Polisen Höll på Köra över min 2åriga dotter i citygross garaget "Team tare lugnt" träffen ikväll den 13:e oktober!!

fluppidupp ...
14 oktober 2012 · 757 Inlägg

folk hade agerat likadant om det var en privatperson som gjort likadant.

SibbSon Mr. AUDI !
14 oktober 2012 · 642 Inlägg

robzter skrev:

SibbSon skrev:

robzter skrev:
Jag var inte på träffen och åker inte på så många träffar pga just allt jävla tjaffs med snuten. Det handlar inte som många tror att varför man har med sig sin 2 åriga dotter eller om vad hade hänt om någon annan än polisen hade gjort samma sak. polisen är en myndighet som ska föregå med gott exempel. vad hade hänt om det var en bilträff där och familjen saker dom handlat i bilen (dom hade inget med träffen att göra). sen kommer polisen i full fart mot dom och sen folket från bilträffen reagerar på vad i helvete snuten håller på med. då är det ju samma sak. bara för att dom var ute och kollade på träffen betyder inte att man inte har rätt att behöva vara orolig för att polisen ska köra över dom. vi med våra skattepengar betalar för att dom ska skydda oss. inte köra över oss. hade inte blivit förvånad om snuten gör såhär igen om 2-3 år och det hittas 3 döda snutar utanför stationen. snuten måste se över sina jävla rutiner och sluta verka så jävla tuffa. hade dom tagit det lungt och faktiskt inte knuffat runt och haft sig så hade det varit bättre.

sen så sibbson så borde du inte stått med dottern i famnen och försökt prata med snute. tänk på det till nästa gång. jag ser det lite som morsor som ska gå över övergångställen och tror att alla kommer stanna utan att ens titta bara för att man går med barnvagn.

polisen kommer inte få kicken utan dom kommer bli befodrade. kolla resten av alla ärenden på sista tiden vad poliserna har fått för straff.

Saken är den... jag vill inte verka uppkäftig på ngt vis men... jag va på träffen ensam utan vänner, träffade en kille (Stevett) o hans dotter som vi gick runt med enbart där.. vart skulle jag gjort av min dotter för att konfrontera polismannen, satt henne på axlarna? jag vill inte skicka över min dotter till ngn jag inte känner för att få svar o kunna acceptera att bli hunsad med..

Ahh ok. trodde du kände flera där. inget illa menat smile men snuten gjorde utan tvekan fel för att få med sig folket.

Absolut de förstår jag att du inte mena ngt illa, men allt förklaras inte i alla trådar o facebook eller aftonbladet, bara en bråkdel, det är där det mesta brister, man får aldrig se hela storyn om man inte va på plats.. än sålänge har ja inte en enda negativ kommentar från säkerligen dem hundratals som stod runtomkring oss när allt hände.. o de e jag väldigt glad över, det är skitjobbigt för mig som utsatt förälder o gå igenom det här, med alla kommentarer från folk som har åsikter om mig som förälder.. men jag valde gå ut med de för att ingen individ ska få kränka mig eller ngn jag älskar.. jag säger som snuten sa när ja fråga va han tyckte om händelsen: tyck vadfan du vill, det är ett fritt land!

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
ekelund88
14 oktober 2012 · 2 656 Inlägg

fyfan för idioten som står och puttar på dig med barnet .. förstår inte hur du kan vara så lungt hade smällt han direkt

SibbSon Mr. AUDI !
14 oktober 2012 · 642 Inlägg

ekelund88 skrev:
fyfan för idioten som står och puttar på dig med barnet .. förstår inte hur du kan vara så lungt hade smällt han direkt

enda anledningen till att ja klara av att va "lugn" va min dotter.. jag mår skit över att ha deltagit till hennes rädsla igår o bad henne om ursäkt idag, som tur är så har ja en underbar dotter som sa lillvuxet: pappa polisen va dum, ge mig en kram <3

Four Rings To Rule Them All!
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
jocke855R Fullvärdig medlem i NordicR
14 oktober 2012 · 119 Inlägg

SibbSon skrev:

ekelund88 skrev:
fyfan för idioten som står och puttar på dig med barnet .. förstår inte hur du kan vara så lungt hade smällt han direkt

enda anledningen till att ja klara av att va "lugn" va min dotter.. jag mår skit över att ha deltagit till hennes rädsla igår o bad henne om ursäkt idag, som tur är så har ja en underbar dotter som sa lillvuxet: pappa polisen va dum, ge mig en kram <3

tråkigt det som hänt! men vilken gullig kommentar från dottern smile fick ett litet leénde "stavning" efter denna bittra men ack så bra tråden!

Go Hard Or Go Home
ekelund88
14 oktober 2012 · 2 656 Inlägg

SibbSon skrev:

ekelund88 skrev:
fyfan för idioten som står och puttar på dig med barnet .. förstår inte hur du kan vara så lungt hade smällt han direkt

enda anledningen till att ja klara av att va "lugn" va min dotter.. jag mår skit över att ha deltagit till hennes rädsla igår o bad henne om ursäkt idag, som tur är så har ja en underbar dotter som sa lillvuxet: pappa polisen va dum, ge mig en kram <3

det är knappast ditt fel smile))) kommer nog bli en go dotter iaf kämpa på nu och låt dom inte slippa undan

CarpeDiem German Engineering
14 oktober 2012 · 9 083 Inlägg

Riktigt tråkig händelse, Sibba men hoppas att flickan mår bra och får inga men.

P.s Gullig kommentar av dottern smile D.s

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
stevett
14 oktober 2012 · 298 Inlägg

precis det jag menade

SibbSon skrev:

jorgen72 skrev:

stevett skrev:
Har du egna barn?


Nej det har jag inte o jag tycker inte att det har med något att göra

Det jag tror Stevett vill komma fram till är att om du inte har egna barn, kan du omöjligt förstå till fullo vad som händer med kroppen i en sån situation, du tänker inte rationellt, bara som ett rovdjur, ät eller bli uppäten.. Allt som behövs för ett barn att hitta på hyss tar en bråkdel av en sekund, du kan inte o kommer aldrig kunna ha koll på dina barn varje sekund i hela ditt liv, jag satte ner min dotter i några sekunder o fick nästan sota för det.. kommer inte upprepas!

Black widow
Chippen88
14 oktober 2012 · 1 309 Inlägg

SibbSon skrev:

ekelund88 skrev:
fyfan för idioten som står och puttar på dig med barnet .. förstår inte hur du kan vara så lungt hade smällt han direkt

enda anledningen till att ja klara av att va "lugn" va min dotter.. jag mår skit över att ha deltagit till hennes rädsla igår o bad henne om ursäkt idag, som tur är så har ja en underbar dotter som sa lillvuxet: pappa polisen va dum, ge mig en kram <3

Vilken härlig dotter du har big_smile

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
Hush DatorPhreak
14 oktober 2012 · 94 Inlägg

Fick någon numret på snuten? Kan vi inte alla gå tsm och göra en jävla massa anmälningar mot den polisen som bara försökte dra? Det måste ju klassas som vårdslöshet/smitning/försök till misshandel eller något?! Aftonbladet är nog ganska intresserad med. Visst polisen gör ett bra jobb men den där f*ttan ska fan bli anmäld och granskad. Inom statliga organisationer är det enda medlet att gå direkt till deras chef, sedan om inte det hjälper till chefens chef. Då får dom ta all skit i media etc. som i sin tur slår mot polisen som gjort fel. Men vi behöver polisens nummer, det hade underlättat. Det minsta du skall få är en offentlig ursäkt från polisen.

TreborD
14 oktober 2012 · 10 Inlägg

Bra bild ungen kommer att få av polisen nu då. Not.

SibbSon Mr. AUDI !
14 oktober 2012 · 642 Inlägg

jorgen72 skrev:

stevett skrev:
precis det jag menade

SibbSon skrev:

Det jag tror Stevett vill komma fram till är att om du inte har egna barn, kan du omöjligt förstå till fullo vad som händer med kroppen i en sån situation, du tänker inte rationellt, bara som ett rovdjur, ät eller bli uppäten.. Allt som behövs för ett barn att hitta på hyss tar en bråkdel av en sekund, du kan inte o kommer aldrig kunna ha koll på dina barn varje sekund i hela ditt liv, jag satte ner min dotter i några sekunder o fick nästan sota för det.. kommer inte upprepas!

Även om jag inte har "egna " barn tror jag att jag förstår ganska bra ändå .

Klart du kan förstå till viss del, men jag lovar dig, jag sa oxå så tills jag fick min son o sen min dotter.. sen förstod jag till fullo vad folk menade när dem prata om saker som hänt deras barn..

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
SibbSon Mr. AUDI !
14 oktober 2012 · 642 Inlägg

Hush skrev:
Fick någon numret på snuten? Kan vi inte alla gå tsm och göra en jävla massa anmälningar mot den polisen som bara försökte dra? Det måste ju klassas som vårdslöshet/smitning/försök till misshandel eller något?! Aftonbladet är nog ganska intresserad med. Visst polisen gör ett bra jobb men den där f*ttan ska fan bli anmäld och granskad. Inom statliga organisationer är det enda medlet att gå direkt till deras chef, sedan om inte det hjälper till chefens chef. Då får dom ta all skit i media etc. som i sin tur slår mot polisen som gjort fel. Men vi behöver polisens nummer, det hade underlättat. Det minsta du skall få är en offentlig ursäkt från polisen.

Alla som vill ska kunna göra en anmälan på de som hände igår.. vill ngn göra an anmälan kan en enskild person göra de och ange andra som vittnen..

Four Rings To Rule Them All!
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
SibbSon Mr. AUDI !
14 oktober 2012 · 642 Inlägg

TreborD skrev:
Bra bild ungen kommer att få av polisen nu då. Not.

Näe, de va de ja kände igår.. polisen e vårt skydd, jag älskar inte direkt polisen i allmänhet, men att min dotter som snart fyller 3 säger att polisen är dum känns i hjärtat..

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
kolsvajansson
14 oktober 2012 · 875 Inlägg

var inte där men när man kollar på videorna undrar man om civilarn verkligen är polis eller om han hittade polisexamen i ett flingpaket?

azid Det som inte dödar gör ont
14 oktober 2012 · 2 668 Inlägg

Vet inte om du svarat på detta men varför i hela friden står du kvar bakom bilen? Du har ditt barn i famnen, hennes säkerhet först sen lösa det som hänt.

Sen är killen i vit tröja och gör nånting som retar upp polisen ordentligt.

2slow
SibbSon Mr. AUDI !
14 oktober 2012 · 642 Inlägg

azid skrev:
Vet inte om du svarat på detta men varför i hela friden står du kvar bakom bilen? Du har ditt barn i famnen, hennes säkerhet först sen lösa det som hänt.

Sen är killen i vit tröja och gör nånting som retar upp polisen ordentligt.

läs hela tråden, jag har förklarat hur de låg till flera ggr nu hmm

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
jocke855R Fullvärdig medlem i NordicR
14 oktober 2012 · 119 Inlägg

kolsvajansson skrev:
var inte där men när man kollar på videorna undrar man om civilarn verkligen är polis eller om han hittade polisexamen i ett flingpaket?

ja han verkar inte direkt vara någon utbildad polis... kan oxå bara utgå från videorna..

Go Hard Or Go Home
Falkich Telge Drifting Team
14 oktober 2012 · 602 Inlägg

Siyabendé ”Sibba” Holm är medlem i en förening som anordnade en bilträff i garaget vid ett varuhus i Kungens kurva i går.

Helt ovesäntligt kanske men citatet taget från aftonbladet, var fick dom de ifrån?

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
SibbSon Mr. AUDI !
14 oktober 2012 · 642 Inlägg

Falkich skrev:
Siyabendé ”Sibba” Holm är medlem i en förening som anordnade en bilträff i garaget vid ett varuhus i Kungens kurva i går.

Helt ovesäntligt kanske men citatet taget från aftonbladet, var fick dom de ifrån?

det undrar jag oxå......såvitt jag vet åkte jag dit spontant utan att va "medlem" i ngnting

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang