kan raderas

tomti
5 oktober 2006 · 6 Inlägg

kan tas bort

Senast redigerat av tomti (22 oktober 2008)

olssson Saab nörd
6 oktober 2006 · 224 Inlägg

Du lär behöva ett annat grenrör, ic ,tryckrör,avgassystem osv.  Du lär nog inte få de att funka så bra med orginal sprut och div motordelar...

Saab For Life!
Lada Tuning Lada-missbrukare
6 oktober 2006 · 566 Inlägg

Behöver vel inte nått nytt grenrör..går att laga en adapter..kanske vore bäätre att fixa ett bättre grenrör iof...
E nog endå inte så "bara" att turbokonvertera...

Senast redigerat av Lada Tuning (6 oktober 2006)

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
Mattzzon Trucker
6 oktober 2006 · 168 Inlägg

Tjaaaa du....har du kolvar som e lika stora som stekpanner så KANSKE....dom kan suga åt sig alls luft innan dom trycks ihop....Du vet väl att en ( normal ) lastbilsturbo ladda minst 2.5 bar och ger liksom Liiiiiite mer luft än en turbo till en person bil...Bara varna dig lite liksom så att du inte bli förvånad.
Lycka till iaf.

Gizmojohan
6 oktober 2006 · 3 295 Inlägg

Mattzzon skrev:
Tjaaaa du....har du kolvar som e lika stora som stekpanner så KANSKE....dom kan suga åt sig alls luft innan dom trycks ihop....Du vet väl att en ( normal ) lastbilsturbo ladda minst 2.5 bar och ger liksom Liiiiiite mer luft än en turbo till en person bil...Bara varna dig lite liksom så att du inte bli förvånad.
Lycka till iaf.

Fel Fel Fel... en lastbils Turbo laddar inte minst 2.5 bar... dom ligger på ca 1.8-1.9 bar Max på dom flesta modellerna.. jobbar själv som lastbilsmekaniker.

MVH Johan

Mattzzon Trucker
7 oktober 2006 · 168 Inlägg

Vad är det för modeller då du har jobbat med?...För dom lastbilarna ja har kört så e det ju ganska stora saker iaf och sammtliga har laddat lött över 2 bar iaf.
Men du som mekaniker har säkert mer i ryggen om de.
Men du måste ju hålla med om att de lär bli svårt för den lilla volymen i den motorn att kunna ta hand om den mängden luft som en sådan turbo ta in....

Senast redigerat av Mattzzon (7 oktober 2006)

Gizmojohan
7 oktober 2006 · 3 295 Inlägg

det kommer at bli jävligt svårt att få igång ett sånt aggregat på en org b230et motor.. fullt ladd vid ca 5000 varv kanske.. hur kul är det?? normalt sett så ligger en lastbilsmotor på ca 12-13 liter.. det är stora cylindrar... dessutom diesel!
jag jobbar med volvo lastbilar...

E30Tompa Rörpulare
7 oktober 2006 · 1 453 Inlägg

Fan de e ju bara att fixa en liten t25 turbo... orka hålla på me en sådan bjässe skulle inte vilja vänta till skiten exploderar innan den börjar ladda;)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
BMW E61 m5 (2007)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
pulk
7 oktober 2006 · 143 Inlägg

den börjar nog aldrig ladda engång...Avgaserna från en 2,3l motor får aldrig nog med tryck för att sätta snurr på så stor turbo. får garanterat mera effekt från en lagom turbo.

BMW 323 Ci (1999)
Mattzzon Trucker
7 oktober 2006 · 168 Inlägg

Får la ha en vanlig turbo för att driva lastbilsturbon typ tongue

chrillemk2gti
7 oktober 2006 · 197 Inlägg

har en polare som laddar 2,6 bar med nått switsher aggregat modell mega stor från nån lastbil på en b230et å han bottnar 1000cc spridare den rör på sig ganska bra dock e inte motorn riktigt orginal inuti å han kör med dta p8pro

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...
jonTe
9 oktober 2006 · 5 710 Inlägg

Vad pratar vi om för aggregat?
Har ganska stor betydelse......

Stort är alltid inte bra

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang