Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 025 955 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
10 september 2015 · 2 571 Inlägg

Jävlar är det så många?! Att folk står ut med allt dravel här. big_smile
Lägg till 1 person i skaran, mötte grannen i garaget förut som undrade hur det gått, förklarade att imorrn får jag besked, han önskade mig lycka till. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
10 september 2015 · 2 571 Inlägg

Såja, på söndag blir det även en lite oväntad men kul update! big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
10 september 2015 · 1 090 Inlägg

kul att höra hur det gick efter kl 12 imorron big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
10 september 2015 · 2 571 Inlägg

Lovar en update innan jag o grabben rattar neråt landet. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
10 september 2015 · 1 804 Inlägg

Jag vet vad som händer på söndag big_smile Vart styr du någonstans då? cool

Senast redigerat av JimBo__ (10 september 2015)

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
10 september 2015 · 2 571 Inlägg

Schyyy! big_smile
Ska hem till Skövde över helgen, många födelsedagar nu i september så passar på att beta av dom.
Och eftersom Jkpg bildemo inte verkar få in något spännande så funderar jag att hoppa över det... sad

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
10 september 2015 · 1 804 Inlägg

Jag ska vara tyst wink
Jaa har dom inge spännande inne så känns det lite ovärt att åka ner sad
Vad tar du för väg ner? smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
11 september 2015 · 2 571 Inlägg

Att det aldrig kan gå som man vill. Domen?
Vi tar det lite från början:

Hade i mailkonversationen med de förklarat läget och att jag behövde göra provtryckning och fyllning varpå jag fick en offert på "felsökning av AC" på 1200kr med beskrivning "här är offert för felsökning och fyllning". När jag kommer dit nu på morgonen och ska lämna in bilen så säger han att det bara är felsökning, "och fyllning" säger jag. "Nej" säger killen i receptionen.
Och så börjar karusellen.

Förklarade att Vianor tog 1750:- för detta jobb varpå jag istället valde Mekonomen, något de i detta läge kanske borde uppskatta mer än att käfta emot, trots att jag visar mailet från deras anställde som bevisar att jag blivit lovad annat.
Det hjälpte inte, och inte heller mitt humör pga en feberyrande 2 1/2-åring som vispat runt i vår säng sedan 02.00 inatt.
Tack och hej Mekonomen, den verkstaden besöker jag inte igen.
Har kontaktat Klimatservice i Täby som tar 980:- och som jag haft kontakt med tidigare men de hade inga tider som passade mig just då, men nu får det bli en sväng dit vid första bästa tillfälle. Så. Jävla. Less.

Och inte blir det någon vända neråt landet heller i helgen pga ovan nämnda sjukling. Kanske lika bra, 35mil resa på 2h sömn är nog ingen bra kombo.
Fördelen är att jag kanske redan imorgon kan hämta de roliga grejorna som jag annars skulle ha hämtat på söndag!

Jim: Bor ju i Bromma som ligger väst/norr om Sthlm City så jag kör alltid Sthlm-Enköping->Västerås->(Eskilstuna?)->Örebro->Laxå->Mariestad->Skövde.
Brukar generellt sett ha hunnit ända till Västerås innan jag ens kommit ut ur Södertälje pga all jävla trafik som är den vägen.


Suck och stön, pissmorgon, nu ska jag blunda en stund till.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
11 september 2015 · 1 090 Inlägg

fan va lack jag hade blivit! är det Mekonomen i Huvudsta du var på?

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
11 september 2015 · 2 571 Inlägg

Tro mig, det var jag (och är fortfarande.)
Mekonomen Ulvsunda var det.

Jag fattar att saker kan bli fel osv men han bad inte för en sekund om ursäkt för att hans kollega utlovat något som inte stämde, han kom inte med ett endaste förslag till lösning för att göra mig som kund nöjd utan det var bara för mig att "betala eller dra" i princip. Jag valde det sistnämnda.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
11 september 2015 · 1 090 Inlägg

Jag brukar köpa bilvårdsprodukter på Mekonomen i Huvudsta, där är personalen supertrevlig, därför jag undrade yikes

Var ligger den i Bromma? är det den vid City Gross?? ska vi åka dit ikväll och ägga hela stället? wink

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
BlueScreeen
11 september 2015 · 2 030 Inlägg

Men jisses vilken dålig service! Inte nån verkstad som är mån om sina kunder i vilket fall...

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
11 september 2015 · 2 571 Inlägg

orkavaradu: Ja där har jag också köpt en del prylar! När jag höll på att försöka få ihop avgaset på egen hand så köpte jag det mesta hos dom och fick kanonhjälp, så jag drar såklart inte alla Mekonomen över en kam men Ulvsunda kommer jag inte tillbaka till iaf. smile

BlueScreen: Ungefär så jag upplevde det också och då kan det kvitta. smile

Nåja, ny tid bokad på Klimatservice i Täby, på torsdag klockan 13. Ni får hålla tummarna lite till och imorrn eller på söndag kommer jag definitivt behöva lite råd gällande en grej.

Senast redigerat av hyrbil (11 september 2015)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
11 september 2015 · 1 804 Inlägg

Fyfan vad träligt när det ska hålla på att strula! Och att dom inte gav med sig att du tom hade bevis på vad dom hade sagt...

Du får glädja dig åt "dom roliga grejerna" istället smile

Åker du via Västerås så passerar du inte Eskilstuna, utan Arboga innan Örebro smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
11 september 2015 · 2 571 Inlägg

Ja det var trist. Sen var jag absolut inte världens trevligaste heller, det står jag för. big_smile

Just ja, Arboga är det. Tänker sällan på vad för orter jag passerar, bara ut på motorvägen och bränna rakt fram hela vägen till Mariestad i drygt 30 mil liksom. Går per automatik, haha! smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
11 september 2015 · 1 804 Inlägg

Men strular dom till det sådär så förstår jag dig! big_smile

Haha, jaa man ser ju inte så mycket av städerna heller, det är typ bara McDonalds eller nått man ser big_smile Men vart ska du iväg och hämta det roliga då? Det är ju Västeråsträffen imorgon wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
eL0F
11 september 2015 · 1 090 Inlägg

passerar du Burger king i Laxå då? tongue stannade faktiskt där senaste gången jag var neråt...

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
11 september 2015 · 2 571 Inlägg

Jimbo: Grejorna finns här i stan, så jag behöver väl åka i max 10-15min. big_smile Måste kolla om upphämtning kan ske redan imorrn. Sen måste jag lösa lite tillfällig förvaring också, går inte in en millimeter till i vårt förråd. big_smile

orkavaradu: Ja precis, det brukar vara ett lagom ställe att stanna med grabben o käka o fylla på lite soppa. Käkade en gång i restaurangen som är precis i entrén, blev magsjuk, äter aldrig där igen. Men BK har alltid funkat.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
M__B
11 september 2015 · 380 Inlägg

Medea 18" ????? wink

Volvo V70 R-Design "Polestar" (2013)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
11 september 2015 · 2 571 Inlägg

Vem vet? wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang