Oljetemp volvo 940 b230fk

blue shadow
20 november 2012 · 226 Inlägg

var går jag smidigast in med givaren för oljetemp????

Mvh Kristoffer "Blue Shadow" Hansson
Volvo 945 tic "Plåtbreddad airride" (1992)
m4kk1
20 november 2012 · 27 Inlägg

sätt ett Y-block på oljetrycksgivaren! klart billigast, ca 50 kr på biltema + kopparring

blue shadow
20 november 2012 · 226 Inlägg

m4kk1 skrev:
sätt ett Y-block på oljetrycksgivaren! klart billigast, ca 50 kr på biltema + kopparring

jo men där skall jag juh ha givaren för oljetryck

Mvh Kristoffer "Blue Shadow" Hansson
Volvo 945 tic "Plåtbreddad airride" (1992)
m4kk1
20 november 2012 · 27 Inlägg

givaren sitter ju i blocket från början, nu grenar du den med ett y-block, så du får två utgångar. i ena sätter du tryck, andra temp

Melin Trafikledare
20 november 2012 · 563 Inlägg

m4kk1 skrev:
givaren sitter ju i blocket från början, nu grenar du den med ett y-block, så du får två utgångar. i ena sätter du tryck, andra temp

Jo jo, men han kanske ska montera extramätare, en temp och en tryck, och vill behålla lampan.

Så ska jag göra i min 745a ialf, och jag monterade tempgivaren i tråget och ett y uppe vid tryckgivaren så att jag får dit båda två.

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
blue shadow
20 november 2012 · 226 Inlägg

Melin skrev:

m4kk1 skrev:
givaren sitter ju i blocket från början, nu grenar du den med ett y-block, så du får två utgångar. i ena sätter du tryck, andra temp

Jo jo, men han kanske ska montera extramätare, en temp och en tryck, och vill behålla lampan.

Så ska jag göra i min 745a ialf, och jag monterade tempgivaren i tråget och ett y uppe vid tryckgivaren så att jag får dit båda två.

helt rätt vill ha kvar lampan oxå samt mätare för oljetryck och oljetemp....

Mvh Kristoffer "Blue Shadow" Hansson
Volvo 945 tic "Plåtbreddad airride" (1992)
Nicklas_G
21 november 2012 · 32 Inlägg

finns ju mellanlägg till filtret oxå me 2 platser på biltema

Saffranskalle Palfinger tekniker
21 november 2012 · 1 248 Inlägg

I framkant på motorn sitter det en plugg ungefär vid infästningen på servo pumpen. Tror det är en 6mm insex infästning. Där plockade jag ut olje tempen på min fk motor.

Volvo Xc70 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang