Lite historia
Hade en e30 325ix tidigare som jag hade tänkt foliera, men insåg att behovet av en kombi blev för stort. E30in såldes ofolierad och jag började leta en ny bmw av modell touring.
Kände att e39 kändes lagom och hittade en som legat ute för 28k, sänkt till 23k, 21k på mätaren, det första gubben säger när jag ringer på den "du kan få köpa den för 15", gubben hade köpte bilen för ett år sedan men haft lite otur och fått bytt en del prylar så nu var han less och ville bli av med den. Det jag önskade var just en 528, svart skinn och manuell låda vilket bilen även hade, så det var bara att boka tågbiljetter till Stockholm. Så här i efterhand känns det bra, fortfarande inte smält hur mycket bil man kan få för 15k.
Planer
Fixa den lilla rost som är
Foliera mattsvart utvändigt
Foliera allt trä i inredning mattsvart
Nya fälgar
Tona rutor
Fixa några trasiga detaljer
Andra lampor
Sänka (iaf fram)
Annat avgassystem
Som bilen ser ut idag. Ena dimmljuset är glaset trasigt på, ska självklart fixas.
Invändigt. Helt och fint förutom att ett par knappar är borta och kassettbandshållaren är trasig.
Lite rost i hörnet på förardörren
Och i en skärmkant
På kanten av shoppingluckan är den värsta rosten, i övrigt är bakluckan fin
Här är det lite buligt
Har tyvärr inte allt för mycket tid eller pengar över så saker och ting kommer att ta lite tid, första prio blir att börja fixa så att bilen blir redo för foliering.