Fynd ni hittat på Ebay?

Marcus_89 Biltokig elektriker
12 september 2012 · 3 352 Inlägg

Köpte en sjukt bra felkodsläsare/ diagnosverktyg till vag från Usa där man kan läsa precis allt. Kostade 200kr med frakt, slapp tullen helt. Så cid större och tyngre föremål så blir det dyrare verkar det som.

OpelP1
12 september 2012 · 1 412 Inlägg

TouchOfRed skrev:

OpelP1 skrev:
På prylar över ca 500kr brukar jag åka på sånt.

Köpte nytillverkade fotsteg/trösklar till en Pontiac -34 och då blev avgifterna på runt 1200kr.

yikes

big_smile

Själva fotsteget/trösklarna kostade runt 5000kr då alltså.

BMF
19 september 2012 · 265 Inlägg

köpte en "vinge" till chryslern

I Sverige låg den på ett par tusen kronor med lack

fick den för 450 kr färdig lackad och leverans hem till dörren på 4 dagar ifrån Asien smile

snacka om snabb leverans big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

OpelP1
19 september 2012 · 1 412 Inlägg

Igår köpte jag följande till Chevan från eBay USA:

Helrenoveringssats till motorn ink kolvar, oljepump, kamaxel, ventillyftare, frostpluggar och kamdrev.
Bensinpump
Motorkuddar
Fabriksrenoverad startmotor
Komplett kit med bromsslangar


Alltihop kostade 6000kr ink frakt, vilket jag tycker är extremt billigt för så mycket prylar. smile

Senast redigerat av OpelP1 (19 september 2012)

Germax
19 september 2012 · 12 086 Inlägg

Beställde ett par flatblad torkarblad för 80kr fraktat igår till vinterkälken smile

TouchOfRed Meldem
19 september 2012 · 4 137 Inlägg

OpelP1 skrev:
Igår köpte jag följande till Chevan från eBay USA:

Helrenoveringssats till motorn ink kolvar, oljepump, kamaxel, ventillyftare, frostpluggar och kamdrev.
Bensinpump
Motorkuddar
Fabriksrenoverad startmotor
Komplett kit med bromsslangar


Alltihop kostade 6000kr ink frakt, vilket jag tycker är extremt billigt för så mycket prylar. smile

Låter extremt billigt ja ! smile
Är du inte orolig för Tull + moms?

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
OpelP1
19 september 2012 · 1 412 Inlägg

TouchOfRed skrev:

OpelP1 skrev:
Igår köpte jag följande till Chevan från eBay USA:

Helrenoveringssats till motorn ink kolvar, oljepump, kamaxel, ventillyftare, frostpluggar och kamdrev.
Bensinpump
Motorkuddar
Fabriksrenoverad startmotor
Komplett kit med bromsslangar


Alltihop kostade 6000kr ink frakt, vilket jag tycker är extremt billigt för så mycket prylar. smile

Låter extremt billigt ja ! smile
Är du inte orolig för Tull + moms?

Nejdå jag räknar med att få betala kanske 1000kr i moms och tull då vissa saker är köpta för sig och då kanske slipper undan.

Men även om jag åker på avgifter på allt så är det fortfarande grymt billigt. smile

Senast redigerat av OpelP1 (19 september 2012)

TouchOfRed Meldem
19 september 2012 · 4 137 Inlägg

OpelP1 skrev:

TouchOfRed skrev:

OpelP1 skrev:
Igår köpte jag följande till Chevan från eBay USA:

Helrenoveringssats till motorn ink kolvar, oljepump, kamaxel, ventillyftare, frostpluggar och kamdrev.
Bensinpump
Motorkuddar
Fabriksrenoverad startmotor
Komplett kit med bromsslangar


Alltihop kostade 6000kr ink frakt, vilket jag tycker är extremt billigt för så mycket prylar. smile

Låter extremt billigt ja ! smile
Är du inte orolig för Tull + moms?

Nejdå jag räknar med att få betala kanske 1000kr i moms och tull då vissa saker är köpta för sig och då kanske slipper undan.

Men även om jag åker på avgifter på allt så är det fortfarande grymt billigt. smile

25% på 6000:- är ju 1500:-  tongue
Sen är det ju Speditionsavgift eller vad det heter och annat skit.
Vet inte exakt, men tullen tar ju mellan 1-20% (tror jag) beroende på vad det är.

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
OpelP1
19 september 2012 · 1 412 Inlägg

TouchOfRed skrev:

OpelP1 skrev:

TouchOfRed skrev:
Låter extremt billigt ja ! smile
Är du inte orolig för Tull + moms?

Nejdå jag räknar med att få betala kanske 1000kr i moms och tull då vissa saker är köpta för sig och då kanske slipper undan.

Men även om jag åker på avgifter på allt så är det fortfarande grymt billigt. smile

25% på 6000:- är ju 1500:-  tongue
Sen är det ju Speditionsavgift eller vad det heter och annat skit.
Vet inte exakt, men tullen tar ju mellan 1-20% (tror jag) beroende på vad det är.

Jovisst men bland annat bromsslangarna och motorkuddarna är köpta för sig och hamnar strax under 500kr = ingen moms eller tull.

Senast redigerat av OpelP1 (19 september 2012)

TouchOfRed Meldem
20 september 2012 · 4 137 Inlägg

OpelP1 skrev:

TouchOfRed skrev:

OpelP1 skrev:

Nejdå jag räknar med att få betala kanske 1000kr i moms och tull då vissa saker är köpta för sig och då kanske slipper undan.

Men även om jag åker på avgifter på allt så är det fortfarande grymt billigt. smile

25% på 6000:- är ju 1500:-  tongue
Sen är det ju Speditionsavgift eller vad det heter och annat skit.
Vet inte exakt, men tullen tar ju mellan 1-20% (tror jag) beroende på vad det är.

Jovisst men bland annat bromsslangarna och motorkuddarna är köpta för sig och hamnar strax under 500kr = ingen moms eller tull.

Om det är en gåva ja. smile Eller rättare sagt, märkt som en gåva tongue

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
OpelP1
20 september 2012 · 1 412 Inlägg

TouchOfRed skrev:

OpelP1 skrev:

TouchOfRed skrev:

25% på 6000:- är ju 1500:-  tongue
Sen är det ju Speditionsavgift eller vad det heter och annat skit.
Vet inte exakt, men tullen tar ju mellan 1-20% (tror jag) beroende på vad det är.

Jovisst men bland annat bromsslangarna och motorkuddarna är köpta för sig och hamnar strax under 500kr = ingen moms eller tull.

Om det är en gåva ja. smile Eller rättare sagt, märkt som en gåva tongue

Nja, jag har köpt kanske 40 billigare prylar från usa.
Ingen av dom som har kostat under 500kr har varit märkta med gåva men alla har sluppit undan avgifter.smile

Caprice_coupe
21 september 2012 · 56 Inlägg

Denna skapelse inhandla jag och brorsan på ebay förra hösten, helt klart ett fynd smile

http://imageshack.us/a/img191/1053/dsc0172pr.jpg

TouchOfRed Meldem
21 september 2012 · 4 137 Inlägg

Caprice_coupe skrev:
Denna skapelse inhandla jag och brorsan på ebay förra hösten, helt klart ett fynd smile

http://imageshack.us/a/img191/1053/dsc0172pr.jpg

Ser ganska så dyr ut... tongue

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Germax
21 september 2012 · 12 086 Inlägg

Ni måste läsa på ang moms och tull grabbar.

ALLT ska momsas enligt lag, däremot behöver inte saker med ett värde under 800kr tullas (4% på bildelar).
Gåva eller ej, det kvittar.

De mensta jag köpt från USA har jag sluppit tulla på, men det handlar om att det är små paket som "smiter" förbi, det har inte haft med priset att göra.

Caprice_coupe
21 september 2012 · 56 Inlägg

TouchOfRed skrev:

Caprice_coupe skrev:
Denna skapelse inhandla jag och brorsan på ebay förra hösten, helt klart ett fynd smile

http://imageshack.us/a/img191/1053/dsc0172pr.jpg

Ser ganska så dyr ut... tongue

Hehe den var billig om man jämför med vad dom ligger på i Sverige wink

Caprice_coupe
21 september 2012 · 56 Inlägg

Germax skrev:
Ni måste läsa på ang moms och tull grabbar.

ALLT ska momsas enligt lag, däremot behöver inte saker med ett värde under 800kr tullas (4% på bildelar).
Gåva eller ej, det kvittar.

De mensta jag köpt från USA har jag sluppit tulla på, men det handlar om att det är små paket som "smiter" förbi, det har inte haft med priset att göra.

Fråga bara om dom ni köper från kan skriva ner värdet på varorna.
Jag skriver alltid värdet på under 800 när jag skickar hem saker till sverige oavsett vad det är värt smile

TouchOfRed Meldem
21 september 2012 · 4 137 Inlägg

Germax skrev:
Ni måste läsa på ang moms och tull grabbar.

ALLT ska momsas enligt lag, däremot behöver inte saker med ett värde under 800kr tullas (4% på bildelar).
Gåva eller ej, det kvittar.

De mensta jag köpt från USA har jag sluppit tulla på, men det handlar om att det är små paket som "smiter" förbi, det har inte haft med priset att göra.

Är det nån ny regel, 800kr?
Jag hittar ingeting om 800kr nånstans.

Hur mycket är momsen?
Momsen är 25 % på alla varor utom för livsmedel som är 12 % och för exempelvis tidningar är den 6 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms.

Sen tror jag, att om det är en gåva med sammanlagt värde under 500kr är också befriad från moms.

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Christofferekstrand
22 september 2012 · 178 Inlägg

handla det mesta till polon på ebay, men det bästa fyndet måste ändå vart nya bromskivor,belägg fram samt bromsklossar,bromstrummor,hjullager,monteringssats och allt man kan tänka sig som behövs för att byta bromsar runt om på bilen för 980kr med frakt hem till dörren!

Love the life you live, live the life you love
Germax
22 september 2012 · 12 086 Inlägg

TouchOfRed skrev:

Germax skrev:
Ni måste läsa på ang moms och tull grabbar.

ALLT ska momsas enligt lag, däremot behöver inte saker med ett värde under 800kr tullas (4% på bildelar).
Gåva eller ej, det kvittar.

De mensta jag köpt från USA har jag sluppit tulla på, men det handlar om att det är små paket som "smiter" förbi, det har inte haft med priset att göra.

Är det nån ny regel, 800kr?
Jag hittar ingeting om 800kr nånstans.

Hur mycket är momsen?
Momsen är 25 % på alla varor utom för livsmedel som är 12 % och för exempelvis tidningar är den 6 %. Momsen beräknas på inköpspris, fraktkostnad och tullavgift. Utländska periodiska publikationer med ett sammanlagt värde av högst 300 kronor är befriade från moms.

Sen tror jag, att om det är en gåva med sammanlagt värde under 500kr är också befriad från moms.

Jag gapade kanske för mycket för jag hittar ju nu ingen grund för mitt uttalande. Jag har ju för mig i det yttersta att det va 800kr men det verkar tydligen va 1400kr
http://tullen.se/innehallao/i/interneth … 05754.html

Att skicka varor som gåva hade också sina regler.
http://tullen.se/innehallao/g/gavafranu … 05731.html

Senast redigerat av Germax (22 september 2012)

TouchOfRed Meldem
22 september 2012 · 4 137 Inlägg

Christofferekstrand skrev:
handla det mesta till polon på ebay, men det bästa fyndet måste ändå vart nya bromskivor,belägg fram samt bromsklossar,bromstrummor,hjullager,monteringssats och allt man kan tänka sig som behövs för att byta bromsar runt om på bilen för 980kr med frakt hem till dörren!

Det är inte fel ! big_smile
Förresten, tror jag såg din polo på Blocket?

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang