Bmw 328 e36 - turbo projekt?

Mattias-Sievanen
30 september 2012 · 52 Inlägg

Det är så att jag har en bmw 328 - 97 stående. och jag har planer på att turbokonventera pärlan smile men då har jag en fråga vad behöver man byta ut på motorn för att den skal kunna hålla bra med laddtryck hade tänkt att satsa på 350+, eftersom det är aluminium. jag har läst en del om det men jag fattar det nästan som att dom köper en motor från en 325:a (m50b25) eller är det bara vissa delar? jag vet jag kan läsa på mer om det men känner fan inte för att läsa 100 olika sidor för att finna svaret smile så tänkte kolla om det finns någon skön snubbe som kan dra det kort och snabbt smile


// MvH Mattias

tekniknissen1
30 september 2012 · 866 Inlägg

Det du ska jöra är att leta upp en m50B25 från 91-92 utan vanos och plocka motorn från den och styrsystemet ?
Din 97 har stöldsydd och vanos tar du den från 91-92 så har den ingenting av det så det går att programera om boxen. Sen tar du 2,8ans vev och kolvar 2,5 block och topp och stakar och simlallabim så har du en skaplig turbo 2,8 liters motor så var den sagan slut :-)) javist 91-92 så är blocket i stål ;-) vill man så oringa blocket så slipper man att packningen kryper iväg när man har som roligast !:-)

Mattias-Sievanen
30 september 2012 · 52 Inlägg

Shysst och enkelt svar! wink är bara till att börja spendera pengar nu då.. wink

ennaveblabar
30 september 2012 · 47 Inlägg

vanos är dock grymt att ha om man vill få tidigare spool smile

BMW e28 518 (1988)
BMW e28 535 "Turbo" (1983)
tekniknissen1
30 september 2012 · 866 Inlägg

Japp om man kör liten turbo stor turbo inget roligt! Skiten börjar rota i kamtiderna när den börja ladda på så du får  instabilt ladd tryck:-/ och sen så ovan på allt så ska man få rätt AFR på det Funkar inte !!!!!! VANOS är ANUS då;-))

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang