Montering av slutsteg fram, vart är bästa stället att montera det på?

Jiiimmie
14 oktober 2012 · 1 830 Inlägg

Hej!

Som rubriken säger.
Jag har tänkt skaffa ett till slutsteg för mina högtalare i dörrarna. Men vet inte vart jag ska montera det i min 740.

Det ska vara:

*Så dold som möjligt.
*Lätt åtkomlig för att ändra inställningar.
*Helst inte i närheten av något där den kan ta skada, så som vatten eller att någon sparkar / spiller nått på det.
*Så enkelt som möjligt att få dit det.

Några "krav" någon som gjort något liknande i sin bil som vet ett bra ställe ?

Tack på förhand.

Figgaro
14 oktober 2012 · 983 Inlägg

Jiiimmie skrev:
Hej!

Som rubriken säger.
Jag har tänkt skaffa ett till slutsteg för mina högtalare i dörrarna. Men vet inte vart jag ska montera det i min 740.

Det ska vara:

*Så dold som möjligt.
*Lätt åtkomlig för att ändra inställningar.
*Helst inte i närheten av något där den kan ta skada, så som vatten eller att någon sparkar / spiller nått på det.
*Så enkelt som möjligt att få dit det.

Några "krav" någon som gjort något liknande i sin bil som vet ett bra ställe ?

Tack på förhand.

Hade mitt kenwood steg bakom handskfacket smile annars går det att montera i handskafcket:D

Noiseprojekt
14 oktober 2012 · 1 523 Inlägg

Under förarstolen...

Jiiimmie
14 oktober 2012 · 1 830 Inlägg

mm funderade på det, men kan inte de som sitter bakom råka sparka på den då?

Hade ett slutsteg bakom handsfacket i min toyota. (inte jag som montera dit det) så kunde inte ställa in något då för visste inte hur det satt -.- big_smile Annars så är det ju praktiskt.

Senast redigerat av Jiiimmie (14 oktober 2012)

JonasPLind
14 oktober 2012 · 820 Inlägg

Jiiimmie skrev:
mm funderade på det, men kan inte de som sitter bakom råka sparka på den då?

Hade ett slutsteg bakom handsfacket i min toyota. (inte jag som montera dit det) så kunde inte ställa in något då för visste inte hur det satt -.- big_smile Annars så är det ju praktiskt.

Sluta skjutsa dina sparkande kompisar helt enkelt, säg att baksätet är för litet, det gör jag. smile

Zzoink
14 oktober 2012 · 1 229 Inlägg

men det är ju inte alls jobbigt att dra kablar från bagaget till framdörrarna på en 740 smile

Jiiimmie
14 oktober 2012 · 1 830 Inlägg

wh0re skrev:

Jiiimmie skrev:
mm funderade på det, men kan inte de som sitter bakom råka sparka på den då?

Hade ett slutsteg bakom handsfacket i min toyota. (inte jag som montera dit det) så kunde inte ställa in något då för visste inte hur det satt -.- big_smile Annars så är det ju praktiskt.

Sluta skjutsa dina sparkande kompisar helt enkelt, säg att baksätet är för litet, det gör jag. smile

Haha xD de sparkar inte men de klagar jämt på att mitt säte är långt bak etc etc fast det inte är det :S
Men tänkte mest överlag. wink

Jiiimmie
14 oktober 2012 · 1 830 Inlägg

Zzoink skrev:
men det är ju inte alls jobbigt att dra kablar från bagaget till framdörrarna på en 740 smile

Fram -> bak var ju inga problem, förutom allt jävla skruvande xD
Men har i fram och bakdörrarna, men det borde väl inte vara några problem att fixa ? Är osäker på va mycket kabel man behöver dock

Truckeroffe Ovejävel!
15 oktober 2012 · 261 Inlägg

Justera in det löst sen skruva dit under passagerarstolen.

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
Figgaro
15 oktober 2012 · 983 Inlägg

Jag har 1 4 kanals steg bak i min 740 och det tog 3 timmar att dra alla kablar till det steget och skruvade inte bort en list längs tröskeln . Dra dom under mattan så är det mycket lättare och då har jag 2 st 2x4 mm² kablar till varje fram dörr. Enklare bil är svårt att hitta i mitt tycke

Figgaro
15 oktober 2012 · 983 Inlägg

Jiiimmie skrev:
mm funderade på det, men kan inte de som sitter bakom råka sparka på den då?

Hade ett slutsteg bakom handsfacket i min toyota. (inte jag som montera dit det) så kunde inte ställa in något då för visste inte hur det satt -.- big_smile Annars så är det ju praktiskt.

Jag körde utan facket i 3 dagar den hade ja ställt in det på alla kanaler och sen är det bara å montera tilbac allt smile man ska ju inte sitta å skruva på sakerna allt för mycket smile

Jiiimmie
15 oktober 2012 · 1 830 Inlägg

Figgaro skrev:

Jiiimmie skrev:
mm funderade på det, men kan inte de som sitter bakom råka sparka på den då?

Hade ett slutsteg bakom handsfacket i min toyota. (inte jag som montera dit det) så kunde inte ställa in något då för visste inte hur det satt -.- big_smile Annars så är det ju praktiskt.

Jag körde utan facket i 3 dagar den hade ja ställt in det på alla kanaler och sen är det bara å montera tilbac allt smile man ska ju inte sitta å skruva på sakerna allt för mycket smile

sant så sant, går ju fixa allt innan som du säger tongue
Är mer inne på att sätta den i bak, men vill inte att det ska bli för långt mellan allt dvs, från batteriet till slutsteget sedan fram igen, för då behöver jag en kondensator (?).

Ser nämligen på ljusen nu om jag går ur bilen och kollar på bakljusen att de blir svagare vid "bas slagen" inte mycket men det märks wink

Noiseprojekt
15 oktober 2012 · 1 523 Inlägg

Jiiimmie skrev:

Figgaro skrev:

Jiiimmie skrev:
mm funderade på det, men kan inte de som sitter bakom råka sparka på den då?

Hade ett slutsteg bakom handsfacket i min toyota. (inte jag som montera dit det) så kunde inte ställa in något då för visste inte hur det satt -.- big_smile Annars så är det ju praktiskt.

Jag körde utan facket i 3 dagar den hade ja ställt in det på alla kanaler och sen är det bara å montera tilbac allt smile man ska ju inte sitta å skruva på sakerna allt för mycket smile

sant så sant, går ju fixa allt innan som du säger tongue
Är mer inne på att sätta den i bak, men vill inte att det ska bli för långt mellan allt dvs, från batteriet till slutsteget sedan fram igen, för då behöver jag en kondensator (?).

Ser nämligen på ljusen nu om jag går ur bilen och kollar på bakljusen att de blir svagare vid "bas slagen" inte mycket men det märks wink

Nej du kommer inte behöva en kondensator för att du hänger på ett steg till framsystemet.
Men kanske grövre kablar från batteri och jord, och ev ett fräschare batteri.

Jiiimmie
15 oktober 2012 · 1 830 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

Jiiimmie skrev:

Figgaro skrev:

Jag körde utan facket i 3 dagar den hade ja ställt in det på alla kanaler och sen är det bara å montera tilbac allt smile man ska ju inte sitta å skruva på sakerna allt för mycket smile

sant så sant, går ju fixa allt innan som du säger tongue
Är mer inne på att sätta den i bak, men vill inte att det ska bli för långt mellan allt dvs, från batteriet till slutsteget sedan fram igen, för då behöver jag en kondensator (?).

Ser nämligen på ljusen nu om jag går ur bilen och kollar på bakljusen att de blir svagare vid "bas slagen" inte mycket men det märks wink

Nej du kommer inte behöva en kondensator för att du hänger på ett steg till framsystemet.
Men kanske grövre kablar från batteri och jord, och ev ett fräschare batteri.

ett nyare batteri ska jag skaffa rätt så snart så vet inte om felet kommer vara kvar då, funderar på att skaffa biltemas kabelsats det borde väl fungera ?

Noiseprojekt
15 oktober 2012 · 1 523 Inlägg

Jiiimmie skrev:

Noiseprojekt skrev:

Jiiimmie skrev:

sant så sant, går ju fixa allt innan som du säger tongue
Är mer inne på att sätta den i bak, men vill inte att det ska bli för långt mellan allt dvs, från batteriet till slutsteget sedan fram igen, för då behöver jag en kondensator (?).

Ser nämligen på ljusen nu om jag går ur bilen och kollar på bakljusen att de blir svagare vid "bas slagen" inte mycket men det märks wink

Nej du kommer inte behöva en kondensator för att du hänger på ett steg till framsystemet.
Men kanske grövre kablar från batteri och jord, och ev ett fräschare batteri.

ett nyare batteri ska jag skaffa rätt så snart så vet inte om felet kommer vara kvar då, funderar på att skaffa biltemas kabelsats det borde väl fungera ?

Vad är det för steg du har?

Jiiimmie
15 oktober 2012 · 1 830 Inlägg

det i bak är ett 600w, ska skaffa ett likadant fram (4stegs)

Noiseprojekt
15 oktober 2012 · 1 523 Inlägg

Okej, då räcker det nog med Biltemas 21mm2 kabelkit..

Jag har det just nu och driver ett DLS A6 och ett A2 via det..
Dock är det på gränsen till klent för min del

Jiiimmie
15 oktober 2012 · 1 830 Inlägg

Okey, har ett litet liggandes (enormt litet - som ett halvt A4 papper i storlek) min pappa hade det för länge sen som jag tänkte prova se om det var något bra.
Men nu snackar vi riktigt gamla saker, "Mac Audio - mp 4105 btl circuits 4x30w" står det på den.
Vet ej hur pass bra det är och om man kanske ska använda det till några små högtalare längre fram. (?)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang