Akut hjälp med slutsteget, går i protect.

DKn
14 november 2012 · 535 Inlägg

Han skrev ju att steget funkade felfritt i polarens bil. En kompis till mig hade samma fel, när Ja kollade på det upptäckte Ja att han inte gjort jord punkten plåt ren. Skrapade bort lacken och sedan fungerade det. Bara en tanke

Noiseprojekt
14 november 2012 · 1 523 Inlägg

DKn skrev:
Han skrev ju att steget funkade felfritt i polarens bil. En kompis till mig hade samma fel, när Ja kollade på det upptäckte Ja att han inte gjort jord punkten plåt ren. Skrapade bort lacken och sedan fungerade det. Bara en tanke

Läs igen...!!
davidklang, skulle prova sitt steg i en annan bil i morgon och Niklaz_86 hade provat ett annat steg i sin bil.
det står ingenstans att hans steg funkade felfritt

DKn
15 november 2012 · 535 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

DKn skrev:
Han skrev ju att steget funkade felfritt i polarens bil. En kompis till mig hade samma fel, när Ja kollade på det upptäckte Ja att han inte gjort jord punkten plåt ren. Skrapade bort lacken och sedan fungerade det. Bara en tanke

Läs igen...!!
davidklang, skulle prova sitt steg i en annan bil i morgon och Niklaz_86 hade provat ett annat steg i sin bil.
det står ingenstans att hans steg funkade felfritt

Oj du blev visst lite fel i huvudet där

davidklang
15 november 2012 · 908 Inlägg

hallå alla nu har jag prövat steget i en polares bil. gick i protect direkt men om ja gnuggar jord kabeln mot ytan man fäster den mot på steget så gick den igång. flyttade steget till min bil igen och prövade samma sak. då gick de igång men la av om man höjde volymen. antar att det är något fel inne i steget till jord utgången.

davidklang
15 november 2012 · 908 Inlägg

prövade även polarens steg i min bil o de funkade klockrent så mina kablar är det inte fel på.

Niklaz_86
15 november 2012 · 73 Inlägg

Halloj

Här är slut steget! http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=4000&kid=18

Tacksam för all hjälp jag kan få smile

Mvh Niklas

Volvo v70s "Heidi" (2005)
Audi a4 (1997)
davidklang
15 november 2012 · 908 Inlägg

http://www.tsnversand.de/media/images/maged_large.jpg

ha kollat insidan på steget och 3st av dem vita sakerna inuti steget är rätt lösa. kan de vara problemet som klabbar att man inte får riktig kontakt med jord utgången på stget ?

davidklang
15 november 2012 · 908 Inlägg

någon som har en tanke om vad som e fel ?

Expoze
15 november 2012 · 2 024 Inlägg

Skulle väl börja med att kolla lödningarna mellan jordplint och kretskort med tanke på att du kan "gnugga" igång det som du skriver.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
davidklang
15 november 2012 · 908 Inlägg

Expoze skrev:
Skulle väl börja med att kolla lödningarna mellan jordplint och kretskort med tanke på att du kan "gnugga" igång det som du skriver.

kan absolut ingenting om insidan på ett slutsteg. det du breskriver hur ser det ut och var sitter det? dem visa sakerna de finns 6st av på bilden, 3 av dem är lite lösa. vad funkar dem till?

Noiseprojekt
15 november 2012 · 1 523 Inlägg

Byt steg istället!
Det där steget är knappt värt att laga

davidklang
15 november 2012 · 908 Inlägg

jo men pengar:P precis blivit arbetslös så de suger, så går de lödda så gör ja hellre de änn lyssnar på orginal högtalarna:P

Boyakacsha
15 november 2012 · 409 Inlägg

Chansen att du lyckas löda ihop ett slutsteg när du inte ens vet vad du letar efter är nära nog obefintlig.. Större risk att du förstör steget ännu mer.

davidklang
15 november 2012 · 908 Inlägg

må så vara men det är en polare som ska kolla på de imorgon o se om de går och lödda. han har lagat steg förr.

Expoze
16 november 2012 · 2 024 Inlägg

Tja, plinten är ju den delen du ansluter kabeln i på utsidan, kretskortet borde jag väl inte behöva förklara vad det är för då ska du nog inte pilla med det där själv.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Niklaz_86
16 november 2012 · 73 Inlägg

Halloj

Glada nyheter för mig då! Fick ordning på ljudet idag woooohooooooo Problemet var lågnivån utgången på steget dom hade hoppat bakåt (Tryckts in i steget )
Fick öppna och trycka fram den (Rörliga) Eller hur man ska säga förklarar som en apa tongue

Nu funkar det iallafall och samtidigt fått lära mig nåt nytt

Tänka uppdatera er om detta bara. Mvh Niklaz

Volvo v70s "Heidi" (2005)
Audi a4 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang