Offret - Nissan Skyline R33 GTR - från skrot till driftingbil [FULL FART]

En totaltrashad Nissan Skyline R33 GTR hittas i skogen och därefter räddad ifrån skroten. Målet är en grym driftingbil!
  • 992 Följare
  • 462 878 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 april 2017
kungen_haglund allt med motor e skoj:D
22 oktober 2012 · 247 Inlägg

sjukt projekt tongue billigare å köpa en hel än att hålla på med skrot tongue

olympia69
22 oktober 2012 · 21 Inlägg

kungen_haglund skrev:
sjukt projekt tongue billigare å köpa en hel än att hålla på med skrot tongue

tror inte det blir så dyrt ändå med tanke på tillgång av lokal och verktyg, och förmågan att kunna göra det själv...

Senast redigerat av olympia69 (22 oktober 2012)

ostfrallan1
24 oktober 2012 · 18 Inlägg

Mycket spännande projekt! måste att följas smile

Krist
28 oktober 2012 · 716 Inlägg

kungen_haglund skrev:
sjukt projekt tongue billigare å köpa en hel än att hålla på med skrot tongue

Hade jag haft kunskapen skulle jag oxå vilja "laga" något från grunden. Den känns mer som din egen, han kan skapa så mycket själv som ingen annan har. Hela bilen blir ju mer personlig...

Uppdate snart? smile

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
tr3mil
3 november 2012 · 110 Inlägg

VA I HELVETE var min första tanke, men ser ju ut att gå ganska bra, följer!

Audi A5 Sportback "Ametisten" (2011)
Skyrest
5 november 2012 · 76 Inlägg

Kommer en update snart, har haft mycket på jobbet så har min kompanjon flyttat så har vart
lite dåligt med tid!

Men ska köra denna vecka iaf! smile

Sponsors Nissan Skyline R33 Project - The Victim!
www.frykmalm.se - www.knightracer.com
TouchOfRed Meldem
5 november 2012 · 4 137 Inlägg

Prenumeration lagd ! smile

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
vnordin
5 november 2012 · 99 Inlägg

Riktigt häftigt projekt, kul att någon gjorde nått av den där bilen sen!
Hur ser det ut med elsystem och liknande? finns allt?

770_EVOLVE GREASEMONKEY
6 november 2012 · 822 Inlägg

vnordin skrev:
Riktigt häftigt projekt, kul att någon gjorde nått av den där bilen sen!
Hur ser det ut med elsystem och liknande? finns allt?

När jag tittade på den har jag för mig att mycket var klippt ..

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
juhaaan
6 november 2012 · 619 Inlägg

Kanske är en dum fråga, men har du tänkt nåt slutdatum på projektet? smile

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
gustafzon Ahaaa...
6 november 2012 · 132 Inlägg

hyperperry skrev:
otroligt häftigt projekt, prem. lagd.
men måste bara fråga, varför bygger du inte på den hela karossen? smile

Bara för att gissa så tror jag att den buckliga inte var skrotad på pappret och den raka skrotad smile

Jaha du menar nu?
Lillalilja
6 november 2012 · 538 Inlägg

gustafzon skrev:

hyperperry skrev:
otroligt häftigt projekt, prem. lagd.
men måste bara fråga, varför bygger du inte på den hela karossen? smile

Bara för att gissa så tror jag att den buckliga inte var skrotad på pappret och den raka skrotad smile

En tanke bara angående detta, hade det inte gått att byta chassinr osv mellan dessa karosser för att slippa räta upp den buckliga? Jag är inte så insatt i systemet, men det borde väl inte vara helt omöjligt? Sen om man vill fixa med den kvaddade är ju en annan sak...

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Saab 900 "Saabina" (1985)
jetta16v
6 november 2012 · 1 534 Inlägg

Lillalilja skrev:

gustafzon skrev:

hyperperry skrev:
otroligt häftigt projekt, prem. lagd.
men måste bara fråga, varför bygger du inte på den hela karossen? smile

Bara för att gissa så tror jag att den buckliga inte var skrotad på pappret och den raka skrotad smile

En tanke bara angående detta, hade det inte gått att byta chassinr osv mellan dessa karosser för att slippa räta upp den buckliga? Jag är inte så insatt i systemet, men det borde väl inte vara helt omöjligt? Sen om man vill fixa med den kvaddade är ju en annan sak...

Sen tror jag att en stor bit ligger i att få en skrotbil, sett till skick, tillbaka till sin ursprungsform.

Visst, den var inte "skrotad", men håll med om att karossen var i värre skick än många bilar som skrotas idag..

Lillalilja
6 november 2012 · 538 Inlägg

jetta16v skrev:

Lillalilja skrev:

gustafzon skrev:

Bara för att gissa så tror jag att den buckliga inte var skrotad på pappret och den raka skrotad smile

En tanke bara angående detta, hade det inte gått att byta chassinr osv mellan dessa karosser för att slippa räta upp den buckliga? Jag är inte så insatt i systemet, men det borde väl inte vara helt omöjligt? Sen om man vill fixa med den kvaddade är ju en annan sak...

Sen tror jag att en stor bit ligger i att få en skrotbil, sett till skick, tillbaka till sin ursprungsform.

Visst, den var inte "skrotad", men håll med om att karossen var i värre skick än många bilar som skrotas idag..

Ja och det var ju inte alls det jag menade med det jag skrev på slutet?

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Saab 900 "Saabina" (1985)
jetta16v
6 november 2012 · 1 534 Inlägg

Lillalilja skrev:

jetta16v skrev:

Lillalilja skrev:

En tanke bara angående detta, hade det inte gått att byta chassinr osv mellan dessa karosser för att slippa räta upp den buckliga? Jag är inte så insatt i systemet, men det borde väl inte vara helt omöjligt? Sen om man vill fixa med den kvaddade är ju en annan sak...

Sen tror jag att en stor bit ligger i att få en skrotbil, sett till skick, tillbaka till sin ursprungsform.

Visst, den var inte "skrotad", men håll med om att karossen var i värre skick än många bilar som skrotas idag..

Ja och det var ju inte alls det jag menade med det jag skrev på slutet?

Ja då har man läst lite slarvigt tongue

Skyrest
6 november 2012 · 76 Inlägg

hyperperry skrev:
otroligt häftigt projekt, prem. lagd.
men måste bara fråga, varför bygger du inte på den hela karossen? smile

Detta har tagits upp tidigare i tråden, men för att åter svara på frågan så är det för att
den bilen som är skrotad är helt enkelt skrotad, vi har tur att vi ens fick ta med den för att
ta grejer ifrån, detta är alltså ingen bil vi äger (den från skroten) och den ska alltså tillbaka sedan.

Med mina kontakter på skroten så vill jag inte missbruka detta förtroende jag fått!
Men att byta chassinummer går, men det är inte så lagligt! Dessutom så kommer dom garanterat märka om jag
åker därifrån med en vit bil som har brunnit i framändan och kommer tillbaka med en som är silvrig
och är krockskadad bak och superfräch i motorrummet!

och varför vi lagar den? för att vi kan! wink

Senast redigerat av Skyrest (6 november 2012)

Sponsors Nissan Skyline R33 Project - The Victim!
www.frykmalm.se - www.knightracer.com
Soderholm vorsprung durch technik
6 november 2012 · 277 Inlägg

Skoj att se och läsa. Lycka till! smile

Audi A4S (2012)
hyperperry
6 november 2012 · 166 Inlägg

Lillalilja skrev:

gustafzon skrev:

hyperperry skrev:
otroligt häftigt projekt, prem. lagd.
men måste bara fråga, varför bygger du inte på den hela karossen? smile

Bara för att gissa så tror jag att den buckliga inte var skrotad på pappret och den raka skrotad smile

En tanke bara angående detta, hade det inte gått att byta chassinr osv mellan dessa karosser för att slippa räta upp den buckliga? Jag är inte så insatt i systemet, men det borde väl inte vara helt omöjligt? Sen om man vill fixa med den kvaddade är ju en annan sak...

att byta chassienummer, så kallat "pappersfusk" räknas som märkesförfalskning smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang