Letar efer ascona b, som kan va stående någon stans efter dödsbo.

volvo_dennis
5 oktober 2012 · 109 Inlägg

tjena tjena.

är så att min styvmor skulle få en ascona b -77 av sin morbror när hon skulle ta körkort -91 men fick inte ta emot den för sina föräldrar av någon anledning.
så bilen har vatt stående sedan dess och nu (2år sedan ungefär) gick den här morbrorn bort och finns inga spår av bilen förutom registreringsbeviset och att han betalt register avgiften varje år så den finns kvar i registret.
och har pratat med hans vänner och släktingar och ingen vet något om denna bilen..
finns ju en möjlighet att han förvarar den hos någon någonstans..
så om någon vet något så är vi jätte tacksamma om ni hör av er så man kanske kan hitta bilen, eller veta var den tagit vägen (skrotad, folkrace eller liknande)

morbrorn som gått bort heter Franz Gomilsek var bosatt i markaryd.
regnumret på bilen är JTO061 och är LRÖD enligt papperna.
så om någon runt markaryd trakterna kanske har sett en ascona b med detta regnumret stående på någon åker eller i en lada eller liknande så skriv.
fanns vänner till honom runt emmaljunga också så inte omöjligt att den finns där omkring heller om den nu finns kvar

kanske väldigt liten chans att hitta den om den överhuvudtaget finns kvar. men hade varit väldigt roligt då styvmor är väldigt glad för de gamla asconorna


Mvh Dennis

Volvo 945 TD "Superturbodiesel" (1993)
ironhead volvoraggare
5 oktober 2012 · 4 776 Inlägg

volvo_dennis skrev:
tjena tjena.

är så att min styvmor skulle få en ascona b -77 av sin morbror när hon skulle ta körkort -91 men fick inte ta emot den för sina föräldrar av någon anledning.
så bilen har vatt stående sedan dess och nu (2år sedan ungefär) gick den här morbrorn bort och finns inga spår av bilen förutom registreringsbeviset och att han betalt register avgiften varje år så den finns kvar i registret.
och har pratat med hans vänner och släktingar och ingen vet något om denna bilen..
finns ju en möjlighet att han förvarar den hos någon någonstans..
så om någon vet något så är vi jätte tacksamma om ni hör av er så man kanske kan hitta bilen, eller veta var den tagit vägen (skrotad, folkrace eller liknande)

morbrorn som gått bort heter Franz Gomilsek var bosatt i markaryd.
regnumret på bilen är JTO061 och är LRÖD enligt papperna.
så om någon runt markaryd trakterna kanske har sett en ascona b med detta regnumret stående på någon åker eller i en lada eller liknande så skriv.
fanns vänner till honom runt emmaljunga också så inte omöjligt att den finns där omkring heller om den nu finns kvar

kanske väldigt liten chans att hitta den om den överhuvudtaget finns kvar. men hade varit väldigt roligt då styvmor är väldigt glad för de gamla asconorna


Mvh Dennis

står att den är avställd och det har den vart sen 1993 finns även så du kan få fram ägaruppgofter via sms också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Extrazz En 5a är Livet.
5 oktober 2012 · 2 005 Inlägg

Bara för att man betalt reg avgiften så betyder det inte att den är skrotad etc. Vet två killar som skrotade en bil var av den skroten aldrig avreggade den. Så de fortsatte att betala reg avgift i 11-12 år tror jag. Sen fick en nog och beställde en skyllt för att kunna avskriva den.

Konstig historia för övrigt. Ett garage jag hyr står det visserligen en bil som skulle kunna stämmer överens. stått där bra länge. Fast vad jag minns så är den vit.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
horbybonnen
5 oktober 2012 · 1 160 Inlägg

ingen sommarstuga eller någon bondgård i närheten

volvo_dennis
6 oktober 2012 · 109 Inlägg

ägaruppgifterna är ju inte lönt att ta fram då ägaren gått bort, vi kan skriva över bilen på "styvmor" eller hur de nu gick till. men inte lönt att ha ett par papper på bilen om vi inte hittar den..
extrazz: nae de e väl sant men då har ju skroten gjort fel men sånt som kan hända ju.
du skulle inte kunna kolla närmare på den bilen du tros kan stämma överens? är ju inte säkert den är samma färg i papperna som i verkligheten.. kan va om målat osv,. hade vatt schysst som fan. har du garage i dom trakterna?

Volvo 945 TD "Superturbodiesel" (1993)
Alex_bergstr
6 oktober 2012 · 1 364 Inlägg

Vet en mörk röd ascona som stått utan för en tomt iallafall dom senaste 15 åren, ska se om jag kan se reg nr på den nästa gång jag har vägarna förbi, för där den står är helt igenväxt med gräs å skit runt om, den är mröd eller brun kommer inte riktigt ihåg

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
Extrazz En 5a är Livet.
7 oktober 2012 · 2 005 Inlägg

volvo_dennis skrev:
ägaruppgifterna är ju inte lönt att ta fram då ägaren gått bort, vi kan skriva över bilen på "styvmor" eller hur de nu gick till. men inte lönt att ha ett par papper på bilen om vi inte hittar den..
extrazz: nae de e väl sant men då har ju skroten gjort fel men sånt som kan hända ju.
du skulle inte kunna kolla närmare på den bilen du tros kan stämma överens? är ju inte säkert den är samma färg i papperna som i verkligheten.. kan va om målat osv,. hade vatt schysst som fan. har du garage i dom trakterna?

Jag kollade faktiskt upp det och det är inte den bilen. Ja jag har ett garage i trakterna där runtomkring Helt annat reg och vit som sagt.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
325i
7 oktober 2012 · 141 Inlägg

Finns ett annat alternativ också, den kan vara såld till t.ex norge och så har köparen inte gjort rätt för sig med papper/skyltar/avgifter. Dock så hoppas jag verkligen du bara hittar den i superskick nånstans undangömd..

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!
Citroën Jumpy "Servicecar" (2004)
BMW E30 "V8 Drifting" (1988)
BMW E30 "Touring 318is" (1991)
volvo_dennis
7 oktober 2012 · 109 Inlägg

beangt: okej okej, är de med i dom trakterna?
extrazz: okej okej men tack så jätte mycket ändå!
325i: aa de vet man ju inte, men han som ägde bilen hade inget intresse för bilar. hade inte enst ett körkort.
men aa de hade ju vatt riktigt fint! blir glad bara man vet var den tagit vägen men hitta den i bra skick hade vatt riktigt kul då han som gått bort verkligen ville att styvmor skulle ha den

Volvo 945 TD "Superturbodiesel" (1993)
Alex_bergstr
7 oktober 2012 · 1 364 Inlägg

Nope det är i Falkenberg så inte så stor risk att det är just den,

BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang