Ljud bygge i golf 2

evilaudio
10 november 2012 · 16 195 Inlägg

chippen_nr1 skrev:

dridoo skrev:

chippen_nr1 skrev:
jag hade nog kört med ett spl ice 150.4 per dörr.. du kommer ju köra med 4 st 6,5or per dörr och spl steget du länkat är ju ett 4 kanals. då kan du antingen köra högtalarna i 4 ohm eller koppla ner till 2 ohm.. och dom i bak borde du kunna köra på ett 2 kanals steg.

mvh

Om jag skulle göra de klarar de driva högtalarna ut till full effekt endå i så fall?

ja det kommer funka utan problem.. jag kör ju 4 st 6,5or och 2 st 3,5or på ett 2 kanals steg. alltså 2 st 6,5or och 1 st 3,5 per kanal. dock har jag kopplat i 1,33 ohm..

de måste låta långtifrån bra eftersom delningen inte går att justera mellan de olika storlekarna,, om du nu inte har passaiva filter.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
chippen_nr1
10 november 2012 · 704 Inlägg

evilaudio skrev:

chippen_nr1 skrev:

dridoo skrev:

Om jag skulle göra de klarar de driva högtalarna ut till full effekt endå i så fall?

ja det kommer funka utan problem.. jag kör ju 4 st 6,5or och 2 st 3,5or på ett 2 kanals steg. alltså 2 st 6,5or och 1 st 3,5 per kanal. dock har jag kopplat i 1,33 ohm..

de måste låta långtifrån bra eftersom delningen inte går att justera mellan de olika storlekarna,, om du nu inte har passaiva filter.

nä det låter inte bra heller. men man lär sig inte om man inte provar heller tongue  enda filter just nu är stereon. men imorgon åker 3,5orna ur och diskanterna till middarna med tillhörande filter åker i. eller så skickar jag i ett steg till och kör 3,5orna på.

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Noiseprojekt
10 november 2012 · 1 523 Inlägg

chippen_nr1 skrev:

evilaudio skrev:

chippen_nr1 skrev:

ja det kommer funka utan problem.. jag kör ju 4 st 6,5or och 2 st 3,5or på ett 2 kanals steg. alltså 2 st 6,5or och 1 st 3,5 per kanal. dock har jag kopplat i 1,33 ohm..

de måste låta långtifrån bra eftersom delningen inte går att justera mellan de olika storlekarna,, om du nu inte har passaiva filter.

nä det låter inte bra heller. men man lär sig inte om man inte provar heller tongue  enda filter just nu är stereon. men imorgon åker 3,5orna ur och diskanterna till middarna med tillhörande filter åker i. eller så skickar jag i ett steg till och kör 3,5orna på.

Skulle rekommendera förstnämnda!
Släng i diskanter med tillhörande filter!

M_icke_
10 november 2012 · 3 466 Inlägg

För priset av 5 ICE-150.4 får du 3,5st U-Dimension ProZ 2-200. Ett sånt driver dina framdörrar, skaffar du 2st kmmer du ha så du kan bygga in upp till 4 kit i skuffen. http://www.autohifi.se/?category_id=172 … -ProZ2-200

Alternativet är att skaffa de större ProZ2-300 till framdörrarna och ett ProZ2-200 till skuffen och du kommer fortfarande undan betydligt billigare än 5st ICE-150.4..
http://www.autohifi.se/?category_id=172 … -ProZ2-300

Mer kontroll och effekt får du inte för pengarna.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Boyakacsha
10 november 2012 · 409 Inlägg

Du får hem ett Sundown SAX-200.4 för lite mer pengar än ett ProZ 2-200, det ger ut likvärdig effekt i dubbelt så många kanaler..

Säger inte att någon produkt är bättre än en annan men "mer X för pengarna får man inte".. Njae..

evilaudio
10 november 2012 · 16 195 Inlägg

eller så kör man med helt andra högtalare som spelar bra mycke högre med mindre effekt smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
M_icke_
10 november 2012 · 3 466 Inlägg

Boyakacsha skrev:
Du får hem ett Sundown SAX-200.4 för lite mer pengar än ett ProZ 2-200, det ger ut likvärdig effekt i dubbelt så många kanaler..

Säger inte att någon produkt är bättre än en annan men "mer X för pengarna får man inte".. Njae..

Men nu jämför vi päron och tomater här wink

2 helt olika steg: olika antal kanaler, olika effektmätningar och det ena är dessutom digitalt tongue
Sen är ProZ-steget ett av de få som klarar 1ohm/kanal vilket gör de perfekt om man ska köra 4kit/dörr på ett 2-kanal och slippa kladdet med att försöka ställa kanalerna lika. smile

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Boyakacsha
11 november 2012 · 409 Inlägg

Precis, det räcker med ett 200.4 jämfört med två ProZ, det går att lasta ner i 1ohm och det är också ett klass A/B.. Om dom har mätt vid 14.4 eller 12 vet jag dock inte smile

Edit: Som sagt, säger inte bu eller bä inför något av stegen men u-dimension är långt ifrån det enda steget med liknande effekt.

Senast redigerat av Boyakacsha (11 november 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang