Diskussioner om Jula gällande deras utbud.

OmegaCoffe Dumpersförare.
17 november 2012 · 970 Inlägg

Ja tjena fär se om vi kan slå biltema tråden här då haha. Nä men jag tänkte detta blir nog fan bra. Gäller som sagt hur deras utbud med allt som går att köpa där. vad ni är nöjda med som ni köpt eller inte.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Bebben Legitimerad besserwisser
17 november 2012 · 921 Inlägg

(Deras butik i Partille)
Köpte en moped där, som efter lite mindre än ett år senare inte ville starta. De tog in den, körde den till sin verkstad, fick inte igång den - så de köpte tillbaka den utan trassel. Fick tillbaka varenda krona.

Smidigt!

personal som är väldigt service-minded, men kanske inte alltid så kunniga om precis alla varor. Men de är inte mer än människor och gör sitt bästa, så det är inget att klaga på heller.

OmegaCoffe Dumpersförare.
17 november 2012 · 970 Inlägg

Bebben skrev:
(Deras butik i Partille)
Köpte en moped där, som efter lite mindre än ett år senare inte ville starta. De tog in den, körde den till sin verkstad, fick inte igång den - så de köpte tillbaka den utan trassel. Fick tillbaka varenda krona.

Smidigt!

personal som är väldigt service-minded, men kanske inte alltid så kunniga om precis alla varor. Men de är inte mer än människor och gör sitt bästa, så det är inget att klaga på heller.

Jo man har sett att dom säljer eu moped. och 4-hjuling.

för många år sedan köppte jag billigt hylssats för 300. det var inte bra grejer. spräckte dom en effter en.
dom har ju finare dyra saker som bacho.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Navkapsel
18 november 2012 · 4 637 Inlägg

Lätt att hitta bra gejjer, bara köpa märkesgrejjerna på Jula. Deras egna saker t ex är dock oftast skit.

Några exempel på allt skit jag köpt.

Gräsklippare Meec Tools. Motorn gick dåligt från början. Efter sammanlagt sex timmar stod hjulen åt att håll. Trots liten och plan gräsmatta. Efter att ha fått en slägga i motorn jag tog i småhårt) så ville den inte starta mer, startsnörsanorndningen gillade inte släggan.
(Kör numera Klippo, folk brukar ju ha dem även efter 40 år, köpte den dock inte på Jula då sådana butiker är dyrare på Klippo än rena trädgårdsmaskinbutiker.)

Deras strumpor av märket Bluewear ville inte sitta kvar på foten. Arbetsbyxorna av samma märke sprack överallt efter några helger i sommarstugan och då gick jag ändå mest runt med händarna i byxfickorna...

Senast redigerat av Navkapsel (18 november 2012)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 november 2012 · 14 079 Inlägg

Navkapsel skrev:
Lätt att hitta bra gejjer, bara köpa märkesgrejjerna på Jula. Deras egna saker t ex är dock oftast skit.

Några exempel på allt skit jag köpt.

Gräsklippare Meec Tools. Motorn gick dåligt från början. Efter sammanlagt sex timmar stod hjulen åt att håll. Trots liten och plan gräsmatta. Efter att ha fått en slägga i motorn jag tog i småhårt) så ville den inte starta mer, startsnörsanorndningen gillade inte släggan.
(Kör numera Klippo, folk brukar ju ha dem även efter 40 år, köpte den dock inte på Jula då sådana butiker är dyrare på Klippo än rena trädgårdsmaskinbutiker.)

Deras strumpor av märket Bluewear ville inte sitta kvar på foten. Arbetsbyxorna av samma märke sprack överallt efter några helger i sommarstugan och då gick jag ändå mest runt med händarna i byxfickorna...

Jag har oxå haft problem med Meec Tools (Chinaskit). Bl.a så har jag köpt deras stora elverk som efter kort tid började läcka diesel ganska mycket, bara att lämna in så blev det fixat. Har oxå köpt deras stora snöslunga, den med larvfötter och den började läcka bensin direkt vid påfyllning vid hemkomsten. Så lite besviken är man allt på allt Chinaskit dom säljer.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Navkapsel
18 november 2012 · 4 637 Inlägg

Vettemannen skrev:

Navkapsel skrev:
Lätt att hitta bra gejjer, bara köpa märkesgrejjerna på Jula. Deras egna saker t ex är dock oftast skit.

Några exempel på allt skit jag köpt.

Gräsklippare Meec Tools. Motorn gick dåligt från början. Efter sammanlagt sex timmar stod hjulen åt att håll. Trots liten och plan gräsmatta. Efter att ha fått en slägga i motorn jag tog i småhårt) så ville den inte starta mer, startsnörsanorndningen gillade inte släggan.
(Kör numera Klippo, folk brukar ju ha dem även efter 40 år, köpte den dock inte på Jula då sådana butiker är dyrare på Klippo än rena trädgårdsmaskinbutiker.)

Deras strumpor av märket Bluewear ville inte sitta kvar på foten. Arbetsbyxorna av samma märke sprack överallt efter några helger i sommarstugan och då gick jag ändå mest runt med händarna i byxfickorna...

Jag har oxå haft problem med Meec Tools (Chinaskit). Bl.a så har jag köpt deras stora elverk som efter kort tid började läcka diesel ganska mycket, bara att lämna in så blev det fixat. Har oxå köpt deras stora snöslunga, den med larvfötter och den började läcka bensin direkt vid påfyllning vid hemkomsten. Så lite besviken är man allt på allt Chinaskit dom säljer.

/Benny

Känner två som köpte varsin motorsåg av det märket. Ena startade inte, den andra gav upp fort.

OmegaCoffe Dumpersförare.
18 november 2012 · 970 Inlägg

Deras led puckar till hemmet är bra. lyser snyggt och bra. och inte dyrt alls. 4-st för 299

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
it_mutt Avstängd
18 november 2012 · 10 388 Inlägg

Spontant har jag märkt att Jula och Biltema säljer mycket som verkligen är samma sak (men ofta i olika färger). Biltema är dock ofta billigare av någon anledning (större inköp kan tänkas?)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
18 november 2012 ·

VolvoCoffe skrev:
Ja tjena fär se om vi kan slå biltema tråden här då haha. Nä men jag tänkte detta blir nog fan bra. Gäller som sagt hur deras utbud med allt som går att köpa där. vad ni är nöjda med som ni köpt eller inte.

Jag är mest nöjd med de saker jag inte köpt på JULA big_smile


Var varannan pryl till lågpris är ändå för dyr i förhållande till funktionen.

En kupevärmare http://www.jula.se/kupevarmare-600-1250-w-411075 med tippskydd, detta tippskydd är något som ser ut som en dörrkontakt för innerbelysningen stickandes ut under värmaren, har man ett ngt ojämnt golv i bilen tittar kontaktens pinne ut för mkt och värmaren vägrar gå igång likaså står det i produktinformationen att den kan monteras i vinkel, då sticker kontakten återigen ut för mkt och värmaren tror att den trillat omkull, den var inte mkt att ha.

Jag har även haft det tvivelaktiga nöjet att få prova hamron extraljus 7" http://www.jula.se/extraljus-med-blatt-glas-7-602038 som var monterade på en Blazer jag hade, det var förmodligen som att ha två värmeljus instoppade i två guldfiskskålar hängandes fram på stötfångaren, mkt dåligt ljusflöde.

Slash Saabifierad
18 november 2012 · 2 026 Inlägg

Köpt flatblades, höll 1 månad under vintern och sedan började de skrapa. Tanken med flatblades är att de inte ska kunna frysa men ändå så frös dessa blad och blev helt värdelösa.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
OmegaCoffe Dumpersförare.
18 november 2012 · 970 Inlägg

it_mutt skrev:
Spontant har jag märkt att Jula och Biltema säljer mycket som verkligen är samma sak (men ofta i olika färger). Biltema är dock ofta billigare av någon anledning (större inköp kan tänkas?)

Ska jag ha verktyg handlar jag på biltema. för dom är billigare. men sen har jula dyra märken med ju.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Extrazz En 5a är Livet.
18 november 2012 · 2 005 Inlägg

Köpte en liten slipmus från Meec tools. Höll la 2 timmar när jag slipade ner en vingen till bilen och sen därefter för det ett jävla oväsen då något inne i den fladdrar runt. Tänkte lämna tillbaka den men 120kr så kan den fortsätta väsnas för mig.

Köpte 3 extraljus för 120kr st och en regplåtshållare. Har hållit väldigt bra även om det kunde varit förborrade hål i plåten till extraljuserna och att man kunde/vågade spännan extraljuserna lite bättre men men såna skitpengar så kan man vara glad iaf smile

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
phk
18 november 2012 · 46 Inlägg

Navkapsel skrev:

Vettemannen skrev:

Navkapsel skrev:
Lätt att hitta bra gejjer, bara köpa märkesgrejjerna på Jula. Deras egna saker t ex är dock oftast skit.

Några exempel på allt skit jag köpt.

Gräsklippare Meec Tools. Motorn gick dåligt från början. Efter sammanlagt sex timmar stod hjulen åt att håll. Trots liten och plan gräsmatta. Efter att ha fått en slägga i motorn jag tog i småhårt) så ville den inte starta mer, startsnörsanorndningen gillade inte släggan.
(Kör numera Klippo, folk brukar ju ha dem även efter 40 år, köpte den dock inte på Jula då sådana butiker är dyrare på Klippo än rena trädgårdsmaskinbutiker.)

Deras strumpor av märket Bluewear ville inte sitta kvar på foten. Arbetsbyxorna av samma märke sprack överallt efter några helger i sommarstugan och då gick jag ändå mest runt med händarna i byxfickorna...

Jag har oxå haft problem med Meec Tools (Chinaskit). Bl.a så har jag köpt deras stora elverk som efter kort tid började läcka diesel ganska mycket, bara att lämna in så blev det fixat. Har oxå köpt deras stora snöslunga, den med larvfötter och den började läcka bensin direkt vid påfyllning vid hemkomsten. Så lite besviken är man allt på allt Chinaskit dom säljer.

/Benny

Känner två som köpte varsin motorsåg av det märket. Ena startade inte, den andra gav upp fort.

Har själv deras motorsåg, köpt för 695 kr.
Jag har kört den uppskattningvis ca 250 timmar utan problem!
Man måste veta hur saker fungerar och hur man använder dem det kvittar om det är en billig såg från Jula eller en märkessåg från Stihl!
Oftast befinner sig felen inte i maskinerna eller verktygen, utan bakom!
lol

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 november 2012 · 14 079 Inlägg

phk skrev:

Navkapsel skrev:

Vettemannen skrev:

Jag har oxå haft problem med Meec Tools (Chinaskit). Bl.a så har jag köpt deras stora elverk som efter kort tid började läcka diesel ganska mycket, bara att lämna in så blev det fixat. Har oxå köpt deras stora snöslunga, den med larvfötter och den började läcka bensin direkt vid påfyllning vid hemkomsten. Så lite besviken är man allt på allt Chinaskit dom säljer.

/Benny

Känner två som köpte varsin motorsåg av det märket. Ena startade inte, den andra gav upp fort.

Har själv deras motorsåg, köpt för 695 kr.
Jag har kört den uppskattningvis ca 250 timmar utan problem!
Man måste veta hur saker fungerar och hur man använder dem det kvittar om det är en billig såg från Jula eller en märkessåg från Stihl!
Oftast befinner sig felen inte i maskinerna eller verktygen, utan bakom!
lol

Men snöslungan som jag bara hann packa upp och fylla bensin och det blev en sjö under är inte handhavandefel utan fel i maskinen liksom elverket som jag fick en jävla dieselläcka och som jag fick dra åt ett antal slangklämmor på. Elverket som ska ge både 230 och 400 volt gick sönder så det blev 400 volt mellan fas och nolla i 230-uttaget.....livsfarligt men det åtgärdade dom.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Anderholm
18 november 2012 · 613 Inlägg

ett tips är faktiskt köpt aldrig tex snöslungor på biltema eller jula gå direkt till stiga eller vad ni har och gör en deal istället.
Få 2 års garanti mot ALLT och en snöslunga du kan ha hela livet om du sköter den och priset jovisst den kostar kanske 2000-3000 mer men slå ut det på åren den fungerar och INTE strular och du slipper alla svordomar och bök när den billiga skiten inte fungerar

själv köper jag allt billigt på tex jula och biltema som deras presenningar eller färg tändstiftshylsa då man använder den sällan och någon domkraft skor billigt och håller rätt bra deras luftgevär duger och lampor är rätt billigt

Senast redigerat av Anderholm (18 november 2012)

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 november 2012 · 14 079 Inlägg

Anderholm skrev:
ett tip är faktiskt köpt aldrig tex snöslungor på biltema eller jula gå direkt till stiga eller vad ni har och gör en deal istället få 2 års garanti mot ALLT och en snöslunga du kan ha hela livet om du sköter den och priset jovisst den kostar kanske 2000-3000 mer men slå ut det på åren den fungerar och INTE strular och du slipper alla svordomar och bök när den billiga skiten inte fungerar

Visst fan har du rätt. Jag har häcksax, trimmer, jordfräs och trädgårdstraktor....alla bensindrivna och från Husqvarna och det är kvalitet. Det är nog i långa loppet lönsamt tror jag. Varför det inte blev snöslunga och elverk från någon känd leverantör vet jag inte....kanske var dom för dyra just när jag köpte dessa.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Anderholm
18 november 2012 · 613 Inlägg

phk skrev:

Navkapsel skrev:

Vettemannen skrev:

Jag har oxå haft problem med Meec Tools (Chinaskit). Bl.a så har jag köpt deras stora elverk som efter kort tid började läcka diesel ganska mycket, bara att lämna in så blev det fixat. Har oxå köpt deras stora snöslunga, den med larvfötter och den började läcka bensin direkt vid påfyllning vid hemkomsten. Så lite besviken är man allt på allt Chinaskit dom säljer.

/Benny

Känner två som köpte varsin motorsåg av det märket. Ena startade inte, den andra gav upp fort.

Har själv deras motorsåg, köpt för 695 kr.
Jag har kört den uppskattningvis ca 250 timmar utan problem!
Man måste veta hur saker fungerar och hur man använder dem det kvittar om det är en billig såg från Jula eller en märkessåg från Stihl!
Oftast befinner sig felen inte i maskinerna eller verktygen, utan bakom!
lol

jag gick till stiga och gjorde en deal på en begagnad motorsåg av märket Stihl servad och genomgången väger bara 4kg fick 5 liter bensin och 5 liter olja för 700 spänn så alla billiga saker är inte så billigt i längden

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
Anderholm
18 november 2012 · 613 Inlägg

Vettemannen skrev:

Anderholm skrev:
ett tip är faktiskt köpt aldrig tex snöslungor på biltema eller jula gå direkt till stiga eller vad ni har och gör en deal istället få 2 års garanti mot ALLT och en snöslunga du kan ha hela livet om du sköter den och priset jovisst den kostar kanske 2000-3000 mer men slå ut det på åren den fungerar och INTE strular och du slipper alla svordomar och bök när den billiga skiten inte fungerar

Visst fan har du rätt. Jag har häcksax, trimmer, jordfräs och trädgårdstraktor....alla bensindrivna och från Husqvarna och det är kvalitet. Det är nog i långa loppet lönsamt tror jag. Varför det inte blev snöslunga och elverk från någon känd leverantör vet jag inte....kanske var dom för dyra just när jag köpte dessa.

/Benny

Jag har ett kraftwelle med hondamotorn tysk kvalite 4.8KW max med 3 fas om det blir kaos på vintern
och det kostade en slant men funkar ner till 25 minus utan problem bra att ha ibland smile

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 november 2012 · 14 079 Inlägg

Anderholm skrev:

Vettemannen skrev:

Anderholm skrev:
ett tip är faktiskt köpt aldrig tex snöslungor på biltema eller jula gå direkt till stiga eller vad ni har och gör en deal istället få 2 års garanti mot ALLT och en snöslunga du kan ha hela livet om du sköter den och priset jovisst den kostar kanske 2000-3000 mer men slå ut det på åren den fungerar och INTE strular och du slipper alla svordomar och bök när den billiga skiten inte fungerar

Visst fan har du rätt. Jag har häcksax, trimmer, jordfräs och trädgårdstraktor....alla bensindrivna och från Husqvarna och det är kvalitet. Det är nog i långa loppet lönsamt tror jag. Varför det inte blev snöslunga och elverk från någon känd leverantör vet jag inte....kanske var dom för dyra just när jag köpte dessa.

/Benny

Jag har ett kraftwelle med hondamotorn tysk kvalite 4.8KW max med 3 fas om det blir kaos på vintern
och det kostade en slant men funkar ner till 25 minus utan problem bra att ha ibland smile

Jo, bor man på landet måste man ha nån form av strömförsörjning om strömmen går. Man har inte ens vatten ju. Vi får vatten och varmvatten och kokmöjlighet via elverket och så eldar vi ved i kamin så håller vi värmen oxå. smile Är det ner mot -20 så går det fort att kyla ner huset annars. Jag har även c:a 100 liter diesel i reserv om det skulle hända att strömmen försvinner.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
it_mutt Avstängd
18 november 2012 · 10 388 Inlägg

VolvoCoffe skrev:

it_mutt skrev:
Spontant har jag märkt att Jula och Biltema säljer mycket som verkligen är samma sak (men ofta i olika färger). Biltema är dock ofta billigare av någon anledning (större inköp kan tänkas?)

Ska jag ha verktyg handlar jag på biltema. för dom är billigare. men sen har jula dyra märken med ju.

Ja absolut, tänkte väl mest på "noname" eller "Egenmärken" som är precis samma sak, och där jag kollat så har då Biltema varit billigare. Men ja, Jula har ju "ordentliga" saker också

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang