Kapitän "The duke"

En mildare uppdatering av ett gammal custom objekt.
  • 176 Följare
  • 711 686 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 april
HG_
8 februari 2016 · 2 484 Inlägg

big_smile med kammo-hjälm. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
28 februari 2016 · 2 484 Inlägg

big_smile Hittade detta på SFRO:
http://sfro.com/bil
Gå in & skriv på vet ja!

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
26 mars 2016 · 2 484 Inlägg

smile Blir inte någon bra uppdatering än. Håller på att plocka i alla krom delar. polerat lite.
Jag har fått hem några paket sen sista uppdateringen.
Baklampor. tongue

https://www.stickobrinn.se/pub_images/original/300_013_255.jpg

Har redan tittat lite i bakänden på bilen & dom passar rätt så hyggligt med lite plåt masering. smile
Gummilist för framrutan & en ny gummiupphängning till växellådan.

På måndag bär det av till elmia så kan man kanske få sig lite inspiration till lite inredningsdetaljer. big_smile
Dottern fråga om man inte kunde sätta in långhårig teddy tyg i taket, Ja vad säger man lol
Eller vad säger ni som läser? Ska man ha det eller? Jag är varken negativ eller positiv till det.

Uppdateringar får nog vänta lite tills vädret blir bättre.
Bruksbilen behöver ses över åxå. smile
Ha lite mer tålamod uppdateringar kommer.

Senast redigerat av HG_ (26 mars 2016)

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
17 april 2016 · 2 484 Inlägg

big_smile Projektet är inte nere, men har legat på is en stund. Har gjort en del grejer.
Håller på att göra färdigt altanen så man kan njuta lite med grillat & andra små festligheter i sommar.
Polerat en del kromlister & dylikt, sålt & köpt en del prylar till kapitänen.
Upptäckte att jag har några svår funna lister. big_smile Grejer jag kommer att få över kommer att läggas upp på en känd auktions sida fram i höst så håll utkik.
Uppdateringar kommer framöver, ha lite tålamod bara.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
RobbanGBG
22 april 2016 · 294 Inlägg

Trevligt med en uppdatering smile Får se över mitt list behov då. Tror jag kan sakna en liten tunn list nere på bakskärmen eventuellt...  Mitt projekt är lite på sparlåga... Hur går det med matt och klädsel kontakter. Har inte haft tid att ta i det än, kör runt med originalmattan i en flyttlåda bak i bruksbilen fortfarande...

HG_
22 april 2016 · 2 484 Inlägg

RobbanGBG skrev:
Trevligt med en uppdatering smile Får se över mitt list behov då. Tror jag kan sakna en liten tunn list nere på bakskärmen eventuellt...  Mitt projekt är lite på sparlåga... Hur går det med matt och klädsel kontakter. Har inte haft tid att ta i det än, kör runt med originalmattan i en flyttlåda bak i bruksbilen fortfarande...

smile Det är bara hojta till så ska jag kolla vad jag har, ligger en del som jag inte ska ha.
Jag tar nog & anlitar höögs tapetserar verkstad utanför Lidköping när det blir dags. (3000:- delen.)
Är ju vettigare priser än vad jag blivit erbjuden sen tidigare.

http://www.hoogstapetseri.se/

Jag har lite fullt upp med lite grejer just nu så jag får avvakta med kapitänen ett litet tag till tyvärr.
Men i år så ska jag blästra & måla karossen hos en kompis, som bor på en gård en bit bort. big_smile
Så jag får hoppas att det blir till att börja pilla ihop bilen i år. tongue
Har ju skaffat det mesta jag behöver, men en å annan grej saknas säkert som jag har missat.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
RobbanGBG
13 maj 2016 · 294 Inlägg

Ooooootroligt avis på att du har en kompis där du kan få blästra och måla... Att ha en egen gård vore annars också najs smile dock tyvärr ej nåbart i Göteborgsområdet om man ej är född mångmiljonär...

Bob-Miller
13 maj 2016 · 1 312 Inlägg

Grejer e bra o ha...köpte en bläster igår o min trädgård e 120.000kvm..hehehe

HG_
13 maj 2016 · 2 484 Inlägg

RobbanGBG skrev:
Ooooootroligt avis på att du har en kompis där du kan få blästra och måla... Att ha en egen gård vore annars också najs smile dock tyvärr ej nåbart i Göteborgsområdet om man ej är född mångmiljonär...

Här uppe är gårdarna ganska billiga med tanke på vad man får. Du får flytta upp. smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
HG_
13 maj 2016 · 2 484 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Grejer e bra o ha...köpte en bläster igår o min trädgård e 120.000kvm..hehehe

big_smile Då behöver du inget tält. wink

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Bob-Miller
13 maj 2016 · 1 312 Inlägg

Nä,har ju mitt lilla garage på 200kvm..men de lätt o fylla,suck..

edinZ
14 maj 2016 · 409 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Nä,har ju mitt lilla garage på 200kvm..men de lätt o fylla,suck..

haha lilla? vårat garage som jag och farsan håller på i är 80kvm smile hade ett tag en grävare plus en bil där inne och de va tajt haha smile

BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
HG_
27 maj 2016 · 2 484 Inlägg

big_smile Ja, tänk om man åxå kom upp över 30 kvadrat golvyta i garaget, så hade jag varit lycklig. smile
Nä, nu blir det annat att prata om. smile Jag har ropat in en golvmatta till kapitänen på e-bay (Risk för reklam. tongue )
Så nu får man se om det kommer någon. Skulle ta upp till en 14-18 arbetsdagar.
Kan ju vara värt väntan när dom nytillverkar den. tongue
Sedan kommer det lite uppdateringar inom kort. kommer att förbereda för lite plåtarbete i veckan som kommer,
så håll ögonen öppna. smile
Dessutom har jag fått lite huvudbry. hmm Jag har sålt Caprin & nu när jag har börjat städa ur garaget så fick jag se
att golvet har separerat med väggen & sjunkit ett par cm. (?)
Så nu blir det att ringa till försäkringsbolaget & höra vad dom har att säga.
Det kan ju ha med översvämningen att göra som vi hade för några år sedan.
Underminerat marken? eller kan det vara dåligt under arbete kombo översvämning?

Senast redigerat av HG_ (27 maj 2016)

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
MR_T
27 maj 2016 · 2 340 Inlägg

Kul att hitta grejer på nätet. Fattar inte att man lyckats göra något före datan kom.

Nu väntar vi med 👀

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
HG_
27 maj 2016 · 2 484 Inlägg

smile & hitta nya delar till en gammal bil är ju göööööööööör roligt.
Ja internet är ju ett ganska stort hjälpmedel när man behöver delar.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
RobbanGBG
27 maj 2016 · 294 Inlägg

HG_ skrev:
... bla bla  smile Jag har ropat in en golvmatta till kapitänen på e-bay ... bla bla... översvämmning...

MATTA! Grattis. Jag vill också ha. Finns länk? tongue

RobbanGBG
27 maj 2016 · 294 Inlägg

Är det månne den pimpigt röda på ebay.de roll

HG_
28 maj 2016 · 2 484 Inlägg

RobbanGBG skrev:

HG_ skrev:
... bla bla  smile Jag har ropat in en golvmatta till kapitänen på e-bay ... bla bla... översvämmning...

MATTA! Grattis. Jag vill också ha. Finns länk? tongue

RobbanGBG skrev:
Är det månne den pimpigt röda på ebay.de roll

big_smile http://www.ebay.de & sök på opel kapitän så får du fram en massa mattor av olika färger, men kolla så att det är till din årsmodell. tongue
Det är en säljare som heter carpets4you2010 som jag köpt av.
Haft en del mail skickande fram & tillbaka, verkar seriös & med tanke på att dom har fått 1200 positiva
& 4 negativa omdömen dom sista 12 månaderna så tror jag inte det är någon fara att köpa ifrån denne.
En tanke bara, frakten skulle gå på 20 euro utöver inrops priset, inga jätte kostnad dock. smile
Jag fick kontakta säljaren ang. frakten pga dom hade inte satte ut frakt utanför Tyskland.
Sökningen gav en massa andra intressanta delar åxå, men priserna har gått upp. hmm

Är du ute efter någon grej till bilen så skicka mig ett PM. wink

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
RobbanGBG
28 maj 2016 · 294 Inlägg

Men vad i mad  Jag har mailat just carpets4you2010 via ebay.de tre gånger och frågat om de har "kompl. Teppichsatz für Opel Kapitän Typ P 2.6 1959-1963 Schlinge" fast i "Silbergrau" en gång jobbade jag mig till och med och skrev på tyska. Inget svar alls dock... Hur lyckades du!?  Nä, nu skriver jag mail nummer fyra.

HG_
28 maj 2016 · 2 484 Inlägg

lol Ja, det var inte så lätt. Dom/den svarade nog när det fanns tid. roll
Jag skrev på google översättning (https://translate.google.se/), först till engelska & sedan översatte jag till Tyska. Skickade över båda översättningarna på mailet. (ifall google inte översatte på rätt sätt.)
Visserligen så tog det upp till en vecka sista mailet. Jag behövde en adress & ett namn för att kunna skicka pengarna, men jag fick svar till slut. smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang