Ni med svart huv!

mb_pucken
15 september 2012 · 5 089 Inlägg

å nu blev jag sugen på svart huv på mercan;-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Evildan
15 september 2012 ·

Snyggt? Nej.
Sportigt? Nej.
Snabbare nu? Nej.
Värd mera pengar? Absolut inte, sänkte antagligen istället värdet med 5-8k.
Passar alltså inte en Punto sad

https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-e9cebaaa199b7f4b59d1fde7b5529f50.jpg

Tur att det gjordes i paint, fort och klumpigt såsom de flesta rollar sin huv wink

JonasPLind
15 september 2012 · 820 Inlägg

Evildan skrev:
Snyggt? Nej.
Sportigt? Nej.
Snabbare nu? Nej.
Värd mera pengar? Absolut inte, sänkte antagligen istället värdet med 5-8k.
Passar alltså inte en Punto sad

http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-e9cebaaa199b7f4b59d1fde7b5529f50.jpg

Tur att det gjordes i paint, fort och klumpigt såsom de flesta rollar sin huv wink

Va? Hur vet du att den inte blev snabbare? Det är ju svårt att märka av det i ett redigeringsprogram... wink

JaggaChafen Tesla Senior Technician
15 september 2012 · 2 307 Inlägg

xaren skrev:
Tjeenare!
Tänkte bara fråga er som kör med svart huv varför? är det för dyrt med en kolfiber huv?

varje gång jag ser en svart huv på en halvdan stylad bil så skrattar jag lite för mig själv och tycker att den som kör bilen är en tönt

antingen köper man en kolfiber huv eller så ger man fan i å ändra huven!

Tack å adjö!

Tänkte bara ge dig en liten historie lektion.

Huvar lackades svarta långt innan det fanns kolfiber huvar å det hela började i racingvärlden med mattsvarta huvar för å minska solreflektioner.

På rätt bile e det ball med svart huv det vill sja gamla jänkebilar typ Camaro 69 i lite rejsstuk

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Evildan
15 september 2012 ·

wh0re skrev:

Evildan skrev:
Snyggt? Nej.
Sportigt? Nej.
Snabbare nu? Nej.
Värd mera pengar? Absolut inte, sänkte antagligen istället värdet med 5-8k.
Passar alltså inte en Punto sad

http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-e9cebaaa199b7f4b59d1fde7b5529f50.jpg

Tur att det gjordes i paint, fort och klumpigt såsom de flesta rollar sin huv wink

Va? Hur vet du att den inte blev snabbare? Det är ju svårt att märka av det i ett redigeringsprogram... wink

Jag gjorde en enkel simulering i ett fastandthefurioustuningprogram med och utan färgen påpaintad smile

xaren
15 september 2012 · 254 Inlägg

JaggaChafen skrev:

xaren skrev:
Tjeenare!
Tänkte bara fråga er som kör med svart huv varför? är det för dyrt med en kolfiber huv?

varje gång jag ser en svart huv på en halvdan stylad bil så skrattar jag lite för mig själv och tycker att den som kör bilen är en tönt

antingen köper man en kolfiber huv eller så ger man fan i å ändra huven!

Tack å adjö!

Tänkte bara ge dig en liten historie lektion.

Huvar lackades svarta långt innan det fanns kolfiber huvar å det hela började i racingvärlden med mattsvarta huvar för å minska solreflektioner.

På rätt bile e det ball med svart huv det vill sja gamla jänkebilar typ Camaro 69 i lite rejsstuk

Hade du läst igenom tråden hade du sett mitt inlägg på förra sidan smile

Nu är det ju att det här riktade sig  inte mot drag racing bilar och sånt utan halvsketna vanliga bilar det som fick mig att skriva detta inlägg var en ful orange liten seat som var ganska skabbig overall som hade lackat huven svart!

JonasPLind
15 september 2012 · 820 Inlägg

En tanke till varför gamla sketna bilar kan ha en svart rollad huv är väl att det är andrabilar/vinterbilar? Som man inte vill lägga ett par tusen på för att lacka om den slitna huven i en färg, som ändå inte kommer passa på bilen eftersom bilen garanterat är sliten i resten av färgen också.

Genom att lacka en huv i en annan färg så reserverar du dig från att, t ex få en mörkröd huv, på en annat ljusare bil, och då blir färgmatchningen fel, något som gör att en svart huv faktiskt ser bättre ut.

xaren
15 september 2012 · 254 Inlägg

där håller jag inte med dig, hellre en huv i lite ojämn nyans än en svart huv som skär sig totalt

JUSTer
15 september 2012 · 451 Inlägg

Ibland vill jag sparka in nyllet på vissa bilägare som lackar huven matt svart på nyare bilar, fy fan vad fult!!!

Senast redigerat av JUSTer (15 september 2012)

Tobbetdi Diesel ska man ha!
15 september 2012 · 482 Inlägg

Klart som fan att huven ska vara svart..... När resteen av bilen också är det!

Med undantag hos vissa jänkare samt rallybilar!

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Kooza
15 september 2012 · 234 Inlägg

Evildan skrev:
Snyggt? Nej.
Sportigt? Nej.
Snabbare nu? Nej.
Värd mera pengar? Absolut inte, sänkte antagligen istället värdet med 5-8k.
Passar alltså inte en Punto sad

http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-e9cebaaa199b7f4b59d1fde7b5529f50.jpg

Tur att det gjordes i paint, fort och klumpigt såsom de flesta rollar sin huv wink

Hehe smile möter en röd Ford Ka varje dag när jag åker till jobbet som har mattsvart huv, inte särskilt vackert det häller smile.

Men det finns inga rätt och fel när det gäller styling, bara personliga åsikter. Tycker man det är snyggt med svart huv så lacka på och passa på att sätta racing huvlås så går den ännu fortare wink

Mvh// Mattias
Honda Civic "Mb6 VTI" (1998)
Volvo 855 AWD "Halna stuket" (1997)
granadadr
16 september 2012 · 7 300 Inlägg

ähh jag bryr mig inte om nån har svart huv eller ej,, har en gammal granada där nån bytt huv,, den är mattsvart,, jag tycker också det ser bättre ut med svart huv än en blå huv på en röd bil ex wink inte lika snyggt som orginal NEJ, men om man inte vill lägga ut 2000-3000 på en seriös lack så är det endå bättre wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang