855 T5 -1995 trimning & tuning

SENASTE - XENON VS HALOGEN
  • 40 Följare
  • 39 853 Visningar
  • Projektet avslutat 26 december 2012
TEASER Svetsare
22 oktober 2012 · 828 Inlägg

eatsleeprace skrev:
Då hoppas jag att det en tillsvidare dämpare ? tongue

det är det garanterat , hade tänkt köra en fullflödes istället o sen på med ett ändrör men det kostar lite för mkt just nu..

Angry Drift Team
eatsleeprace
22 oktober 2012 ·

Jo det gör ju det, full flödes har jag med tänkt, två stycken dock. Jag orkar inte åka runt i min bil som bölar som en traktor smile

TEASER Svetsare
22 oktober 2012 · 828 Inlägg

eatsleeprace skrev:
Jo det gör ju det, full flödes har jag med tänkt, två stycken dock. Jag orkar inte åka runt i min bil som bölar som en traktor smile

jag vill få fram sången från 5an turbon dämpar lite iaf , det ska låta ska ju bara pendla med bilen så wink

Angry Drift Team
eatsleeprace
22 oktober 2012 ·

TEASER skrev:

eatsleeprace skrev:
Jo det gör ju det, full flödes har jag med tänkt, två stycken dock. Jag orkar inte åka runt i min bil som bölar som en traktor smile

jag vill få fram sången från 5an turbon dämpar lite iaf , det ska låta ska ju bara pendla med bilen så wink

Precis vad jag menar smile hehe

TEASER Svetsare
22 oktober 2012 · 828 Inlägg

eatsleeprace skrev:

TEASER skrev:

eatsleeprace skrev:
Jo det gör ju det, full flödes har jag med tänkt, två stycken dock. Jag orkar inte åka runt i min bil som bölar som en traktor smile

jag vill få fram sången från 5an turbon dämpar lite iaf , det ska låta ska ju bara pendla med bilen så wink

Precis vad jag menar smile hehe

får göra ett klipp " start up " innan o efter smile

Angry Drift Team
Gizmo_ Himma skruare
14 november 2012 · 1 250 Inlägg

Tryckröret såg ju riktigt fint ut.. Kommer o följa detta för o se vad du gör med din 855.. smile

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
TEASER Svetsare
15 november 2012 · 828 Inlägg

Gizmo_ skrev:
Tryckröret såg ju riktigt fint ut.. Kommer o följa detta för o se vad du gör med din 855.. smile

tackar , just nu står det rätt still har så otroligt mkt annat att göra men det kommer bli avgasbygge här näst ! måste bara besikta bilen först smile

Angry Drift Team
Gizmo_ Himma skruare
15 november 2012 · 1 250 Inlägg

TEASER skrev:

Gizmo_ skrev:
Tryckröret såg ju riktigt fint ut.. Kommer o följa detta för o se vad du gör med din 855.. smile

tackar , just nu står det rätt still har så otroligt mkt annat att göra men det kommer bli avgasbygge här näst ! måste bara besikta bilen först smile

Tja det e ju som på min projettråd med.. Står med ganska stilla tyvärr.
Hoppas det går bra för dig på SBP.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
TEASER Svetsare
15 november 2012 · 828 Inlägg

Gizmo_ skrev:

TEASER skrev:

Gizmo_ skrev:
Tryckröret såg ju riktigt fint ut.. Kommer o följa detta för o se vad du gör med din 855.. smile

tackar , just nu står det rätt still har så otroligt mkt annat att göra men det kommer bli avgasbygge här näst ! måste bara besikta bilen först smile

Tja det e ju som på min projettråd med.. Står med ganska stilla tyvärr.
Hoppas det går bra för dig på SBP.

det blir väl lite så med tiden just nu , jag var iväg o tvätta bilen precis iaf så den ser hygglig ut var förjäkla skitit men det är ju den årstiden ! ,

efter sbp så slänger jag upp resultatet hoppas på inte allt för blodigt !

Angry Drift Team
TEASER Svetsare
15 november 2012 · 828 Inlägg

idag kom rörgubben och var klar med rören i garaget så allt vatten o allt fungerande så fick fira med en tvätt..
har btw sagt upp garaget då jag knappt använder det utan bara haft förvaring och tvättat där hela tiden och för priset så är det inte värt ska som sagt flytta med !

en bild iallafall rören ligger i  bilen o snart far jag iväg till - Angry Drift Team Garaget och svetsar 2,5" !!

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-0c797dbb6fa0e8b98ee37aa0ae967dff.jpg

Angry Drift Team
Gizmo_ Himma skruare
15 november 2012 · 1 250 Inlägg

Ja min skulle med behöva en rejäl tvätt. Får nog bli nu i helgen om jag finner ork till det.
Annars får det bli när jag har köpt ett vinter täcke till den.
Men det e skönt med en nytvättad bil.
Så du ska köra med 2,5". Det har jag redan på min men har ett 3" liggandes som ska på till nästa säsong. smile

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
TEASER Svetsare
15 november 2012 · 828 Inlägg

Gizmo_ skrev:
Ja min skulle med behöva en rejäl tvätt. Får nog bli nu i helgen om jag finner ork till det.
Annars får det bli när jag har köpt ett vinter täcke till den.
Men det e skönt med en nytvättad bil.
Så du ska köra med 2,5". Det har jag redan på min men har ett 3" liggandes som ska på till nästa säsong. smile

det är skönt jag brukar köra minst en tvätt i veckan men eftersom jag haft problem med vattnet o allt nu så har det inte blivit av men nu jäklar ska det tvättas så länge jag har kvar garaget ! jag tänkte köra 3" men hade en 2,5" dämpare låg så det får duga men har jag hunnit bessa bilen kommer jag nog köra rakt ifrån katten !

Angry Drift Team
TEASER Svetsare
17 november 2012 · 828 Inlägg

pillade isär boxen idag och kollade om det satt chip i bilen eller inte så man vet.

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-91af07d4ea5e66859ccd0f0b61ff4a40.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-e5c23f21228a2b9eb4e8050bbd4154ac.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-0f71a53ea520641679df5e44dba0ace7.jpg

som sagt inget trimchip ännu , ska få prova ett par boxar av brorsan min och om det funkar så är det ju guld annars får vi prova o smälla i något av dessa chip ^^

bonusbild på motorn putsa lite extra på röret idag

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110720/110720-0f836bdcd3ba0f48a45464f525205b53.jpg

Angry Drift Team
eatsleeprace
17 november 2012 ·

Snyggt med städningen, och äntligen blir det lite mer kräm i spisen big_smile

TEASER Svetsare
17 november 2012 · 828 Inlägg

eatsleeprace skrev:
Snyggt med städningen, och äntligen blir det lite mer kräm i spisen big_smile

ja lite bättre blir det ju faktiskt , såg inge vidare ut när jag hämtade den , men fortfarande mkt kvar o fixa ska ta tag i det någon dag smile

Angry Drift Team
eatsleeprace
17 november 2012 ·

Allt tar sin tid, hellre långsamt och försiktigt än att slita och slänga smile

TEASER Svetsare
17 november 2012 · 828 Inlägg

eatsleeprace skrev:
Allt tar sin tid, hellre långsamt och försiktigt än att slita och slänga smile

nej precis här stressas det inte , mekar ju ute o det är fasen ingen höjdare allt tar sin egna lilla tid smile

eftersöker en sak ifall någon här av alla som har , avskärmning till öppet filter , jag vet att det finns att köpa men försöker hålla i pengarna blir ju inte rik som grindvakt !

Angry Drift Team
eatsleeprace
17 november 2012 ·

Autotech säljer ju ett annars billigare än BSR. Men så svårt är det inte. Ta en kartong mall och gör det til en skiss, så skär flipper du ut det i plåt som mallen, lägger någon tajt gummilist över så ingen skär sig och ser snyggare ut. Jag byggde det på en kompis V70 97a 144hk . Gamalt dator chassi, mall, och lite logisktit tänkade så är det fixat smile

TEASER Svetsare
17 november 2012 · 828 Inlägg

eatsleeprace skrev:
Autotech säljer ju ett annars billigare än BSR. Men så svårt är det inte. Ta en kartong mall och gör det til en skiss, så skär flipper du ut det i plåt som mallen, lägger någon tajt gummilist över så ingen skär sig och ser snyggare ut. Jag byggde det på en kompis V70 97a 144hk . Gamalt dator chassi, mall, och lite logisktit tänkade så är det fixat smile

jo jag har tänkt den tanken också men vore smidigt med en färdig ifall någon hade till övers som sålt volvon eller så smile

Angry Drift Team
eatsleeprace
17 november 2012 ·

Sånna skärmar finns ju överallt så det borde inte vara några problem att hitta i din närhet tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang