Volvo 360 -88, startar inte.

ogge89
18 november 2012 · 644 Inlägg

Tjenare allesammans.
Har köpt mig en volvo 360 -88 som jag har hållit på å försökt fått igång i några dagar utan resultat.

Det började med att bränslepumpen inte gick överhuvud taget så började med att felsöka det problemet som inte gav något resultat, har tvångskört bränslepumprelät utan resultat och även bytt relät till ett nytt utan resultat , har även mätt så att det är ström ner till pumpen och den vill ändå inte gå, det slutade med att jag drog men ny tänningsström till pumpen och då funkar den,
Då till min första fråga styr relät nånting mer än bränslepumpen?

Jag har även gjort rent alla jordpunkter och även gjort rent på boxen som sitter bakom batteriet och även hållarna för säkringarna, vad går dom säkringarna till? även dom kontaktstycken som går till pumpen är rengjorda och även klippt bort kontaktstycket under sätet och satt dit nya kabelskor,


Jag har kommit såpass långt nu att den startar till i ca 2 sek för å sedan lägga av så går det att köra 3 gånger så måste man vänta en stund, den har jättefin gnista och ser jätte bra ut i fördelarlock och rotor och bränsle får den ca 3-4 l/min på returen så pumpen bör det inte vara nå problem med, har även bytt fuelrail och spridare och tryckregulator men den beter sig lika.
Vill även tillägga att bilen har ståt sen April och gick jättebra när den ställdes undan,

Har börjat få slut på ideer nu så tänkte kolla om det kan finnas nån som har haft nått liknande problem?     

Alla svar välkomnas.



Fixade en godkänd rubrik och flyttade till rätt forum.
mvh Jonas/moderator

Senast redigerat av ogge89 (18 november 2012)

Nilsson84
12 januari 2013 · 13 Inlägg

Är det inte stopp i tanken då. skit eller is så det inte kan pumpa som det ska. wink

Saab_Guden Gasar tills de rasar!
12 januari 2013 · 173 Inlägg

jag tycker klart att du ska ta bort tanken och kolla igenam den, och göra rent ordentligt!
och så får du provtrycka soppa ledningen och kolla vad du kommer upp i för bar,
och om pumpen går jämt och håller samma tryck nivå på soppan.
kolla oxå soppa filtrerna..

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
ogge89
13 januari 2013 · 644 Inlägg

Bilen startar men kom inte så långt för ens de slutade å driva så får skruva lite till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang