Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 024 999 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
Robb192 Tokig 08a
17 juli 2014 · 1 019 Inlägg

Tanken är att dom som börnar o har sig får hålla sig till parkeringen breve den andra augusti vid kungens kurva fast bortåt från Ikea bortanför Elgiganten liksom smile

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
21 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Är det någon härifrån som spontant gjorde mig sällskap på Bromma Blocks-parkeringen tidigare idag? big_smile
http://i58.tinypic.com/av08di.jpg

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
21 juli 2014 · 1 090 Inlägg

den såg ganska cool ut big_smile var det en T5a?? .. ser ut som det på avgasröret?

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
21 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Ja den var hyfsat moddad, emblemlös men har en bild på regplåten så, det är enligt transportstyrelsen är det en automatare, 2005, bensin men bara 125kw som enligt google är drygt 170hk = 2.4-motor?
Ändrören är inte original iaf, de var mycket större än så men ordentligt sänkt och personen körde med positionsljus+dimljus på. Såg personen rulla in när jag gick från bilen och med tanke på antal lediga platser så ställde han sig där medvetet skulle jag tro. big_smile

Edit:
Och den röda kanten på fälgarna är en såndär skyddslist, såg bra ut på håll men vid närmare inspektion så tror jag att jag hoppar över det på mina.

Senast redigerat av hyrbil (21 juli 2014)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
21 juli 2014 · 1 090 Inlägg

aldrig gillat röd kant, tycker det ser lite snik ut smile ..

kul endå att han "råkade" parkera just bakom din, kan oxå vara endrör från D5an tror jag, har inte så bra koll på den äldre karossen!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
21 juli 2014 · 2 571 Inlägg

På håll trodde jag att det var en rödlackad kant som vissa fälgar har, men det var som sagt en såndär skyddslist. Vet att en annan medlem på forumet här köpte och skulle testa men kan inte minnas om denne visade någon bild på det monterat. Däremot såg den ganska grov ut så den gör nog sitt jobb faktiskt men nåt vidare snyggt, njäää.. smile

Har sökt runt lite här på forumet nu och 2.4-motor är det, dvs 170 pållar. Men någon medlem med den kärran här finns inte. sad
Jag brukar själv parkera brevid/bakom/nära en "kompanjon" när tillfälle ges, man måste ju visa att man håller ihop! ;D

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Daavid
21 juli 2014 · 56 Inlägg

Gamla v50n med 170 hästar är 2.4i motorn vanliga 2.4 har 140 hästar. 2.4i har ett trimchip från fabrik annars är det samma motor smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
21 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Sedär, då fick vi det utrett! big_smile Har inte hajat skillnaden på 2.4 och 2.4i tidigare men det där är ju klart tillräckligt. Tack! smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Daavid
21 juli 2014 · 56 Inlägg

Trevligt projekt har följt det i tystnad, brukar själv låna morsans V50 big_smile

Antinoxious - Always Faithful
21 juli 2014 · 507 Inlägg

Den är bra fin din bil smile Men tycker det hade gjort sig väldigt fint med en toning big_smile Något du har i tankarna?

Det har säkert skrivits nångång, men har missat de smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
eL0F
21 juli 2014 · 1 090 Inlägg

tycker iof det är ganska cleant utan toning, eftersom alla andra har toning big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
21 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Daavid: Vad är det för motor i den kärran? big_smile

Anti & orkavaradu: Funderade tidigt på toning, sedan såg jag en V70 i samma blåa färg som hade tonade rutor och det var inget vackert alls tycker jag. Smaksak såklart men jag tyckte det blev alldeles för mörkt. Bilen behövde ha varit svart för att det skulle se snyggt ut men med denna blåa såg det bara idiotiskt ut. Möjligt att jag skulle göra det för funktionens skull pga grabben i baksätet men annars: nej.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Daavid
21 juli 2014 · 56 Inlägg

Det är 2.4I:n där av vetskapen om den motorn haha, har skruvat lite på den men inte så mycket efter som det mesta är datoriserat! sad det taskiga är att den drar 1.2 liter milen efter som den bara går stadstrafik. Men nu ligger den runt liter milen efter resan till Dalarna och Arlanda smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
21 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Hoho, ja det är lite törstigt. Min ligger däromkring också men då kör jag å andra sidan enbart etanol och har en tung högerfot. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Daavid
21 juli 2014 · 56 Inlägg

Haha är automat också såå det är lite roligare med kickdowns inne i stan mullrar gött tongue riktigt bensinare!

Senast redigerat av Daavid (21 juli 2014)

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
21 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Så ska det va! big_smile

Här är för övrigt en likadan blå V50 R-design med tonade rutor. Me no likey.
http://img.tapatalk.com/d/14/04/20/asuzyhav.jpg

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Daavid
21 juli 2014 · 56 Inlägg

Lånar tråden lite men här är en bild på bilen när den hade havererat!

Senast redigerat av Daavid (22 juli 2014)

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
21 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Oj, vad hände?

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Daavid
21 juli 2014 · 56 Inlägg

Kortslutning i batteriet haha instrumentpanelen såg ut som ett flipperspel big_smile, samt dom fula vinterdäcken på smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
21 juli 2014 · 2 571 Inlägg

Fula var bara förnamnet! wink
Kortis i batteriet känner jag igen, mitt stendog bara sådär för en månad sen.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang