Tjenare nu är det dax för ett nytt projekt efter golfen, dock lite annan typ av projekt!
sålde ju mitt förra projekt förra sommaren med ett nytt projekt i sikte:)
åkte i höstas upp till härnösand och hämtade denna lilla saken
denna bil har tidigare gått fyndbörsen cup som ären banracing cup..
fördelarna med att köpa denna bil istället för att bygga från grunden var att det redan satt grupp h bur i den och att bromsar och allt var i bra skick, samt nya fjäderben och fjädrar fram!
det som ska göras och göras är: Gjort(x) på g (/) ska göras()
chassie: byta bakvagn (x) montera sellholm rallycrossdämpare bak ()
motor: Chippa (X) ny kam från enem() ställbart kamdrev() Montera fia kattalysator() Grupp n kolvar(X) Grupp n foder(X) extraktorrör() 2,5" med fullflödesdämpare(X)
Kaross: montera stol(X) Montera bälte(X) Montera ratt(X) Byta till plastrutor(/) Montera bromsljus(X) plocka bort lyktor(X) tacka lyckthål(X) montera glasfiber/kevlarskärmar() montera ny tank (X) Montera Hasplåt()
krutpaketet
motorn är en 1,9 gti med andra kolvar och foder( så var den när jag köpte den) nu sitter det även ett annat chip i som ändrar spridartider, tändning och höjer varvstoppet!
framvagnen , där satt det nya koni dämpare som är ställbara i hårdhet och nya lesjeforsfjädrar ( detta kommer jag att använda till en början även i rallycrossen då det funkade fint även på grus!
hemkommen och bytt bakvagn till en orginal som senare ska få riktiga rallycrossdämpare.. den förra är till salu om nägon vill ha en komplett selholm bakvagn för asfalt
här har stol och bälte kommit på sin plats!
nya chipet!
nu har isdäcken kommit på i väntan på att isen ska lägga sej så att man får testa på riktigt!
bilen kommer byggas om lite i taget, nästa sesång siktar jag mest på någon sprint och backtävling och sen året efter det blir det klass 4 ( götalandscupen) om saker går som planerat! tack så länge!
Senast redigerat av Masi (11 januari 2014)
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
tjenare, nu är det dax för en liten uppdate! tanken till peugeon svetsades klart för någon dag sen och ligger nu och väntar på att bli monterad! 11 liter vart den på , kommer att monteras i bagaget på peugeon med en tätslutande alu låda över
har även kollat ut en kam som kommer beställas så småningom:) blir en ENEM G6 råämneskam i den som arbetar mellan 2500-7000 varv:) det var allt så länge:)
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
det var ett tag sen det gjordes uppdate här, idag har det inhandlats ny bränslepump en 044 , samt bromsljus till peugeon.. är lite långt mellan uppdateringarna efterssom jag har en timmes resa till garaget, men har börjat planera ombyggnation av carporten här hemma .. det ska på dörrar och isoleras samt in med riktig belysning sen kan jag flytta bilen hit och då kommer det uppdaterar mer!! mvh marcus
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
EVOhelge skrev: Segt att ha garaget så långt bort du..
jo en aning! man måste ju ta heldagar för att få något gjort.... går ju inte att åka efter jobbet får då hinner man ju inget
den carporten jag ska bygga om är 4x3,5 meter så det blir tajt men ändå bättre än att åka så långt;) bilen är 3,75x1,6 så på sidorna blir det ju lite plats men fram och bak blir det tajt... men men tar vad man har;)
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Liten uppdate såhär på fredagskvällen:) börjat rensa ur carporten som ska byggas om:) riktigt mycket skit va det i den;) så fort den är urrensad ska det byggas dörrar! mvh Marcus
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
ja då va det dax för en liten uppdate! nu har bilen testats lite mera denna gången på is har även gjort en låda att ha tanken i
lådan till tanken
bussen har besiktats med en 2a på handbromsen detta kortet är taget innan iskörningen
här kommer ett kort från isen bilen på kylning ! måste koppla fläckten på knapp så jag kan koppla i den manuellt
resume fram dagens prov, går bra men kommer bli roligt att få i en annan kam ! väldigt ovant att köra så liten och lätt bil isen var så hårt så bakdubbarna ville inte betta riktigt samt att den blir faligt varm innan fläckten drar igång... men har börjat plocka av frånten och ska kolla över det sen kollade jag även stiften efter körningen för att se hur chippet arbetar och det såg mycket fint ut! film kommer i slutet av veckan !
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
hej nu kommer det en liten skriftlig uppdate! kommer inom några dagar lägga en beställning på helt ny personlig utrustning! har fått ett väldigt bra pris av Racepart.nu !
sen tänker jag satsa på att ha bilen klar till back-sm som börjar 10/8 i tjust mk ! vore väldigt kul att köra sm!
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
bultar till att skruva fast tanken i svetsades på plats
tanken provmonterad, och se på fan de passade
här ska det på en vanlig slangnippel!
plockade av isdäcken och slängde på sommardäcken
lite sommarvila:)
gött ,med riktiga lättviktsfälgar dock tål dom kanske inte så mycket stryk??
tog en tur till hydroscand och fixade nipplar:)
även till ingången i pumpen
på plats under bilen
la igen lite lyckthål
andra sidan
bak
började även montera bromsljus
testtankade och startade upp bilen med nya soppasystemet det fukade fint förutom att det läcker lite på undersidan av tanken så rev ur den igen för att täta den:) hoppas det blir lite mer liv här nunär ni får lite bilder ha det gött sålänge:)
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse