Laddtryckspärr volvo 740 tic

godizet
23 augusti 2012 · 103 Inlägg

Tja.
b230et 1986  motortronic tror jag att jag har som styr system om det nu är till någon hjälp

Någon som vet hur jag blir av med laddtryckspärren  så jag kan ladda lite mer.
Den bryter redan vid 0.6 i dagsläget.

Har inte tänkt att ladda så mycket mer efter som jag inte ökar soppan ochså vidare.
Vill bara lägga den på 0.7. Har den orginal nu på 0.55.
Eller någon som har ett chip liggandes eller vet något billigt ställa att köpa det på`

Tack på förhand.

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(
Volvo 945 turbo "Attackgasadå" (1993)
godizet
26 augusti 2012 · 103 Inlägg

ingen som vet??

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(
Volvo 945 turbo "Attackgasadå" (1993)
Vw-Andreas
26 augusti 2012 · 633 Inlägg

sitter chip på vissa et.s går att ladda 1bar utan problem med dem men inte mer

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
StlpMK Team T-Röd Racing
26 augusti 2012 · 507 Inlägg

1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
Vw-Andreas
26 augusti 2012 · 633 Inlägg

StlpMK skrev:
1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

funkar utan problem.

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
TIC88b
26 augusti 2012 · 155 Inlägg

StlpMK skrev:
1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

Kör själv med 1,6 Bar och det funkar prima.

Mein Auto ist nicht wie Ihr Auto, Ihr Auto ist ein Leichenwagen!
cpu1337
26 augusti 2012 · 766 Inlägg

TIC88b skrev:

StlpMK skrev:
1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

Kör själv med 1,6 Bar och det funkar prima.

då har du inte b230et med orginalstakar iaf, möjligt vis b23et då det sitter smidda m stakar och kolvar i dessa

StlpMK Team T-Röd Racing
26 augusti 2012 · 507 Inlägg

cpu1337 skrev:

TIC88b skrev:

StlpMK skrev:
1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

Kör själv med 1,6 Bar och det funkar prima.

då har du inte b230et med orginalstakar iaf, möjligt vis b23et då det sitter smidda m stakar och kolvar i dessa

En original 230Et me Liten fisturbo världens mest mottryckgrenrör, stakar som tandpetare så e de otroligt de håller original wink

...........Team T-Röd Racing.............
Volvo 945 Turbo "HDFaren" (1994)
Volvo 740 GLE "Rallybilen" (1988)
Volvo 740 16V Turbo "TTRR" (1989)
cpu1337
26 augusti 2012 · 766 Inlägg

godizet skrev:
Tja.
b230et 1986  motortronic tror jag att jag har som styr system om det nu är till någon hjälp

Någon som vet hur jag blir av med laddtryckspärren  så jag kan ladda lite mer.
Den bryter redan vid 0.6 i dagsläget.

Har inte tänkt att ladda så mycket mer efter som jag inte ökar soppan ochså vidare.
Vill bara lägga den på 0.7. Har den orginal nu på 0.55.
Eller någon som har ett chip liggandes eller vet något billigt ställa att köpa det på`

Tack på förhand.

sitter en laddtrycksvakt vid rattstången som det går en slang till från insuget till, du behöver bara ta bort slangen och plugga den så du inte får tjuvluft i den så är spärren urkopplad och du kan ladda tills du får stakarna i ögat:)

cpu1337
26 augusti 2012 · 766 Inlägg

StlpMK skrev:

cpu1337 skrev:

TIC88b skrev:

Kör själv med 1,6 Bar och det funkar prima.

då har du inte b230et med orginalstakar iaf, möjligt vis b23et då det sitter smidda m stakar och kolvar i dessa

En original 230Et me Liten fisturbo världens mest mottryckgrenrör, stakar som tandpetare så e de otroligt de håller original wink

ja den motorn ska han va rädd om:P eftersom han lyckas fått den mest hållbara b230et volvo har gjort:)

PMPerformance
26 augusti 2012 · 2 266 Inlägg

Motronic systemet har inbyggd laddspärr, 85or och sen 87orna har skyddet på rattstången. Går att chippa bort den. Ja b230et motorn har man skickat till motorhimlen efter lite exprimenterande. Bättre med fk/ft efter 94.

svetsdiff !!!
godizet
27 augusti 2012 · 103 Inlägg

sitter ingen vid pedalerna som tyder på någon spärr där inte. Slangen som kommer från motorutrymmet går rakt upp till turbomätaren på instrumenthuset.
Finns där inget annat man kan göra än att chippa den?

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(
Volvo 945 turbo "Attackgasadå" (1993)
cpu1337
27 augusti 2012 · 766 Inlägg

godizet skrev:
sitter ingen vid pedalerna som tyder på någon spärr där inte. Slangen som kommer från motorutrymmet går rakt upp till turbomätaren på instrumenthuset.
Finns där inget annat man kan göra än att chippa den?

spärren sitter ju där av en anledning

PMPerformance
27 augusti 2012 · 2 266 Inlägg

godizet skrev:
sitter ingen vid pedalerna som tyder på någon spärr där inte. Slangen som kommer från motorutrymmet går rakt upp till turbomätaren på instrumenthuset.
Finns där inget annat man kan göra än att chippa den?

Är de motronicen så sitter den i boxen inprogrammerad. man lär ändra parametarna så den kan ladda mer (chippa) går inte på nå annat sätt.

svetsdiff !!!
TIC88b
27 augusti 2012 · 155 Inlägg

cpu1337 skrev:

TIC88b skrev:

StlpMK skrev:
1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

Kör själv med 1,6 Bar och det funkar prima.

då har du inte b230et med orginalstakar iaf, möjligt vis b23et då det sitter smidda m stakar och kolvar i dessa

Näe då hade ja nog inte vart glad länge. wink
Kör B230FT 96a? oljesprut iallafall

Men en kompis till mig körde med ca;1,3bar ladd i en ET för rätt många år sedan.
Och det höll faktiskt väldigt bra, tills han tyckte bilen va snygg runt en telestolpe. haha ja jisses

Senast redigerat av TIC88b (27 augusti 2012)

Mein Auto ist nicht wie Ihr Auto, Ihr Auto ist ein Leichenwagen!
larssonrickard
11 september 2012 · 46 Inlägg

ovanför pedalerna går det in en tryckkabel från motorrummet, sedan går det 2 strömkablar ifrån där som sitter ihop med sockerbit, kortslut kablarna som sitter efter sockerbitarna mot motorrummet så har du kopplat bort laddvakten.

godizet
13 september 2012 · 103 Inlägg

har löst problemet nu. Det finns ingen laddtryckspär vid pedalerna på års 86, bara 85 och 87. Men iaf det löste sig med att ta boxen från en 85a så försvann den big_smile tack för hjälpen

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(
Volvo 945 turbo "Attackgasadå" (1993)
larssonrickard
14 september 2012 · 46 Inlägg

finns på 88 också, har en själv och tagit bort smile

Bos
19 maj 2013 · 264 Inlägg

godizet skrev:
har löst problemet nu. Det finns ingen laddtryckspär vid pedalerna på års 86, bara 85 och 87. Men iaf det löste sig med att ta boxen från en 85a så försvann den big_smile tack för hjälpen

Har dån koll på vad det var för slutnummer på den boxen?  är rätt trött på att min 88 klipper:/

Volvo v70 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang