Vilket Xenonkit till Volvo 740 -89?

it_mutt Avstängd
8 december 2012 · 10 388 Inlägg

Zwudda skrev:

it_mutt skrev:

Zwudda skrev:

Det låter väldigt konstigt då jag kört xenon i gamla H4 Volvos lääänge, och har inget problem med spritt ljus eller folk som bländar mig.

Om du påstår att du inte har något spritt ljus/stickljus, så vet du ärligt talat inte vad du pratar om.

Uppenbarligen inte du heller. Vad vill du att jag skall göra för att bevisa det?

Med tanke på att du har ströljus/stickljus redan med en vanlig H4, så är det bara dumt att påstå att du -inte- har det med xenon

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Zwudda Refined
9 december 2012 · 1 770 Inlägg

it_mutt skrev:

Zwudda skrev:

it_mutt skrev:

Om du påstår att du inte har något spritt ljus/stickljus, så vet du ärligt talat inte vad du pratar om.

Uppenbarligen inte du heller. Vad vill du att jag skall göra för att bevisa det?

Med tanke på att du har ströljus/stickljus redan med en vanlig H4, så är det bara dumt att påstå att du -inte- har det med xenon

Läs igen. Inga problem med ströljus eller liknande. Det tro fan det alltid finns ett litet spritt ljus på alla icke projektor lampor med räfflat glas.

För att kanske förenkla det hela för dig; Jag har inte mer eller värre stöljus med xenon än med vanliga halogen lampor.

it_mutt Avstängd
9 december 2012 · 10 388 Inlägg

Zwudda skrev:

it_mutt skrev:

Zwudda skrev:

Uppenbarligen inte du heller. Vad vill du att jag skall göra för att bevisa det?

Med tanke på att du har ströljus/stickljus redan med en vanlig H4, så är det bara dumt att påstå att du -inte- har det med xenon

Läs igen. Inga problem med ströljus eller liknande. Det tro fan det alltid finns ett litet spritt ljus på alla icke projektor lampor med räfflat glas.

För att kanske förenkla det hela för dig; Jag har inte mer eller värre stöljus med xenon än med vanliga halogen lampor.

Så, du sätter i en lampa som ger -mer- ljus, hur du än vänder och vrider på det, än en halogenlampa, men strö/stickljuset förblir oförändrat mot en halogenlampa...hur tänkte du att det skulle fungera och gå till rent praktiskt?
Det säger sig självt (kan man åtminstone anse) att om du ökar ljusmängden (vilket du ofrånkomligen gör med xenon) så ökar också mängden stick/ströljus.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
henke_92 TBM NINJA
9 december 2012 · 917 Inlägg

vad är dehär "nightbreaker" å vart hittar man det? mvh

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
MammDiin
9 december 2012 · 2 019 Inlägg

henke_92 skrev:
vad är dehär "nightbreaker" å vart hittar man det? mvh

Osram Night Breaker

vwkjell
9 december 2012 · 189 Inlägg

Och dom finns nog på nästan alla macker/bildelsshop

Old VW's never die, they just get more expensive!
Mercedes W124 300e 24v "Sportline" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang