Bilder: Plastidip/foliering & flock.

Tobzter
10 november 2012 · 3 145 Inlägg

Bosch elspruta e den Oki och köra med? Hur mycket dimmar de när man kör plastidip? Är de färg överallt efter man ha kört lite med sprutan?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Fear38
10 november 2012 · 658 Inlägg

ja det undrar jag oxå sen ingen som vet hur mycket burkar kan gå åt... kansk använda spruta än burkar?

Grabber Dagdrömmare
10 november 2012 · 2 836 Inlägg

DusanMandick skrev:
oh va kul du ska ha när du ska pilla bort det där, det sitter som gammeldags toning och blir bara småflisor av det när du kör med vanlig klarlack smile

Inte så jobbigt som det verkar att ta bort men vist blir det flisor av klarlacken men det går bort lätt med vatten eller tryckluft - har redan gjort detta när jag skulle tag bort efter den första misslyckade försöket.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
juhaaan
10 november 2012 · 619 Inlägg

Går det att blanda egen färg om man har en färgkod? Eller finns det bara vissa färger?

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
10 november 2012 · 5 092 Inlägg

juhaaan skrev:
Går det att blanda egen färg om man har en färgkod? Eller finns det bara vissa färger?

Går att blanda en egen mix, antar att dom går efter färgkod, men har inte testat själv smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
10 november 2012 · 5 092 Inlägg

tobzter skrev:
Bosch elspruta e den Oki och köra med? Hur mycket dimmar de när man kör plastidip? Är de färg överallt efter man ha kört lite med sprutan?

jag kör med bosh & är nöjdare än nöjdast! dammar inte mycket när man sprutar, men när man gjort en hel bil så är dom mest närliggande sakerna lite dammiga ändå såklart, men är bara löst som vanliga dammråttor så bara borsta ner på golvet & sopa upp

spokenratt
11 november 2012 · 3 860 Inlägg

Piratstikin skrev:

juhaaan skrev:
Går det att blanda egen färg om man har en färgkod? Eller finns det bara vissa färger?

Går att blanda en egen mix, antar att dom går efter färgkod, men har inte testat själv smile

Som Piratskin säger kan man blanda färgerna själv. Men jag har inte sett att man kan beställa i någon särkild kod. DOCK såg jag att Dip Yor Car.com la ut ett klipp på youtube där dom blandat i lite svart i den blå färgen och fick en annan nyans av den blå, så blanda verkar funka!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Piratstikin 2015 Dbakuten.
11 november 2012 · 5 092 Inlägg

spokenratt skrev:

Piratstikin skrev:

juhaaan skrev:
Går det att blanda egen färg om man har en färgkod? Eller finns det bara vissa färger?

Går att blanda en egen mix, antar att dom går efter färgkod, men har inte testat själv smile

Som Piratskin säger kan man blanda färgerna själv. Men jag har inte sett att man kan beställa i någon särkild kod. DOCK såg jag att Dip Yor Car.com la ut ett klipp på youtube där dom blandat i lite svart i den blå färgen och fick en annan nyans av den blå, så blanda verkar funka!

haha piratskin tongue ska testa nästa gång att beställa egen blandning till audin nästa beställning så får jag se om man får fylla i en kod eller hur dom går tillväga & även testa på bilen så ser man ju hur lika färgen verkligen kan bli smile går dom efter kod som typ bil lack, snickeri färger osv så bör det ju bli riktigt nära den färgen man vill ha smile men ska som sagt testa nästa order så återkommer jag med resultat

Tomipalosaari
11 november 2012 · 49 Inlägg

Dipade vinterfälgarna. 3 svarta burkar, 16" hjul 4-5 tjocka lager.


https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114759/114759-56a89ae6508c0173c54921514de4de38.jpg
Vinterhjulen

https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114759/114759-500096cd8dc20bc519003ca8aa8dc91e.jpg
Plasti dip svart

Ermin
11 november 2012 · 94 Inlägg

Satan va nice dom blev smile

Tomipalosaari
11 november 2012 · 49 Inlägg

Ermin skrev:
Satan va nice dom blev smile

Tackar! Blev mycket nöjd själv smile

sonken91
11 november 2012 · 310 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=220451&image=2892520
Glömt hur man länkar hel bild.. kolfiber film. Kanske lite simpelt men väldigt nöjd med helhets intrycket!

Senast redigerat av sonken91 (11 november 2012)

JossanB
12 november 2012 · 497 Inlägg

Har någon testat metallizern? Hur täckande är den? Bilder? smile

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
basdanne
13 november 2012 · 115 Inlägg

hur gör man rent bosch-sprutan? Kan man byta färg utan att det blir rester i färgen?

Mazda RX-8 Renesis - Rev Like a Boss!
Mazda RX-8 (2004)
DusanMandick Random Hero
13 november 2012 · 4 047 Inlägg

Piratstikin skrev:

Grabber skrev:

Piratstikin skrev:

snyggt smile säg till om du är intresserad av plastidip klarlack så kan jag fixa smile

Beror på pris men jag har reda en liten mängd "mjuk" lack dvs en som ska klara av plast t.ex.

ska kolla så återkommer jag när jag vet, tror dock det bara finns klarlack i lös färg som man blandar ut & sprytar med spruta

ja vet folk som har lackat ändrör på bilar o de har hållt i månader smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
basdanne
13 november 2012 · 115 Inlägg

Var köper ni era färger?
Om man skall spruta en hel bil behövs ju en hel del färg och att köpa i Sverige var ju typ dubbelt så dyrt som i England.
http://www.plastidip.co.uk

Mazda RX-8 Renesis - Rev Like a Boss!
Mazda RX-8 (2004)
DusanMandick Random Hero
13 november 2012 · 4 047 Inlägg

får de skicka sånt där då ? de går ju inte beställa från usa då det är aerosoler och brandfarligt... hmm

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
barenhoff TEAM RADIOACTIVE
13 november 2012 · 467 Inlägg

DusanMandick skrev:
får de skicka sånt där då ? de går ju inte beställa från usa då det är aerosoler och brandfarligt... hmm

om du beställer från usa måste det ju gå genom tull...?
kan ju ha nått med det å göra. beställer du från england så kommer det ju bara direkt med båten big_smile

spokenratt
13 november 2012 · 3 860 Inlägg

Men å andra sidan är det inte dyrt om man tittar på en helfoliering eller omlackering i annan färg! Och, man vågar göra det själv då det är så lätt att återställa!
Dock stor skillnad mellan lack o plastidip men det är en annan diskusion..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
basdanne
13 november 2012 · 115 Inlägg

DusanMandick skrev:
får de skicka sånt där då ? de går ju inte beställa från usa då det är aerosoler och brandfarligt... hmm

Inga problem med färg på burk/hink att transportera.

Vet ej hur det är med spray dock men de är ju inte så fantastiskt dyra i Sverige heller så de kan man ju köpa på plats.

Mazda RX-8 Renesis - Rev Like a Boss!
Mazda RX-8 (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang