740 -90 Fråga om besiktning.

lowlifeparasite
28 augusti 2012 · 21 Inlägg

Tjenare garaget!

Jo jag köpte en 740 GLT 16v -90 i fredags. Kollade inte upp besiktnings pappret så bra. Men enligt transportstyrelsen så är den reggad med Automat låda (sitter m46 manuell i nu) och så hade
hans förra 16v topp gått så han hade bytt motor till b230f eller om det bara var toppen. Är lite
små osäker. Till frågan, är detta något som kan bli problematiskt på besiktningen?
Antar att dom kommer säga att jag lär reg. besikta med manuella lådan. Men tror ni dom
kollar motorn så noga? Och om dom skulle göra det om man kan "komma undan" med att
säga att förra ägarn böt topp för den rasa? Läst och hört lite att om man har en jävla otur
och inte har några papper om annan motor man satt in från Volvo så kan det bli ett helvete.

Tacksam för svar, gärna källa om ni har någon också att addera!
Mvh Rickard!

Volvo 740 (1990)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
28 augusti 2012 · 2 390 Inlägg

Är det en hyfsad kunnig besiktningsman så kommer du inte komma undan med nått, bara reg besikta med den motorn och den lådan. Eftersom det är mindre hästar så borde den inte vara nå problem alls . Kommer inte ihåg vad det kostar att Reg bessa, men  typ 1000:- eller nått sånt ..

Senast redigerat av _Performance_ (28 augusti 2012)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
lowlifeparasite
28 augusti 2012 · 21 Inlägg

_Performance_ skrev:
Är det en hyfsad kunnig besiktningsman så kommer du inte komma undan med nått, bara reg besikta med den motorn och den lådan. Eftersom det är mindre hästar så borde den inte vara nå problem alls . Kommer inte ihåg vad det kostar att Reg bessa, men  typ 1000:- eller nått sånt ..

Okej, hoppas jag inte behöver hålla på men en massa papper från Volvo om att det är bytt motor bara.

Volvo 740 (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang