Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 026 596 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
Robb192 Tokig 08a
4 juli 2014 · 1 019 Inlägg

orkavaradu skrev:
ska du ut på dakar-rally? wink

jajämen ut i skärgården på grusvägar och bland skitande fåglar..

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
eL0F
4 juli 2014 · 1 090 Inlägg

fåglarna är värst! tror seriöst att dom siktar på min bil ibland sad

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
FreddieL
4 juli 2014 · 278 Inlägg

Ja... tvätta bilen efter semsterresa i danmark... den ser toksunkig ut!!! Och hej hopp igen smile Härligt ned nytt avgassystem smile

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
4 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Hahah, det eviga biltvättandet! wink Skulle vilja klämma in en avspolning ikväll iallafall men ytterst tveksamt då planet lyfter imorgon vid lunch och jag inte har packat något, städat, tvättat osv.. Så det blir nog svårt. big_smile

Välkommen tillbaka Freddie!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
fokuserad
4 juli 2014 · 83 Inlägg

Skönt att det inte bara är jag som tänkt ta tvätt-fredag! Solen har ju varit framme i mer än fyra timmar nu och då är det väl fullt legitimt? big_smile

Mycket härj, lite verkstad!
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
4 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Jinxa inget nu Fokuserad! big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
4 juli 2014 · 1 090 Inlägg

hahaha stod ute i solen nyss, riktigt varmt big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 juli 2014 · 2 571 Inlägg

HOLA! wink
Tänkte bara inflika att denna Volvoträff kommer jag allt ta och besöka, vore ju kul om fler av er hakade på!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 09&p=1

Nästa söndag kommer jag hem från Spanien och då sätter bilfixandet igång på allvar (på riktigt den här gången wink ) så snart jävlar är vi i hamn och kan fokusera på finlir av lack osv.

Senast redigerat av hyrbil (13 juli 2014)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
13 juli 2014 · 1 090 Inlägg

är det någon snö i Spanien?? vart i spanien är ni?? min pappa kommer ifrån madrid, men jag har aldrig varit där sad
bara på costa del sol...

fick iallafall hör att jag var "en putsbög" av service-killen på volvo när jag lämnade in bilen på 10k-mila-service big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Vi är i Moraira, ett stenkast från Calpe så det är drygt en timmes bilfärd öst från Alicante. smile Varit klarblå himmel och minst 25 grader dygnet runt här i över en vecka nu, huset vi hyr ligger en bit upp i bergen så det är inte riktigt lika varmt här som nere vid vattnet, där är det 30 grader och lite till nästan varje dag. Sverige har väl haft kanonväder nu det senaste också men jag känner att det är dumt att klaga ändå. wink

Putsbög är väl bara trevligt att höra, haha! Jag har inte haft tiden till ordentlig puts denna sommar men nu när jag lagt in Volvoträffen i slutet på augusti på schemat så ska jag allt klämma in en putsdag också. big_smile (För övrigt så tycker jag att du (och även ni andra!) borde ta och haka på träffen! smile Lär ju bli en bra mycket mer stillsam träff än Barkarbyträffarna samt att den är på dagtid så man slipper famla i mörkret efter varann.
Blev 10k-servicen dyr?

Senast redigerat av hyrbil (13 juli 2014)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
13 juli 2014 · 1 804 Inlägg

Inte helt fel att glida runt i Spanien antar jag wink

Appropå Volvoträff så har ju VolvosofSweden en träff i Kungens Kurva https://www.facebook.com/events/1470701356503536/ smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Jimbo: Inte helt fel, rätt skönt att inte ha Volvon här dock. wink

Den där träffen har jag helt missat. Kurva-träffarna brukar ju vara omtalade så får se om det blir något, vill minnas att även de träffarna brukar bli ganska stökiga när mörkret fallit men har fattat det som att kvalitén på bilar där brukar vara lite högre än ex Barkarby där det dräller av 740.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
13 juli 2014 · 1 804 Inlägg

hyrbil skrev:
Jimbo: Inte helt fel, rätt skönt att inte ha Volvon här dock. wink

Den där träffen har jag helt missat. Kurva-träffarna brukar ju vara omtalade så får se om det blir något, vill minnas att även de träffarna brukar bli ganska stökiga när mörkret fallit men har fattat det som att kvalitén på bilar där brukar vara lite högre än ex Barkarby där det dräller av 740.

Har aldrig varit på någon av träffarna på Kungens Kurva men har hört att dom kan bli rätt stökiga, men denna Volvoträff är ju på parkeringen mittimot den andra träffen och förhoppningsvis så ska det väl hållas städat där smile skulle vara kul att samla "V50 gänget" där coollol

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Haha då är jag med! Ska du upp på den träffen? Vore ju kul att jämföra kärror lite även om mitt besök förmodligen landar på Skokloster-träffen. wink

Senast redigerat av hyrbil (13 juli 2014)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
13 juli 2014 · 1 804 Inlägg

hyrbil skrev:
Haha då är jag med! Ska du upp på den träffen? Vore ju kul att jämföra kärror lite även om mitt besök förmodligen landar på Skokloster-träffen. wink

Jag vet inte än, det krockar med en lagfest för fotbollslaget så har inte bestämt än smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
13 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Håll oss uppdaterade! smile Jag kommer tjata på resten att pallra sig dit, vore ju ett ypperligt tillfälle att ses. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
14 juli 2014 · 1 804 Inlägg

hyrbil skrev:
Håll oss uppdaterade! smile Jag kommer tjata på resten att pallra sig dit, vore ju ett ypperligt tillfälle att ses. big_smile

I will do!cool

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
fokuserad
14 juli 2014 · 83 Inlägg

Har lagt både Kungens kurva och Skokloster-träffen på minnet så jag hoppas kunna dyka upp, i alla fall på den sistnämnda! Bra lockbete för att mekka klart bilen också.

Vore riktigt kul att mötas upp någonstans och glida upp tillsammans. smile

Mycket härj, lite verkstad!
JimBo__
14 juli 2014 · 1 804 Inlägg

fokuserad skrev:
Har lagt både Kungens kurva och Skokloster-träffen på minnet så jag hoppas kunna dyka upp, i alla fall på den sistnämnda! Bra lockbete för att mekka klart bilen också.

Vore riktigt kul att mötas upp någonstans och glida upp tillsammans. smile

Ha en liten V50 träff innan menar du? Vore skitsoft big_smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
14 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Helrätt Fokuserad! smile Som du säger, en spark i arslet för att hinna färdigt med alla dumheter man fått för sig.. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang