Bli av med all fukt i bilen!?

Robhansson
29 oktober 2012 · 88 Inlägg

Tjena! Har en saab 9-3 01a, det är så mycket fukt i bilen aå det nästan rinner på insidan av rutorna!?
Jag har lagt in en torr boll men det verkar inte fungera jätte bra...
Hur kollar man vart all fukt kommer in?
Ska man byta lister? Eller vart brukar fukten tränga in?

Med vänlig hälsning, rob

volvojonnie
29 oktober 2012 · 98 Inlägg

Fukt bildas då det är instängt och inte finns någon genomgående luft. Titta kupéfilter och gå igenom hela ventilationen om det är igensatt samt fläkten.

Mvh Jonnie

Robhansson
29 oktober 2012 · 88 Inlägg

volvojonnie skrev:
Fukt bildas då det är instängt och inte finns någon genomgående luft. Titta kupéfilter och gå igenom hela ventilationen om det är igensatt samt fläkten.

Mvh Jonnie

Hej! Tack för svar
Ska kolla filtret snarast

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
29 oktober 2012 · 1 778 Inlägg

Sen är det lätt att det blir såxlm du bara kör korta sträckor med bilen.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
rcy
29 oktober 2012 · 1 705 Inlägg

Kolla golvmattorna.
Golvet på passagerarsidan är en klassisk fuktfälla, är det blött där så ut med eventuella gummimattor och i med en kupevärmare. Låt stå i torrt garage med rutorna öppna några dagar.

JiMie_
29 oktober 2012 · 57 Inlägg

Jag hade precis samma problem i forden efter vintern som va robert!! jag drog ner alla rutorna och öppnade alla dörrar och bagageluckan en hel dag bara och de hjälpte!! sen fick den vara igång på full fläkt också när bilen var varm!! smile

Audi 80 2,8 Quattro "Tindra" (1992)
Tenacious_Dboy Eksjö
29 oktober 2012 · 346 Inlägg

om det är min gamla bil du menar så har jag aldrig haft det bekymret innan med den faktiskt, alltid varit torr innuti och även isfri inne på vintern, men hoppas du hittar nåt så du blir av med det//Tobbe

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang