Slutstegs-inkoppling till Ford mondeo st220 -02.

Wall1N
5 september 2012 · 7 Inlägg

Hej alla ni kunniga! smile

Tänkte koppla in slutsteg och bas till min ford orginalstereo (6000). såg att  strömkabel, jorden( stavningen :S ) och lågnivåkabeln va framdragen redan. Lågnivåkabeln va trasig så jag tänkte ersätta den och bemöttes av detta när jag fått ut stereon:

http://www17.speedyshare.com/XPPws/download/DSC01458.JPG

hmm, vad är de för nåt? tongue hur är tanken att man ska koppla genom den? såhär står de på den iaf:

minus | remote | plus      +- +- vilket jag utgår är för högtalarna.

det fanns inget uttag för lågnivå på stereon så jag antar att den där saken är något slags omvandlare? för lågnivåkabeln gick in i den iaf. Jag letade efter ett kopplingsschema i böckera i bilen men hittade inget sånt iaf. Det är första gången jag försöker mig på att koppla in slutsteg i en "ny bil". All hjälp tas tacksamt emot och gärna tips och råd. Undrar oxå om steget inte går igång över huvud taget såvida in remoten sitter i även fast ström och jord sitter där de ska vara.

Mvh Robbin

Senast redigerat av Wall1N (5 september 2012)

Tjulin
5 september 2012 · 242 Inlägg

det är en högnivåomvandlare, används eftersom stereon inte har någon lågnivåutgång.
koppla på jorden först på steget, tar du den sist kan det jordas genom remoten och bränna stereon(rätta mig gärna om jag har fel)

och nej, steget startar inte utan remoten inkopplad smile

BMW 535I (1991)
Wall1N
6 september 2012 · 7 Inlägg

medans man ändå håller på smile någon som vet vad remoten har för färg i stereon? jag utgår från att remoten från stereon måste vara kopplad till omkopplaren för att remoten till steget ska bli aktiv :p

Wall1N
10 september 2012 · 7 Inlägg

tänkte skriva lite mer info ang detta, Jag har kopplat in i omkopplaren (sli 2, tror ja den heter) ström(samma strömkabel som stereon), jord (i uttrymmet bakom stereon), remote från steget till omkopplaren, höger framhögtalare, vänster framhögtalare, steget börjar gå igång men slår sedan om från power till protection, jorden är de inge fel på ( har provat dragit direkt från batteripolen). Jag ger upp snart :p känns som att man prövat det mesta men inget funkar. så, nu undrar jag utifrån det lilla extra info ja skrivit här, någon som vet vad det kan vara för fel? säkringar är hela och jordningarna är fungerande. Alternativt någon vänlig själ i Södertälje som skulle känna lite tillfredställelse i att hjälpa mig? kan inte betala så mycket med tanke på att jag studerar, men nämn gärna ett pris så får vi se om man kan lösa. Mvh Robbin

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang