Projekt "Devil Under Construction" Audi A4 TDI -09

Göra den från en vanlig "familjebil" till en snygg,lagom stylad bil.. temat kommer vara "cleant" utan överdrivet många stickers, stora osthyvlar osv.. Det jag kan avslöja som kommer hända är sänkning, ett par schyssta fälgar, trimma den o kanske hinka i större turbo osv
  • 79 Följare
  • 91 843 Visningar
  • Projektet avslutat 9 december 2017
Power4u
23 november 2014 · 178 Inlägg

Uppdate!

Har sålt iväg mina dimljuskåpor som jag hade på och är på jakt efter nya eller göra egna, återstår och se smile
Har påbörjat polering av diverse delar men har stött på lite jobbigheter som trånga utrymmen

https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97441/97441-004db99c8bf9576c1ca6687f7d919409.jpg

Har samtidigt plockat ner innerskärmarna för lack och börjat rengöra så smått i hjulhuset för och göra det redo för ny lack smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97441/97441-7f2216e7723f9d5d2f65eddbbd3f22ff.jpg

BMW E36 M3 "VF Engineering kompressor" (1995)
Audi V8 "D11" (1991)
Audi 100 LS "C1" (1975)
Power4u
25 november 2014 · 178 Inlägg

Plockat bort innerskärmarna och så ser dom ut (matta o bleka) så det blir lack på dom smile
[
url=http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=97441&image=2319434]https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97441/97441-7c39176b43209f5b2fa46f1402f7790e.jpg[/url]

När sen innerskärmarna var bortplockade så passade jag på att plocka bort fronten, dels för att fixa dom småskavanker som finns på den och sen rengöra samt lacka diverse saker bakom

https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97441/97441-f01f8ece3944f67b73dc16be1a23a1f3.jpg

Återkommer imorgon med resultat smile /José

Soderholm vorsprung durch technik
28 november 2014 · 277 Inlägg

ska du  lacka innerskärmarna? Blästrar ju hjulhusen varenda gång du kör.

Audi A4S (2012)
Power4u
28 november 2014 · 178 Inlägg

Soderholm skrev:
ska du  lacka innerskärmarna? Blästrar ju hjulhusen varenda gång du kör.

Svar ja. Dom är mattare än vad bilderna visar och när jag ändå plockar ner front och allt så kan jag lika gärna lacka dom med.

Googleye
29 november 2014 · 74 Inlägg

Blir intressant att se hur lacken blir, men jag tycker den är perfekt just nu ändå smile

Power4u
1 december 2014 · 178 Inlägg

Googleye skrev:
Blir intressant att se hur lacken blir, men jag tycker den är perfekt just nu ändå smile

Tackar smile Jo jag är nöjd med den som den är, men vill vara lite egen, lite drygt att det finns 3 likadana a4:or i min stad o folk blandar ihop dom med min.. blir snart slut med den förväxlingen hoppas ja wink hehe

Googleye
2 december 2014 · 74 Inlägg

Power4u skrev:

Googleye skrev:
Blir intressant att se hur lacken blir, men jag tycker den är perfekt just nu ändå smile

Tackar smile Jo jag är nöjd med den som den är, men vill vara lite egen, lite drygt att det finns 3 likadana a4:or i min stad o folk blandar ihop dom med min.. blir snart slut med den förväxlingen hoppas ja wink hehe

Det kan jag förstå smile

AlextremeII
14 december 2014 · 104 Inlägg

Fan har vart lite dålig på å kolla dina uppdateringar här ju! Missat RS-prylarna big_smile Den takvingen kommer sitta så jävla gött! Grillen är inte heller tokig, men ska du köra med RS-emblemet kvar? För... om jag inte är ute å cyklar så kom inte B8 innan facelift som RS, utan bara som S. RS Kom inte försen med faceliften tror jag smile
Hur som helst blir dehär fan bara bättre å bättre! Har en dremel förresten, om du vill låna? Perfekt för å putsa upp trånga utrymmen under huven mm.. smile

Edit: Såg nu att du plockat emblemet, missade de först wink

Senast redigerat av AlextremeII (14 december 2014)

It´s Not Leaking Oil, It´s Sweating Power...
Power4u
15 december 2014 · 178 Inlägg

AlextremeII skrev:
Fan har vart lite dålig på å kolla dina uppdateringar här ju! Missat RS-prylarna big_smile Den takvingen kommer sitta så jävla gött! Grillen är inte heller tokig, men ska du köra med RS-emblemet kvar? För... om jag inte är ute å cyklar så kom inte B8 innan facelift som RS, utan bara som S. RS Kom inte försen med faceliften tror jag smile
Hur som helst blir dehär fan bara bättre å bättre! Har en dremel förresten, om du vill låna? Perfekt för å putsa upp trånga utrymmen under huven mm.. smile

Edit: Såg nu att du plockat emblemet, missade de först wink

Hehe brukar bli så smile Jo jag hoppas att det blir bra iaf.. Måste försöka tjata vidare med transportstyrelsen om liten regskylt eftersom det kommer en liten specialare på den om det går igenom ^^ Ja det hade ju inte varit dumt med en dremel så den lånar jag gärna om det går bra. Och tack för dom goda orden smile //Jonas

Power4u
13 januari 2015 · 178 Inlägg

Sååå... Då var det en liten Update här igen då smile Har tjatat dag ut och dag in på transportstyrelsen om en liten skylt, dock utan framgång. Och illa tvungen är jag o ha liten så fick bli och beställa "icke-laglig" skylt..

https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97441/97441-f81c25a16ffd38400e8a8af68f0c4711.jpg

Monterad o klar på nya hållaren, mycket snyggare gentemot originalskylten
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97441/97441-a6c62c9e19ff9fd2e4b62bd4a9bc094e.jpg

Ett litet filmklipp, gör så att skylten viks in under bilen med ett simpelt knapptryck.. så onödigt, men så kul grej smile

Heeboo
13 januari 2015 · 74 Inlägg

Haha lite James Bond stil på den där wink
Synd att man behöver skylt fram skulle va så mycket snyggare utan neutral

Volvo S60 (2006)
Power4u
13 januari 2015 · 178 Inlägg

Heeboo skrev:
Haha lite James Bond stil på den där wink
Synd att man behöver skylt fram skulle va så mycket snyggare utan neutral

Hehe ja lite så smile Lite småsugen och fortsätta på de stuket tongue Jaa verkligen, skitdrygt för många bilar blir så bra utan skylt också...

Andyah
13 januari 2015 · 242 Inlägg

innerskärmarna kanske du redan målat? annars prova dra på lite concept vista!. bra medel till svarta lister mm..borde ju funkar till skärmarna också. Ultima har en tire & trim också som är bra.

Power4u
13 januari 2015 · 178 Inlägg

Andyah skrev:
innerskärmarna kanske du redan målat? annars prova dra på lite concept vista!. bra medel till svarta lister mm..borde ju funkar till skärmarna också. Ultima har en tire & trim också som är bra.

Dom är målade. Men jag lägger dom medlens på minnet ifall det skulle blekna.. Tack för tipsen! smile Mvh Jonas

MAxAbbemo
13 januari 2015 · 67 Inlägg

vart köpte du skylthållarn?? ebay ? smile isf skicka gärna en länk om du har

//Max

Audi A3 2.0 TDI S-Line "Nomad" (2008)
Power4u
14 januari 2015 · 178 Inlägg

MAxAbbemo skrev:
vart köpte du skylthållarn?? ebay ? smile isf skicka gärna en länk om du har

//Max

Köpt den privat av en som hade en liggandes, så tyvärr har jag ingen länk smile

Slirc
14 januari 2015 · 23 Inlägg

Är det den knappen du trycker på när en fartkamera närmar sig? cool

Power4u
14 januari 2015 · 178 Inlägg

Crils skrev:
Är det den knappen du trycker på när en fartkamera närmar sig? cool

Svar, JA wink hehe nä men måste fixa så de lyser en diod i kupèn när skylten syns så man vet, annars kan det bli dyrt big_smile

Googleye
14 januari 2015 · 74 Inlägg

Power4u skrev:

Crils skrev:
Är det den knappen du trycker på när en fartkamera närmar sig? cool

Svar, JA wink hehe nä men måste fixa så de lyser en diod i kupèn när skylten syns så man vet, annars kan det bli dyrt big_smile

Personligen föredrar jag vanlig skylt, men den där knappen var inte fel smile Bra jobbat!

Power4u
14 januari 2015 · 178 Inlägg

Googleye skrev:

Power4u skrev:

Crils skrev:
Är det den knappen du trycker på när en fartkamera närmar sig? cool

Svar, JA wink hehe nä men måste fixa så de lyser en diod i kupèn när skylten syns så man vet, annars kan det bli dyrt big_smile

Personligen föredrar jag vanlig skylt, men den där knappen var inte fel smile Bra jobbat!

Hehe tack! smile Jo hade varit bäst med tanke på onödiga böter osv.. MEN tyvärr passar de ju inte med stor skylt enl mig till grillen och hållaren så fick bli så tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang