tvekar på att något speciellt intressant kommer hända kommande veckorna, men vem vet, kanske hittar på några nya dumheter någon dag, och då kommer det ju en oundviklig uppdatering, vare sig det är något intressant eller ej. Så är det bara smile
Fridens liljor brothermandudes!

Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
razpataz Halvglad semi-amatör.
26 augusti 2013 · 600 Inlägg

Cheva57pickup skrev:
Fy fan va barnsligt!

Jag vill också ju!! :-D

Barnsligt kul... smile

Skruvar till det skrev:
Känner igen det där med flytt och väntan på att få göra roliga saker istället, jag sitter i samma båt nu igen.
Men det är över om nån vecka, hur många däck har du kört slut på hittills då? Blir det turbo nästa år eller vad har du för planer...

Inte tillräckligt många, men fler ska det bli nu! Och nej, turbo blir det ej. Tycker det är jävligt tufft, och skulle nog kunna nå en högre toppeffekt, men är helt förälskad i kompressorkaraktären. Effekt och vid överallt, med spikrak kurva. Men mer effekt kommer det bli wink

Arntsen skrev:
orkar??? väntar alltid efter nästa inlägg wink

Haha, så ska det låta! wink



Jahapp, lite blandad uppdatering, både gött och penis. Båda hänger ihop lite, så hade det varit pridevecka hade man kunnat kalla det göttig penis. Skippar det.
Så, igår var det dags att åka på vuxendagis. En bror (toasted här på garaget) hjälpe mig i veckan att kränga lite färskt gummi på bängfälgarna, så var bara att åka ner i verkstan för att packa bilen:
http://imageshack.us/a/img829/6158/xfuu.jpg
Perfekt familjebil som sagt, ett av däcken i passagerarsätet, den andra i bagaget.
När jag grävt fram de andra BBS:arna och fått däck på dom kommer dom surras i buren så man iaf har två set däck med sig när man ska iväg och dansa lite boogie woogie.
Domkraft och verktyg ställde tidigare nämnda snälla brodern vänligt upp med att packa in i sin snuskmercedes (rak femma, turbodiesel, raka rör och härligt lastbilsljud med visslande turbo osv, manlig nog för att man ska få ett par kulor att växa på de reda befintliga kulorna)

Så, efter lastning bar det iväg till dagiset. Bara byta om och börja träna:
http://imageshack.us/a/img109/628/6xvg.jpg

Körde 5-6 repor, men fick inte riktigt styr på körningen. Kom varken överens med bilen eller mig själv, så blev snurrar och missnöje.
Sen släppte det äntligen, allt föll på plats och man fick kört en repa som kändes bra. Pangade ut på varvstopp på tvåan och var så jävla glad. Tills jag tittade i backspegeln... Först trodde jag röken var kvarhängade däckrök.
Sen vände jag för att köra tillbaka, och då var däckröken kvar... Jävla konstig däckrök.
Här rasade min värld. Ni som läst tråden ett tag kanske minns att jag kokade den förra sommaren under en långsam tango på en härlig sommarkväll. Precis sån rök var det. Penis.. Åkte in till den improviserade depån, öppnar huven och där möts man av mer rök..
http://imageshack.us/a/img853/7702/apla.jpg
Och kladdigt var det... Jaha. Färdigkört. Allt var ju såklart pissevarmt, så gick och kikade på när en kompis körde och surade lite allmänt medans det svalnade.

Efter en kopp kaffe och några minuters mentalt gråtrunkande var det bara att ta tag i det. Puttade bak bilen, och vad gömmer sig under den?
http://imageshack.us/a/img832/9981/u1t5.jpg
En härlig pöl. Jippieee! Börjar kolla runt lite, och en av mina vänner ser att det droppar nere vid startmotorn.
Bara in med händerna, och vad finner man? Ett litet satans hål i en liten satans slang.
Tror jag har nämnt denna slang tidigare, men om inte, detta är en jävla skitslang.
Sitter uppe mot torpeden från baksidan av toppen, för värming av något jag i skrivande stund inte minns.
Ivf, men hjälp av min bror lyckas vi lirka loss den, kapa bort den skadade delen, och sen skruva tillbaka den.

http://imageshack.us/a/img35/8320/68me.jpg
Boven i dramat, hoppades vi iaf på.
Från att ha trott att man kokat riset och blåst toppackningen verkar det vara ett skitfel.
Bara tanka vatten i kylaren, starta upp, köra ett varv, och sen kolla igen. Oh yes, torrt och rökfritt!
Antagligen var den gamla slangen helt slut, och gav upp när det blev jättevarmt och högt tryck där.
(miatamotorerna är som jag skrivit så många gånger felkonstruerade i kylsystemet, så en sk. re-route är det enda smarta om man vill köra lite hårdare). Men som ni alla vet, jag är inte så jävla smart...
Och på tal om jävla smart, åker man hem då? Näe, bara ut och panga vidare!
Fick ganska bra styr på det på slutet, och var helt klart nöjd med dagens körning när jag bestämde mig för att ge upp.
Blev dock ett par rejäla flygturer (ja, flygturer..), så vet inte hur mycket man skadat under, men bilen går iaf som ett troll fortfarande, så kan inte vara så farligt.

Sen så stylades bilen ganska mycket under kvällen:
http://imageshack.us/a/img23/5121/v862.jpg
Vem behöver fräsch showlack och cool foliering när man kan lägga däcken på lacken?
Overall en jävla trevlig kväll med trevligt folk, och min körning utvecklades enormt under kvällen.

Nu idag har jag haft namngivningsfest för lilltjejen, så inte haft tid att kolla över bilen något. Har även passat på att flytta från Malmö till min svåger (tillfälligt tills jag får nycklarna till nya huset), så där har också tid försvunnit.
Iaf så kikade jag under bilen ikväll, som står parkerad på svågerns nya plattor framför huset.
Där är en pöl. Inte stor, men en pöl. Ska köra bilen till jobbet imorgon, så hoppas det inte är något allvarligt.
Oh well, det var det. Filmats massor, får se om det kanske kommer upp lite.
Även beställt lite roliga delar, men även mer om det senare smile
Fridens liljor!

Senast redigerat av razpataz (26 augusti 2013)

Honda Accord Type-S Tourer "Banzai-blöjan" (2007)
Eunos Roadster 1.8SC "kamikaze-tampongen" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang