Sladdade/lekte med bilen och fick nyckeln omhändertagen av privatperson som lämnade över den till polis

volvojonnie
17 november 2012 · 98 Inlägg

Den där nyckeln hade hamnat i pojkens mörkaste kroppsingång! För er som undrar vad det kostar om du slår någon i trynet och hamnar rättsligt så ca 1800:- efter sammanlagda dagsböter. 

Tänk på det nästagång, vilket vi inte hoppas på händer mer men det kanske är värt pengarna!

Jimmy_N Makaronborrare
17 november 2012 · 993 Inlägg

Haha ja ironi verkar vara något som många inte förstår sig på i dag, jag är själv farsa men sitter inte och lipar i hjäl mig över trollinlägg för det.

Sladda är vansinnigt kul men man lägger ju aldrig upp bilen om det är folk eller annan trafik i närheten

OmegaCoffe Dumpersförare.
17 november 2012 · 970 Inlägg

DKn skrev:

VolvoCoffe skrev:

ImprezaGC8 skrev:

Det är ju du som är dum i huvudet som inte ser den uppenbara ironin.

Jag asgarvade åt lelleal's helt fantastiska inlägg!

Edit: Kommer jag bli varnad för att jag skrev "dum i huvudet" nu tro?

Och din ålder är?

Va fan spelar det för roll vilken ålder han har. Tycker man att de var oansvarigt av fadern att gå med sin unge vid vägen får man tycka det precis som vi tycker att du är efterbliven som tycker att fadern gjorde rätt mot den stackars bilisten.

tagga ner fjortis. hur fan kan du bara tycka det är synd om bilföraren. du blandar ihop mycket tycker jag. så det är förbjudet för folk att gå på en parkering. för i artikeln står det att han gick utanför systemet vid parkeringen. men det är fullt normalt att nästan köra på folk,  för helvete va.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Germax
18 november 2012 · 12 086 Inlägg

it_mutt skrev:

Germax skrev:
Att sladda med sin bil i närheten av andra människor är INTE att visa uppenbar likgiltighet för andra människors liv, det kan jag lova. Att köra fullgas genom en gågata på ljusa dagen däremot. Enligt svenskt rättssystem alltså.

Ang lindgrens inlägg, är det inte rätt uppenbart att killen driver? Jag blir mer upprörd på alla som önskar honom döden.

Nej, det är givetvis att visa fullständig förståelse och respekt för andra människors liv att hålla på så. Bra där...så, tugga i dig nu

I din värld är allt svart och vitt eller? Jag vågar sätta pengar på att sladda på en väg inte på långa vägar anses som grov vårdslöshet i trafik eller "visad uppenbar likgiltighet för andra människors liv" Möjligen om de kan bevisa att han med avsikt sladdat rakt emot/in i en stor folkmassa som helt plötsligt står i vägen.

Hela den här tråden är ju brutalt oseriös och det fullkomligt haglar av munbajs så det kvittar ju vad man säger.

Btw, alla som kör Audi är torskar, Audi är skitbilar.. Volvo också.

OmegaCoffe Dumpersförare.
18 november 2012 · 970 Inlägg

Germax skrev:

it_mutt skrev:

Germax skrev:
Att sladda med sin bil i närheten av andra människor är INTE att visa uppenbar likgiltighet för andra människors liv, det kan jag lova. Att köra fullgas genom en gågata på ljusa dagen däremot. Enligt svenskt rättssystem alltså.

Ang lindgrens inlägg, är det inte rätt uppenbart att killen driver? Jag blir mer upprörd på alla som önskar honom döden.

Nej, det är givetvis att visa fullständig förståelse och respekt för andra människors liv att hålla på så. Bra där...så, tugga i dig nu

I din värld är allt svart och vitt eller? Jag vågar sätta pengar på att sladda på en väg inte på långa vägar anses som grov vårdslöshet i trafik eller "visad uppenbar likgiltighet för andra människors liv" Möjligen om de kan bevisa att han med avsikt sladdat rakt emot/in i en stor folkmassa som helt plötsligt står i vägen.

Hela den här tråden är ju brutalt oseriös och det fullkomligt haglar av munbajs så det kvittar ju vad man säger.

Btw, alla som kör Audi är torskar, Audi är skitbilar.. Volvo också.

Ja du måste vara jättenöjd över din bil om du inte ens kan visa vad det är för skrot du har efftersom du inte kan visa den

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
focuz
18 november 2012 · 95 Inlägg

Sladdar man nära en barnvagn eller folk så är det nackskott som gäller! Får fan visa lite hänsyn till gående, vid det här laget vet nog de flesta om den tragiska olyckan i Malå.

Kommer ihåg hur mycket man sladda å höll på med A-traktorn men fan aldrig när det var folk i närheten!

Tycker att det var rätt att sno nyckeln av puckot som utsatte annat folk för fara...

Germax
18 november 2012 · 12 086 Inlägg

VolvoCoffe skrev:
Ja du måste vara jättenöjd över din bil om du inte ens kan visa vad det är för skrot du har efftersom du inte kan visa den

'

Nöjd?

Jag har även en Volvo, men den skulle jag aldrig få för mig att lägga upp här smile

OmegaCoffe Dumpersförare.
18 november 2012 · 970 Inlägg

Germax skrev:

VolvoCoffe skrev:
Ja du måste vara jättenöjd över din bil om du inte ens kan visa vad det är för skrot du har efftersom du inte kan visa den

'

Nöjd?

Jag har även en Volvo, men den skulle jag aldrig få för mig att lägga upp här smile

haha jadå jag är så nöjd så. jisses

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
ImprezaGC8
18 november 2012 · 373 Inlägg

DKn skrev:

VolvoCoffe skrev:

ImprezaGC8 skrev:

Det är ju du som är dum i huvudet som inte ser den uppenbara ironin.

Jag asgarvade åt lelleal's helt fantastiska inlägg!

Edit: Kommer jag bli varnad för att jag skrev "dum i huvudet" nu tro?

Och din ålder är?

Va fan spelar det för roll vilken ålder han har. Tycker man att de var oansvarigt av fadern att gå med sin unge vid vägen får man tycka det precis som vi tycker att du är efterbliven som tycker att fadern gjorde rätt mot den stackars bilisten.

Va va, jag har inte sagt att jag tycker det är oansvarigt av fadern att gå där han nästan blev påkörd enligt honom själv, bara att ett inlägg var roligt eftersom det var så uppenbart ironiskt men ändå så fattade inte vissa det.

Däremot så är det ju som så att det är frågan om en miljöpartist så jag skulle personligen inte bli ett dugg förvånad om brottsoffret (föraren av bilen) endast varvade 3000rpm för att miljöparasiten skulle se rött.

Dirtymike
18 november 2012 · 1 532 Inlägg

Killen i bilen gjorde fel och pappan gjorde fel som tog nyckeln. Pappan kommer torska då jag visat tidningsartikeln för 2 poliser och dom sa som jag sagt att han kommer me större sannolikhet torska än killen som sladda.
Situationen som denna var ingen ursäkt att kunna ta nyckeln ur bilen, skillnad hade varit om det var en fyllekörning.
Detta sa alltså 2st polismän till mig.

Jeep J20 (1978)
Navkapsel
18 november 2012 · 4 637 Inlägg

DKn skrev:
Jag tycker det var helt fel av fadern att ta nycklarna. Gillade han inte att se någon sladda kan han faktiskt ta och gå hem alla andra ska väl för fan inte behöva rätta sig efter att han skaffat barn.
Tycker bilisten gjorde helt rätt i att anmäla fadern tillbaks.

Det dummaste jag någonsin läst på Internet. Och då är t o m sidor som Flashback inräknat.

Misstränker visserligen att inlägget bara är trollning men man vet aldrig. Har sett artiklar både i tidningar och på Internet från föräldrar som tycker att deras barn ska få härja fritt med sina bilar. Och då blir tyvärr vissa barn därefter...

Senast redigerat av Navkapsel (18 november 2012)

Muttley
18 november 2012 ·

DKn skrev:

VolvoCoffe skrev:

ImprezaGC8 skrev:

Det är ju du som är dum i huvudet som inte ser den uppenbara ironin.

Jag asgarvade åt lelleal's helt fantastiska inlägg!

Edit: Kommer jag bli varnad för att jag skrev "dum i huvudet" nu tro?

Och din ålder är?

Va fan spelar det för roll vilken ålder han har. Tycker man att de var oansvarigt av fadern att gå med sin unge vid vägen får man tycka det precis som vi tycker att du är efterbliven som tycker att fadern gjorde rätt mot den stackars bilisten.

Står DK för donkekong?
Om fadern går på trottoaren eller på övergångställe så har han ju gjort fullt rätt.

Förstår att "motorsporten" har de svårt ute i allmänheten när sådant här tänk går i ungdomars huvud.   Om 10 år förstår du att du har jävligt fel.

AudiFors
18 november 2012 · 906 Inlägg

Nu har jag bara skummat igenom tråden, men efter all smutskastande mot gatbilar, "streetrace" osv från journalister,nyhetstidningar och andra massmedia, så borde vi våga ifrågasätta utan att folk ska mena på att "hade du haft barn hade du vetat bättre".

1. Hur nära är nära? Handlar det om 10 cm? eller 5 meter?

2. En jävla massa av er säger att man ej ska sladda nära folk och att folk är helt dumma i huvudet som gör det, däremot på kanske 8 av 10 träffar så åker man någonstans, samlas runt en stor parkering, där går de loss 5-10 bilar på bredställ och kör ibland bara några centimeter från folk massorna, tappa kontrollen där, då kan vi snacka om dödsfall, varför går inte alla ni moralmänniskor in och tar ifrån dem nycklarna då?

3. Säger INTE att de är rätt att göra på detta sätt, folk måste dock få va kritiska utan att få höra vilken idiot man är?

4. Att ta upp massa andra händelser hjälper inte, vad har de med saken att göra? Och dödsfallet på 13 åringen, där stod de att en bil kommer över av på andra sidan på något sätt och så ser man en snorhal gata mitt i vintern, hur får man in den händelsen här?

5. Tycker nog dock inte de är nödvändigt att ta nycklarna av en nykter person då de flesta blir "tagen på sängen" när någon går fram och stoppar personen och börjar gapa på den personen, tror ärligt att han hade slutat redan där, då de står flera upprörda personer och tjaffsar med honom, ligger polisenstationen bara 30-40 meter längre bort dessutom så tror jag ej man fortsätter där?

6. Absolut helt fel, men man kan inte gå ner till nivån av en 5åring bara för man blir arg heller?

Senast redigerat av 740Fors (18 november 2012)

=)
Navkapsel
18 november 2012 · 4 637 Inlägg

740Fors skrev:
Nu har jag bara skummat igenom tråden, men efter all smutskastande mot gatbilar, "streetrace" osv från journalister,nyhetstidningar och andra massmedia, så borde vi våga ifrågasätta utan att folk ska mena på att "hade du haft barn hade du vetat bättre".

1. Hur nära är nära? Handlar det om 10 cm? eller 5 meter?

2. En jävla massa av er säger att man ej ska sladda nära folk och att folk är helt dumma i huvudet som gör det, däremot på kanske 8 av 10 träffar så åker man någonstans, samlas runt en stor parkering, där går de loss 5-10 bilar på bredställ och kör ibland bara några centimeter från folk massorna, tappa kontrollen där, då kan vi snacka om dödsfall, varför går inte alla ni moralmänniskor in och tar ifrån dem nycklarna då?

3. Säger INTE att de är rätt att göra på detta sätt, folk måste dock få va kritiska utan att få höra vilken idiot man är?

4. Att ta upp massa andra händelser hjälper inte, vad har de med saken att göra? Och dödsfallet på 13 åringen, där stod de att en bil kommer över av på andra sidan på något sätt och så ser man en snorhal gata mitt i vintern, hur får man in den händelsen här?

5. Tycker nog dock inte de är nödvändigt att ta nycklarna av en nykter person då de flesta blir "tagen på sängen" när någon går fram och stoppar personen och börjar gapa på den personen, tror ärligt att han hade slutat redan där, då de står flera upprörda personer och tjaffsar med honom, ligger polisenstationen bara 30-40 meter längre bort dessutom så tror jag ej man fortsätter där?

6. Absolut helt fel, men man kan inte gå ner till nivån av en 5åring bara för man blir arg heller?

Så mkt text för lite svammel... Förövrigt är 5 meter jävligt nära ifall bilen fått sladd (även kontrollerad sådan) och någon kriminell sladdträff (där de enligt dig sladdar centimeter ifrån folk) är frivilligt att besöka. Även fast man aldrig ska sladda nära folk. Och det har inget med denna tråd att göra, varför blanda in det? Däremot har exemplet med 13-åringen något med detta att göra. Att man inte ska sladda där det kan finnas andra som inte vill bli ihjälkörda.

Senast redigerat av Navkapsel (18 november 2012)

AudiFors
18 november 2012 · 906 Inlägg

Så mycket text för en pågående diskussion, spelar ingen roll om de är 5 meter heller, jag frågar hur nära det va, tog ett exempel på det, då kan man även tillägga, sladdade han som om han kom glidandes på bredsidan eller var de bara däckrök där han glider fram på sidan(segt)? Då privatpersoner ofta ser de på samma sätt, hade man frågat något i min krets som ej är inblandad i bilsporten hade de sagt desamma?

De har inte med händelsen att göra(i stora slag) utan moralen bland de som diskuterar, då fler än 1 sagt att dem aldrig skulle sladda bland folk, spelar ingen roll om de är frivilligt eller inte? Uttalandet tyder fortfarande på om de är folk eller inte på plats?

Senast redigerat av 740Fors (18 november 2012)

=)
turbodeath
18 november 2012 · 2 452 Inlägg

,men 13 åringen ni nämner som dog,finns ett problem med han som körde dels var det körförbud på bilen för att den inte gick igenom besiktning,dels fel på dämparna bak samnt bromsar...sa dom när dom tog bilen...han ville med bara leka lite o sladda sa han ju...

döden kommer tillbaka
plankan
18 november 2012 ·

Dirtymike skrev:
Killen i bilen gjorde fel och pappan gjorde fel som tog nyckeln. Pappan kommer torska då jag visat tidningsartikeln för 2 poliser och dom sa som jag sagt att han kommer me större sannolikhet torska än killen som sladda.
Situationen som denna var ingen ursäkt att kunna ta nyckeln ur bilen, skillnad hade varit om det var en fyllekörning.
Detta sa alltså 2st polismän till mig.

Alla vet vi också att det är som vinden blåser -
vad den ena polisen säger (som inte ens varit på platsen) är inte mera rätt vad en annan polis kan uttala sig om.

2 kap. Bestämmelser för alla trafikanter
Grundbestämmelser

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19981276.htm

1 § För att undvika trafikolyckor skall en trafikant iaktta den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna. Trafikanten skall visa särskild hänsyn mot barn, äldre, skolpatruller och personer som det framgår har ett funktionshinder eller en sjukdom som är till hinder för dem i trafiken.
   En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik.
   En vägtrafikant skall visa hänsyn mot dem som bor eller uppehåller sig vid vägen.
   

Finns det mer att säga nu ....................

IceEyes Varningar: För många..
18 november 2012 · 2 552 Inlägg

VolvoCoffe skrev:

IceEyes skrev:
Han skulle naturligtvis ha sprungit ifatt den självutnämnda råttan till fejkpolis, ryckt tillbaka nycklarna, slagit ner honom, och sedan fortsätt med "projekt sladda runt" smile

hade du sj haft barn hade du reagerat på detta bättre och inte hållt med idiotföraren.

Befriande nog har jag inte tillsatt några högljudda, äckliga och påfrestande avkommor till denna halvt fördärvade planet. Och faktum kvarstår, en tillsägelse kan jag eventuellt acceptera, men om någon "modig" individ väljer att lägga beslag på mina nycklar kan den individen kallt räkna med att få studera asfalten på närmare håll, och i värsta fall tvingas boka besök hos tandläkaren smile

För övrigt daltas det alldeles för mycket med barnen och deras ansvariga i dagens samhälle smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Evildan
18 november 2012 ·

Som så många andra har skrivit, mannen med barnvagnen gjorde helt rätt (detta tycker jag trots att jag inte har några barn) och har dessutom inte gjort något straffbart när han tog nyckeln från den ansvarslöse pojken, vilket det redan klistrats in i tråden.

carnageman Rallyförare
18 november 2012 · 1 075 Inlägg

Läste någonstans att killen med barnvagnen var miljöpartist, ni vet dom som vill förbjuda bilar i sverige...

Kan dela med mig av ett klipp som vi spelade in på en helt tom skolgård under höstlovs veckan 2001.
I slutet av filmen kommer ett gäng "miljöpartister" som säkerligen var ute efter att ta bilnyckeln trots vårt val av en helt folktom (säker) plats... Hade dom fått tag i oss så hade de säkert försökt få det till att vi varit "nära" att köra över barn och barnvagnar.. Video nr 279 här på garaget:

http://www.garaget.org/video/279

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang