Vinande ljud ur basen

Jompeo
9 december 2012 · 42 Inlägg

Kopplade nyss en en kondensator och efter att jag gjort det har ett vinande ljud uppkommit från basen när motorn är igång, antar att det är ett så kallat generatorljud? Men när motorn är avstängd och bara tändningen är på så är det ett typ brummande ljud. Är det dålig jord då eller kan det vara kondensatorn som är felet?

xciso
9 december 2012 · 302 Inlägg

Jag skulle först gissat på att signalkabeln ligger för nära kondensatorn, men eftersom du har det även med bilen avstängd så bör det inte vara det.

Har du pillat på gainen någonting nyligen?

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..
Jompeo
9 december 2012 · 42 Inlägg

Ja det kan hända, var och skruva på lite olika ställen på steget igår.

Janneutanb
9 december 2012 · 7 272 Inlägg

Lät det innan du koppla in kondensatorn?
Kopplade du ur lågnivån före du började fixa med ström/jordkablarna?
Sen varför vill du ens ha en sån?

Jompeo
9 december 2012 · 42 Inlägg

Jag kopplade ur allt innan jag började fixa. Ljuset på stereon blinkade i takt med basen så satt in den för att det inte skulle blinka längre.

Janneutanb
9 december 2012 · 7 272 Inlägg

Och satte du tillbaka lågnivån EFTER att du satt dit plus och jord?

Jompeo
9 december 2012 · 42 Inlägg

Ja precis.

chippen_nr1
9 december 2012 · 704 Inlägg

Jompeo skrev:
Jag kopplade ur allt innan jag började fixa. Ljuset på stereon blinkade i takt med basen så satt in den för att det inte skulle blinka längre.

byt batteri istället och ryck ur kondingen.

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Jompeo
9 december 2012 · 42 Inlägg

Nu var inte frågan varför jag har kondensator utan om ni vet varför det viar. Så om ni inte har nått svar om det är det ingen mening att svara. Tack ändå.

evilaudio
9 december 2012 · 16 195 Inlägg

Jompeo skrev:
Nu var inte frågan varför jag har kondensator utan om ni vet varför det viar. Så om ni inte har nått svar om det är det ingen mening att svara. Tack ändå.

att de blinkar kan ofta bero på dålig jord.. dålig jord ger störningar..

en konding döljer bara problemet.     de slutar blinka men du får inte mer ström för att du kopplar in en konding.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang