Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 029 594 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
21 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

I brist på annat påbörjade jag (och förhoppningsvis avslutade så gott det gick) moodlighten i mugghållarna alldeles nyss.
Bara att invänta kvällen så jag kan gå ner till garaget, riva undan mittkonsolen, dra färdigt dashcam-sladden och sedan montera allt. Hoppas tamejfan att det funkar denna gång! lol


orkavaradu: Frågade loss lite i Allmänt-delen här, fick ett fåtal tips men verkar generellt som att 1500kr är det jag får räkna med. Mer bör det inte kosta men däromkring. Får se ifall frugan är lika intresserad av 1500kr+kvitto eller ett sista försök från mig. hmm

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
22 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

Provkörde precis en c30 d3, 6vxl R-design -12
Gick riktigt bra! 2400varv i 150 big_smile

Habegär.nu

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
22 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

Tssss en diesel?! wink
Närå, C30 är sjysta som tusan men jag har aldrig lärt mig att gilla baken på den, hela bakluckan ser idiotisk ut. Men framifrån, ohlala!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
22 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

Tänkte mera testa då den är som en liten go-cart big_smile

Men alldeles för dyra!

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Digital_Kicker
22 augusti 2014 · 3 721 Inlägg

Provkörde en T5 C30 för ett tag sen. Gick som ett skott smile Precis som Hyrbil skriver, baken kan man aldrig lära sig att tycka om haha

eL0F
22 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

Haha man kollar ju framåt när man kör wink
En T5a hade varit roligt att testa!
Det får bli nästa gång big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
JimBo__
22 augusti 2014 · 1 804 Inlägg

Farsan hade en C30 förut och gillade inte alls baken först men man lärde sig att tycka om den och nu tycker jag den är riktigt fin big_smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
22 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

Hahaha!
Ja, en T5 i den lilla kärran lär definitivt röra på sig. Sedan en K16-turbo på det, ett par besök hos Autotech osv... Då hade tillochmed jag kunnat tänka mig den fula röven. big_smile


Så. Nästa vecka åker avgaset på, inget är bokat ännu men det blir av iallafall.
Har inte fått tid över de senaste dagarna att montera moodlighten men allt är iordninggjort för montage iallafall. Kablar är fixade, LED på sin plats. Det enda jag stötte på när jag var nere en snabbis förut var att 2x12V INTE kan sitta under facket som är bakom vattenfallet. Var ju tamejfan fullt av prylar precis undertill som jag missat. big_smile
Men jag har en annan lösning på det så vi får se om jag hinner imorrnkväll eller söndag.
Tänkte ta en bild på det hela men väntar tills allt är draget vettigt. wink

Senast redigerat av hyrbil (22 augusti 2014)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
22 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

Riktigt nice! Ska bli kul och se när allt är på sedan big_smile
Vart var den där träffen?

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Digital_Kicker
22 augusti 2014 · 3 721 Inlägg

hyrbil skrev:
Hahaha!
Ja, en T5 i den lilla kärran lär definitivt röra på sig. Sedan en K16-turbo på det, ett par besök hos Autotech osv... Då hade tillochmed jag kunnat tänka mig den fula röven. big_smile


Så. Nästa vecka åker avgaset på, inget är bokat ännu men det blir av iallafall.
Har inte fått tid över de senaste dagarna att montera moodlighten men allt är iordninggjort för montage iallafall. Kablar är fixade, LED på sin plats. Det enda jag stötte på när jag var nere en snabbis förut var att 2x12V INTE kan sitta under facket som är bakom vattenfallet. Var ju tamejfan fullt av prylar precis undertill som jag missat. big_smile
Men jag har en annan lösning på det så vi får se om jag hinner imorrnkväll eller söndag.
Tänkte ta en bild på det hela men väntar tills allt är draget vettigt. wink

Väntar med spänning smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
22 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

orkavaradu: Skokloster slott 30/8 10-15, kostar en hunka i "inträde" om man vill ställa in bilen men överskottet går till välgörenhet så det är ju alltid positivt. smile
Det snackades om samåk från Solna som jag funderar på att haka på, just for funsies. smile


Digital_Kicker: Jag med, haha!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
24 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

Inte fan fick jag några bilder tagna ikväll, men tiden rusade iväg framförallt då min plan B OCH plan C sket sig gällande placering av 2x12V. Så det fick bli en lösning jag helt enkelt får leva med.
Allt funkar och rullar som det ska men det är ju fan att V50 ska vara så JÄVLA trång att arbeta i.

Bilder kommer imorgon, det lovar jag! Tog någon enstaka bild under installationsförloppet men det är inte mycket att ha så jag tar lite fler imorgon.
Sååå nöjd med moodlighten i mugghållarna! big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Digital_Kicker
24 augusti 2014 · 3 721 Inlägg

hyrbil skrev:
Inte fan fick jag några bilder tagna ikväll, men tiden rusade iväg framförallt då min plan B OCH plan C sket sig gällande placering av 2x12V. Så det fick bli en lösning jag helt enkelt får leva med.
Allt funkar och rullar som det ska men det är ju fan att V50 ska vara så JÄVLA trång att arbeta i.

Bilder kommer imorgon, det lovar jag! Tog någon enstaka bild under installationsförloppet men det är inte mycket att ha så jag tar lite fler imorgon.
Sååå nöjd med moodlighten i mugghållarna! big_smile

Ska bli spännande när jag ska gå loss på min inredning smile

Vill ju se bilder på ditt mood-light nu haha

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
27 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

Jaha, inga bilder uppe ännu. De ligger kvar på kameran hemma och jag har haft fullt upp med skolstart (ny utbildning) och att försöka få ihop min Macbook med en SSD-disk.
Nu är allt up n running men jag är i skolan och kameran är som sagt hemma så jag hinkar in bilder i afton.


Nåväl, lite segare nyheter: avgaset skulle monteras den här veckan och jag kontaktade idag firman för en mer specifik tid och allt är tokfullt. Folk på semester och för många bilar i hallen.
Hur fan ska jag göra nu? Jag vill ju få på det innan träffen på lördag! sad

Nån som har tips om en verkstad i Sundbybergstrakten som man kan ratta in på (och förhoppningsvis få hjälp direkt) som kan tänkas ta sig an detta?
De jag skulle besökt var Avgas-systemet.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
27 augusti 2014 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
Jaha, inga bilder uppe ännu. De ligger kvar på kameran hemma och jag har haft fullt upp med skolstart (ny utbildning) och att försöka få ihop min Macbook med en SSD-disk.
Nu är allt up n running men jag är i skolan och kameran är som sagt hemma så jag hinkar in bilder i afton.


Nåväl, lite segare nyheter: avgaset skulle monteras den här veckan och jag kontaktade idag firman för en mer specifik tid och allt är tokfullt. Folk på semester och för många bilar i hallen.
Hur fan ska jag göra nu? Jag vill ju få på det innan träffen på lördag! sad

Nån som har tips om en verkstad i Sundbybergstrakten som man kan ratta in på (och förhoppningsvis få hjälp direkt) som kan tänkas ta sig an detta?
De jag skulle besökt var Avgas-systemet.

Hade jag varit hemma hade jag kunnat försökt hjälpa dig knåpa ihop det där !

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
27 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

robb: Hade varit najs såklart, men frugan insisterar på kvitto, annars hade jag fanimej försökt själv igen, haha!
Vill minnas att Avgas-systemet nämnde att det fanns 2 firmor till på samma gata som de huserade på så jag ska ratta in där efter skolan och kika runt lite.
I värsta fall får man väl putsa på avgaset och lägga det på plats under bilen på träffen, alltid intresserar det någon.. madlol

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Robb192 Tokig 08a
27 augusti 2014 · 1 019 Inlägg

hyrbil skrev:
robb: Hade varit najs såklart, men frugan insisterar på kvitto, annars hade jag fanimej försökt själv igen, haha!
Vill minnas att Avgas-systemet nämnde att det fanns 2 firmor till på samma gata som de huserade på så jag ska ratta in där efter skolan och kika runt lite.
I värsta fall får man väl putsa på avgaset och lägga det på plats under bilen på träffen, alltid intresserar det någon.. madlol

Kvitto ?
duger det inte med en färdtjänst chaffis med meck utbildning ? Hahaha

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
eL0F
27 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

jag kan skriva ett kvitto från jobbet wink

finns det inte massa "snickrare" i Vinsta-industriområde??

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
eL0F
27 augusti 2014 · 1 090 Inlägg

såg den här nere i Kalmar igår, kan inte vara en helt vanlig färg på V50??  smile

http://i61.tinypic.com/ih2ohy.jpg

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
27 augusti 2014 · 2 571 Inlägg

robb: Hahaha i min värld, ABSOLUT! big_smile

orkavaradu: Allt som lugnar hennes nerver.. wink Skämt åsido, jag vet ju hur det ska se ut och hur sakerna ska sitta, så även om en suspekt person eller auktoriserad verkstad skulle få göra arbetet hade jag ändå kollat alla klamrar etc med jämna mellanrum den första tiden. Så i min värld är kvittot inte värt ett dugg, men halva kärran är ju hennes. smile
Den där färgen är riktigt ovanlig faktiskt och jag har mina aningar om varför, vem vill åka runt i en bajsbil?! Äh, den är snygg när man ser den IRL men det finns definitivt vettigare färger att leta efter. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang