Vilken turbo passar bäst, 19t / TB-58 / T70....?

hagadaha
24 september 2012 · 14 Inlägg

Hej, håller på att trimma en 940 som första trim projekt.
Tänkte köra på det vanliga med:
Gröna r-spridare
3"lmm
531 topp
vx3 kam eller nåt annat än original iaf
Större ic/nåt utan plast sidor
klracings anpassade chip
Annat grenrör
osv.. har säkert glömt att skriva nåt.

Men frågan som jag har lite problem med är vilken turbo som jag bör köra med. Har sökt och kollat runt lite så just nu har jag hittat TB-58, 19t, 16t, t3/t4, t70, hx35w men jag har hittills bara fått fram vad folk har för personliga favoriter. Vad jag har förstått ska alla dessa palla närmre 300hk med lite tur. Men jag är ute efter den som är mest prisvärd och fyller mina behov. Skulle gärna vilja ha en liten sammanfattning på dem olika av folk som "vet" helst inte massa chansningar.

TD04HL-19T     http://www.hammarsmotor.se/product.php?id_product=38     
TD04HL-19T     http://www.bakaxel.se/produktvisaren/it … l-19t.html
TD04 16T      http://shop.klracing.se/sv/artiklar/tur … shus-.html
TB-58          http://www.turbobanditen.se/shop/?artnr=002
T70            http://shop.klracing.se/sv/artiklar/tur … o/t70.html
T3/T4 W      http://www.bakaxel.se/produktvisaren/it … 3t4-w.html
HX35W     http://www.bakaxel.se/produktvisaren/it … hx35w.html

Kom gärna med förslag på andra sidor eller andra agg som kan vara prisvärda alternativ.
Tänkte köra med detta grenrör: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/gre … enror.html
Funkar alla turbosar till de för även om alla har t3 fläns(?) så kan man väl inte vrida ner oljereturen på tex tb-58 med skruvar avgashus? Utan måste isåfall ha ett annat grenrör?


Tacksam för svar för detta gör mig lagom förvirrad. Mvh

phille18
25 september 2012 · 179 Inlägg

Med 3" lmm och "gröna R spridare" så kan du välja en riktigt snabbspolad 19T o ladda på riktigt mycket. Eller så tar du en av de andra som är lite större o begränsar laddtrycket något. Spridarna bör bottna ganska tidigt. (Runt 300 som du skrev)

Rekommenderar att du letar på lite forum säljes delar efter en V kam istället.. Mycket roligare karaktär.

Grenröret du länkat funkar säker bra men tror inte det är speciellt hållbart i längden. leta efter ett dyrare, begagnat rör eller kör med orginalröret. lagerdelen hamnar ofta framför grenröret vilket gör att oljereturen kan gå rakt ner, annars får man vinkla så mycket som möjligt, det måste göras oavsett turbo.

Alla med T3 fläns passar på T3 grenrör.

Senast redigerat av phille18 (25 september 2012)

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!
rudarmy
26 september 2012 · 354 Inlägg

brukar vara dålig kvalité på, Eftermarknads turboaggregat!
tänk på det, så du inte står med skuren turbo efter några månader..

Volvo S40 "2.0t på E85" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang