VW vento -95, Update 2014-01-20

Ser sällan en Vento som stancebyggd, finns kanske några få, men kände att jag också ville ha en! Köpte den billigt men jag ser lite potential i den trots allt! Inget monster, men fan så sköna säten! Detta blir mer som ett långtidsprojekt, men försöker slänga på massa snygga saker så fort som möjligt!
  • 46 Följare
  • 100 803 Visningar
  • Projektet avslutat 23 februari 2014
almqvist__89
21 mars 2013 · 1 140 Inlägg

Sänk mer vafan big_smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

NO! haha det går men vill inte, för det blir problem då.. -.-

almqvist__89
21 mars 2013 · 1 140 Inlägg

Kolla bilden jag la upp på min Audi i min prjoekttråd, kan sänka min 5cm till fram och 7cm bak big_smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

almqvist__89 skrev:
Kolla bilden jag la upp på min Audi i min prjoekttråd, kan sänka min 5cm till fram och 7cm bak big_smile

Sänker jag mer fram så kommer höger fram stötdämpare ligga mot yttre drivknutsdamasken och skava, och höger bak så ligger fjädertallriken nästan emot däcket, ungefär 1-2 mm mellanrum...

almqvist__89
21 mars 2013 · 1 140 Inlägg

Skaffa spacers vettja smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

almqvist__89 skrev:
Skaffa spacers vettja smile

Blir nog Biltem 5mm spacers på varje sida smile

almqvist__89
21 mars 2013 · 1 140 Inlägg

Jag skickade ett PM till dig! Bra skit smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
BigMack
21 mars 2013 · 80 Inlägg

Ser bra ut, bra mycket lägre än min där bak. Men nog kan du sänka lite till där fram wink

Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

BigMack skrev:
Ser bra ut, bra mycket lägre än min där bak. Men nog kan du sänka lite till där fram wink

Fram får jag kapa fjädrarna isåfall :p Funderar på att höja ett eller två snäpp bak för att få den "plan", eller sänka fram big_smile

-valle-
21 mars 2013 · 64 Inlägg

tror du ska vänta med kapa osv, tänkte om du ska skaffa dig fälgar eller nått? smile tänkte så du slipper slänga pengar i sjön wink

Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

-valle- skrev:
tror du ska vänta med kapa osv, tänkte om du ska skaffa dig fälgar eller nått? smile tänkte så du slipper slänga pengar i sjön wink

Kapning kommer om ett bra tag isåfall, men tack för tanken smile Fälgar, rostlaga, byta drivknutsdamask, ja det är en hel del som ska ske innan/om jag bestämmer mig för att kapa big_smile

-valle-
21 mars 2013 · 64 Inlägg

audicarsismine skrev:

-valle- skrev:
tror du ska vänta med kapa osv, tänkte om du ska skaffa dig fälgar eller nått? smile tänkte så du slipper slänga pengar i sjön wink

Kapning kommer om ett bra tag isåfall, men tack för tanken smile Fälgar, rostlaga, byta drivknutsdamask, ja det är en hel del som ska ske innan/om jag bestämmer mig för att kapa big_smile

tänkte att du går väl fortfarande i skolan? smile då skiter man inte pengar vad jag minns wink haha.

Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

-valle- skrev:

audicarsismine skrev:

-valle- skrev:
tror du ska vänta med kapa osv, tänkte om du ska skaffa dig fälgar eller nått? smile tänkte så du slipper slänga pengar i sjön wink

Kapning kommer om ett bra tag isåfall, men tack för tanken smile Fälgar, rostlaga, byta drivknutsdamask, ja det är en hel del som ska ske innan/om jag bestämmer mig för att kapa big_smile

tänkte att du går väl fortfarande i skolan? smile då skiter man inte pengar vad jag minns wink haha.

Du minns heeeeeeelt rätt, krama hårt i varenda krona är det som gäller som student...ser fram emot arbetslivet, mest för att man har råd med lite mer då big_smile

-valle-
21 mars 2013 · 64 Inlägg

audicarsismine skrev:

-valle- skrev:

audicarsismine skrev:

Kapning kommer om ett bra tag isåfall, men tack för tanken smile Fälgar, rostlaga, byta drivknutsdamask, ja det är en hel del som ska ske innan/om jag bestämmer mig för att kapa big_smile

tänkte att du går väl fortfarande i skolan? smile då skiter man inte pengar vad jag minns wink haha.

Du minns heeeeeeelt rätt, krama hårt i varenda krona är det som gäller som student...ser fram emot arbetslivet, mest för att man har råd med lite mer då big_smile

haha precis! en annan saknar nästan skolan på sätt och viss ibland tongue haha.
men klart när lönen är på igång så ångrar man inte en sekund smile

Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

-valle- skrev:

audicarsismine skrev:

-valle- skrev:

tänkte att du går väl fortfarande i skolan? smile då skiter man inte pengar vad jag minns wink haha.

Du minns heeeeeeelt rätt, krama hårt i varenda krona är det som gäller som student...ser fram emot arbetslivet, mest för att man har råd med lite mer då big_smile

haha precis! en annan saknar nästan skolan på sätt och viss ibland tongue haha.
men klart när lönen är på igång så ångrar man inte en sekund smile

Känslan när lönen kommer, den är grym! Menmen, som tur är så är jag klar med skolan om typ 2 månader, hoppas på att börja arbeta då, då jäklar kommer det ske saker med bilen smile

Viinikka92
21 mars 2013 · 363 Inlägg

Synd att du inte ska till Elmia! Då hade du fått se min Jetta låg! wink Haha! Annars ser det bra ut! smile

Honda Civic ED "JDM" (1988)
Honda Civic (1992)
Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Synd att du inte ska till Elmia! Då hade du fått se min Jetta låg! wink Haha! Annars ser det bra ut! smile

Riktigt synd faktiskt! sad      Lågt e grymt!
Tack så mycket smile

AntonL
22 mars 2013 · 94 Inlägg

Fan! Det blev ju fint ju! big_smile

Kebabfrulle
22 mars 2013 · 630 Inlägg

AntonL skrev:
Fan! Det blev ju fint ju! big_smile

Tack big_smile tycker samma big_smile

Kebabfrulle
26 mars 2013 · 630 Inlägg

Besiktning idag, gick över förväntan bra! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-c7b8aaf611002b5c764753f01add69df.jpg

Kommer byta bromsklotsar och skivor fram, eventuellt OK också runt Juni, då man fått en liten lön! smile Är jäkligt nöjd över avgasvärdena, trots att avgassystemet läcker lite fortfarande även om jag tätade det med massa klet, men man ska inte klaga!

Bilen underkändes, men vad gör det! Detta var felen:
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-63f8fda20bed562c96bae06b674a77e7.jpg
Går ju att lösa som med allt annat, trodde att besiktnings mannen skulle klaga, han var la cirka 190 - 200 cm lång å skulle in i min sänkta Vento, såg hans ansikts min när jag rullade in...han var inte glad :p

Fick iaf hem min inre drivknutsdamask då min nuvarande har gett sig heeeeeeeeeeelt, tanken var att jag skulle få den bytt i söndags, men hann aldrig få hem delen...så nu får delen ligga här hemma och damma tills jag har praktik, då kan jag eventuellt byta den smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-2d1dcc277a44352f27e8fa221dae859e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-11050dfd59dc2a243d0a69f99eefeac9.jpg
Beställde självklart fullsats, så att ni inte tror att jag bara beställde damasken :p

Firade att det gick så bra på besiktningen med Biltemas billigaste torkarblad, wohooo!!! Å en flaska röd STP slängdes i bilen! smile å en ordentlig tvätt!

Nästa steg kommer vara att få ihop pengar och lämna in den på rostlagning, är en hel del rost runt om bilen och det gillar jag verkligen inte, så känner en som kan lösa rostlagningen för en hyffsat billig peng smile Men för tillfället står det väldigt stilla med bilen, tyvärr! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang