Vatten i min Volvo 850

PickeLZ850
2 november 2012 · 5 Inlägg

Hejsan!
Vaknade idag utav att det va vatten i bilen, det låg alltså vatten på golvet på höger sida, under mattorna då, så lyfte på allt sånt och försökte suga ut allt men de kom bara mer, vet ej vad problemet kan vara för att säten och allt annat är torrt. dörrlister är fina och inga sådana skavanker..
Tänkte bara höra om det är någon som haft liknande problem?
hade ca 1 cm i vattenhöjd på golvet sad

Volvo 850 GLT "Twinpipe Zilver" (1997)
Christian S
2 november 2012 · 4 816 Inlägg

ingenting under mattan på vänstersida?
va det vanligt vatten eller kylarvatten (glykol)? om det va glykol så är det rätt troligt att det är värmepaketet som läcker.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
PickeLZ850
2 november 2012 · 5 Inlägg

vad jag kunde hitta så är det bara på höger sidan under dom 2 mattorna (höger fram,och höger bak), lyfte på vänster också men där va snustorrt..
och vattnet luktade bara smutsigt, la en vit handduk på golvet och hela duken blev ju liksom helt pissgul ungefär som om man har stått och pissat på den...
så suttit nu ungefär en timme och sugit vatten, det ligger mest vatten där bak..

Volvo 850 GLT "Twinpipe Zilver" (1997)
MaulinR93
2 november 2012 · 97 Inlägg

PickeLZ850 skrev:
vad jag kunde hitta så är det bara på höger sidan under dom 2 mattorna (höger fram,och höger bak), lyfte på vänster också men där va snustorrt..
och vattnet luktade bara smutsigt, la en vit handduk på golvet och hela duken blev ju liksom helt pissgul ungefär som om man har stått och pissat på den...
så suttit nu ungefär en timme och sugit vatten, det ligger mest vatten där bak..

Hade samma problem på en av mina 740is, då var inte vindrutan fastlimmad utan satt bara med listerna så den läckte in vatten där. Kolla alla lister runt vindrutan och kolla så den sitter. Min kunde man trycka ut flera cm tongue

Senast redigerat av MaulinR93 (2 november 2012)

Volvo V70 2.5 "Blue-Ray" (1998)
PickeLZ850
2 november 2012 · 5 Inlägg

haha ska kolla det!
misstänker att det kanske kan vara dreneringshålen där fram, fast kunde dock inte se nått...
och där bak är det inget smuts heller, såvida det inte kanske kommit ner något i slangarna och satt en propp där.. hmm

Volvo 850 GLT "Twinpipe Zilver" (1997)
MaulinR93
5 november 2012 · 97 Inlägg

PickeLZ850 skrev:
haha ska kolla det!
misstänker att det kanske kan vara dreneringshålen där fram, fast kunde dock inte se nått...
och där bak är det inget smuts heller, såvida det inte kanske kommit ner något i slangarna och satt en propp där.. hmm

Hittat felet? smile

Volvo V70 2.5 "Blue-Ray" (1998)
PickeLZ850
5 november 2012 · 5 Inlägg

haha japp, dreneringsslangarna... hahah sad
men de är fixat nu, där va ju allt mellan jord till ekollon till annat skräp wink

Volvo 850 GLT "Twinpipe Zilver" (1997)
MaulinR93
5 november 2012 · 97 Inlägg

PickeLZ850 skrev:
haha japp, dreneringsslangarna... hahah sad
men de är fixat nu, där va ju allt mellan jord till ekollon till annat skräp wink

Haha, spännande wink

Volvo V70 2.5 "Blue-Ray" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang