Toyota supra mk4

mk4_andreas
22 augusti 2012 ·

tjennare
någon som vet hur mycket man vågar ladda på en toyota supra mk4 med oöppnad motor?
kör med singel turbo å 800cc spridare på 98ocktan?
mvh andreas

Janneutanb
22 augusti 2012 · 7 272 Inlägg

Hur är det med toppackningen?
Annars så om du låter någon bra mappa den så kan du nog nästan maxa ut dina spridare. Runt 700-800 har jag hört på flera håll att den kan hålla för.
Men det gäller som sagt att mappen är bra gjord.

mk4_andreas
22 augusti 2012 ·

Brains skrev:
Hur är det med toppackningen?
Annars så om du låter någon bra mappa den så kan du nog nästan maxa ut dina spridare. Runt 700-800 har jag hört på flera håll att den kan hålla för.
Men det gäller som sagt att mappen är bra gjord.

den e la bra hoppas jag:P funderar på att bytta till en khs packning i förebyggande syfte! ska ner med den till gbg om 2-3 veckor å mappa om den är lite skum nu så  passar på att höja laddet i samma veva hade tänk ladda 2,0-2,3 bar om det kan hålla?!

Janneutanb
22 augusti 2012 · 7 272 Inlägg

Jag låter det vara osagt hur pass bra original packningen är men jag skulle tro att du kommer åka på att byta den.
Tänk bara på att vid byte till en mlspackning att både topp och block måste vara helt plant.

mk4_andreas
22 augusti 2012 ·

Brains skrev:
Jag låter det vara osagt hur pass bra original packningen är men jag skulle tro att du kommer åka på att byta den.
Tänk bara på att vid byte till en mlspackning att både topp och block måste vara helt plant.

hm dom verkar ju hålla bra som fan läste om nån amerikanre som körde 1000hk på original packning men frågar e ju hur länge han gjorde det
a del kommer att planas inan det sätts ihop igen:)

jenza
22 augusti 2012 · 37 Inlägg

hur långt är ett snöre andreas?

kan hålla för 1000 hk men hur länge?
gör rätt från början så slipper du må dåligt sen big_smile

Truckeroffe Ovejävel!
22 augusti 2012 · 261 Inlägg

ett snöre är alltid halva längden gånger två!

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang