Bli av med rester efter ett gammalt modellmärke?

H4ST That Shit Cray
6 november 2012 · 1 087 Inlägg

Hej!

Fick för mig att dra bort Cooper S märket på min Mini, sagt och gjort. Värmde upp det lite grann med värmepistolen och petade sedan upp det industriblad (rakblad). Men nu är det massa fula rester kvar. Gick till Mekonomen och dom sa åt mig att testa tjärlösare (Sonax) så nu har jag testat det och det tog ju bort lite till, men det är långt ifrån bra ännu. Nu har jag kört med lackrenovering samt vax efter. Men jag visar bilder så får ni säga hur ni tror att jag blir av med resten. Kanterna blir väl svårt att bli av med, finns väl inget som går att slipa ner sånt utan att förstöra lacken?

Kanske får trycka dit ett Cooper S märke igen? Har ju riktlinjer iaf, haha

http://forumbilder.se/images/796201212223532d9.jpg

http://forumbilder.se/images/a2620121223571171.jpg

Senast redigerat av _Hast_ (6 november 2012)

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
partyvan
6 november 2012 · 1 071 Inlägg

Är det bara lim/tejp kvar?
Isf kan jag tipsa dig om 3M klister borttagnings spray finns på bl.a. Sto

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
H4ST That Shit Cray
6 november 2012 · 1 087 Inlägg

partyvan skrev:
Är det bara lim/tejp kvar?
Isf kan jag tipsa dig om 3M klister borttagnings spray finns på bl.a. Sto

Jag är inte helt säker. Är förbannat hårt iaf.

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
Ralf Med lem
6 november 2012 · 475 Inlägg

Finns Gummitrissor från t.ex 3M som man använder för att få bort sådant, skadar inte lacken alls, har själv använt en sådan på dubbelhäftande tejp på min bil.. Vet dock inte vart man får tag i dom, fick lånat en sist.

H4ST That Shit Cray
6 november 2012 · 1 087 Inlägg

Ralf skrev:
Finns Gummitrissor från t.ex 3M som man använder för att få bort sådant, skadar inte lacken alls, har själv använt en sådan på dubbelhäftande tejp på min bil.. Vet dock inte vart man får tag i dom, fick lånat en sist.

Hittade en sida som sålde såna för 100kr. Kanske värt att testa

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
Ralf Med lem
6 november 2012 · 475 Inlägg

_Hast_ skrev:

Ralf skrev:
Finns Gummitrissor från t.ex 3M som man använder för att få bort sådant, skadar inte lacken alls, har själv använt en sådan på dubbelhäftande tejp på min bil.. Vet dock inte vart man får tag i dom, fick lånat en sist.

Hittade en sida som sålde såna för 100kr. Kanske värt att testa

Köp direkt, smidiga och hur bra som helst! jag kommer aldrig ta bort klister och tejper med fingrarna i framtiden smile kommer alltid använda sådant!

partyvan
6 november 2012 · 1 071 Inlägg

Jag körde med förhög hastighet och brände sönder lacken med gummi trissa så jag vågar inte rekommendera dom jobbigt att bränna på en nyare bil.

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
H4ST That Shit Cray
6 november 2012 · 1 087 Inlägg

Ralf skrev:

_Hast_ skrev:

Ralf skrev:
Finns Gummitrissor från t.ex 3M som man använder för att få bort sådant, skadar inte lacken alls, har själv använt en sådan på dubbelhäftande tejp på min bil.. Vet dock inte vart man får tag i dom, fick lånat en sist.

Hittade en sida som sålde såna för 100kr. Kanske värt att testa

Köp direkt, smidiga och hur bra som helst! jag kommer aldrig ta bort klister och tejper med fingrarna i framtiden smile kommer alltid använda sådant!

Ja då får man väl göra den investeringen smile Tack så mycket för tipset smile

partyvan skrev:
Jag körde med förhög hastighet och brände sönder lacken med gummi trissa så jag vågar inte rekommendera dom jobbigt att bränna på en nyare bil.

Jag får börja försiktigt då smile

Senast redigerat av _Hast_ (6 november 2012)

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
Ralf Med lem
6 november 2012 · 475 Inlägg

partyvan skrev:
Jag körde med förhög hastighet och brände sönder lacken med gummi trissa så jag vågar inte rekommendera dom jobbigt att bränna på en nyare bil.

Använde du 3M och skruvdragare? klart man bränner om man kör för hög hastighet och om man håller kvar på samma ställe länge.. Samma med aggresiva medel, låter du dom vara på för länge så förstör du lacken med

H4ST That Shit Cray
6 november 2012 · 1 087 Inlägg

Ralf skrev:

partyvan skrev:
Jag körde med förhög hastighet och brände sönder lacken med gummi trissa så jag vågar inte rekommendera dom jobbigt att bränna på en nyare bil.

Använde du 3M och skruvdragare? klart man bränner om man kör för hög hastighet och om man håller kvar på samma ställe länge.. Samma med aggresiva medel, låter du dom vara på för länge så förstör du lacken med

Är det en sånhär vi pratar om förresten?

http://www.streetpower-rekond.se/sv/til … ndell.html

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
partyvan
6 november 2012 · 1 071 Inlägg

Jo körde 3m puck och skruvdragare.
Men fick sen tipset av försäljaren att prova 3m lim borttagnings spray och kommer aldrig mer köra med nån puck eller liknande skit igen

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Crawlix
6 november 2012 · 73 Inlägg

Allt jag gjorde på min S60 när jag plockade bort emblemen och skulle få bort limresterna va att jag köpte Gripen Limbortagning och duttade på lite med en trasa, sen tog jag en annan trasa och "skrubba" bort resterna försiktigt och avslutade med att vaxa området. Blev inga märken eller nåt efter smile

Kroniskt tung högerfot :/
Ralf Med lem
6 november 2012 · 475 Inlägg

_Hast_ skrev:

Ralf skrev:

partyvan skrev:
Jag körde med förhög hastighet och brände sönder lacken med gummi trissa så jag vågar inte rekommendera dom jobbigt att bränna på en nyare bil.

Använde du 3M och skruvdragare? klart man bränner om man kör för hög hastighet och om man håller kvar på samma ställe länge.. Samma med aggresiva medel, låter du dom vara på för länge så förstör du lacken med

Är det en sånhär vi pratar om förresten?

http://www.streetpower-rekond.se/sv/til … ndell.html

Ja precis! dock inte en 3M, men har samma funktion! kör lite i taget bara och ta lite T-röd eller annan sprit och torka lite lätt så du får bort rester mellan putsningarna

Ralf Med lem
6 november 2012 · 475 Inlägg

partyvan skrev:
Jo körde 3m puck och skruvdragare.
Men fick sen tipset av försäljaren att prova 3m lim borttagnings spray och kommer aldrig mer köra med nån puck eller liknande skit igen

Deras limborttagnings-spray funkar bra, men funkade inte på det jag ville ha bort, körde en 3M puck med skruvdragare på totalt 3 meter utav min lack (nylackad 2010) och skadade den inte alls.. Handhavande säger jag smile

H4ST That Shit Cray
6 november 2012 · 1 087 Inlägg

Hittade en 3M nu från bilfärg.se. Får väl ta och bli en sån. Jag får se det som en investering, lär ju kunna användas mer än 1gång smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
H4ST That Shit Cray
6 november 2012 · 1 087 Inlägg

Äsch, struntade i den ifrån bilfärg och sparade 100kr. Hittade en åf på Ebay så jag fick tag på en sån för 200kr inkl frakt smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang