Rallycross (klass 4) Peugeot 205 gti (uppdate !!! 10/1-14)

detta är ett projekt om min peugeot 205 gti som gått banracing men ska byggas om till rallycross klass 4!
  • 19 Följare
  • 34 004 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 januari 2014
Danne_1977
22 mars 2013 · 3 292 Inlägg

Är det nåt krav på att det ska vara ett litet rör på tanken där man ser hur mycket som är kvar i tanken ? eller funkar det bra med ett slutet kärl bara med skruvbart lock ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Masi hbxservice.com
22 mars 2013 · 1 471 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:

Fan vad snygga grejer.. big_smile, är det krav på HANS i 2150 ?

japp det är krav på hans smile

Anade nästan det.. ska ta och köpa det jag åxå framöver här när det blir dags att köpa kläder, lär ska få nån ordning på bilen först..

Förresten har du orginal låda och motor i din ? kanske har du moddad växelföraren lite för att få tätare lägen ?

det sitter orginalmotor i min smile fast renoverad med grupp n foder och kolvar ( högre komp) sen är det chip och avgassystem som är ändrat just nu smile blir en ny kam med när pengarna finns smile lådan kommer ifrån en peugeot 405 smile inga ändringar är gjorda åt lägena smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Masi hbxservice.com
22 mars 2013 · 1 471 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Är det nåt krav på att det ska vara ett litet rör på tanken där man ser hur mycket som är kvar i tanken ? eller funkar det bra med ett slutet kärl bara med skruvbart lock ?

slutet kärl funkar fint! men ska du bygga själv så är det max 20liter sen måste den vara fia godkänd smile ska du ha luftning så måste du ha backventil och mynning utanför bilen ! smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Danne_1977
22 mars 2013 · 3 292 Inlägg

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:
Är det nåt krav på att det ska vara ett litet rör på tanken där man ser hur mycket som är kvar i tanken ? eller funkar det bra med ett slutet kärl bara med skruvbart lock ?

slutet kärl funkar fint! men ska du bygga själv så är det max 20liter sen måste den vara fia godkänd smile ska du ha luftning så måste du ha backventil och mynning utanför bilen ! smile

Ja men om jag inte bygger själv.. jag kanske väljer att köpa en racetank på tex 21 liter.. är det ok utan att den är FIA godkänd ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Masi hbxservice.com
22 mars 2013 · 1 471 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:
Är det nåt krav på att det ska vara ett litet rör på tanken där man ser hur mycket som är kvar i tanken ? eller funkar det bra med ett slutet kärl bara med skruvbart lock ?

slutet kärl funkar fint! men ska du bygga själv så är det max 20liter sen måste den vara fia godkänd smile ska du ha luftning så måste du ha backventil och mynning utanför bilen ! smile

Ja men om jag inte bygger själv.. jag kanske väljer att köpa en racetank på tex 21 liter.. är det ok utan att den är FIA godkänd ?

jag ska inte seja säkert men har läst över 20l ska det vara fia smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Danne_1977
22 mars 2013 · 3 292 Inlägg

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

slutet kärl funkar fint! men ska du bygga själv så är det max 20liter sen måste den vara fia godkänd smile ska du ha luftning så måste du ha backventil och mynning utanför bilen ! smile

Ja men om jag inte bygger själv.. jag kanske väljer att köpa en racetank på tex 21 liter.. är det ok utan att den är FIA godkänd ?

jag ska inte seja säkert men har läst över 20l ska det vara fia smile

Ok.. kanske därför så pass många väljer att ha typ 19-20 liter.. jag ska nog köpa mig en 19 liters tank jag tror jag, tog du bort orginalpumpen på din och kör bara den externa nya pumpen ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Masi hbxservice.com
22 mars 2013 · 1 471 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:

Ja men om jag inte bygger själv.. jag kanske väljer att köpa en racetank på tex 21 liter.. är det ok utan att den är FIA godkänd ?

jag ska inte seja säkert men har läst över 20l ska det vara fia smile

Ok.. kanske därför så pass många väljer att ha typ 19-20 liter.. jag ska nog köpa mig en 19 liters tank jag tror jag, tog du bort orginalpumpen på din och kör bara den externa nya pumpen ?

kör med 11 liter jag wink ja jag tog bort orginalen då det var en dränkbar som satt i orginaltanken smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Danne_1977
22 mars 2013 · 3 292 Inlägg

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

jag ska inte seja säkert men har läst över 20l ska det vara fia smile

Ok.. kanske därför så pass många väljer att ha typ 19-20 liter.. jag ska nog köpa mig en 19 liters tank jag tror jag, tog du bort orginalpumpen på din och kör bara den externa nya pumpen ?

kör med 11 liter jag wink ja jag tog bort orginalen då det var en dränkbar som satt i orginaltanken smile

Ja just det.. så du ersatte den dränkbara med den externa.. du har väl en pump till va.. som sitter under bilen eller i motorutrymme som på tex en volvo med E motor ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Masi hbxservice.com
22 mars 2013 · 1 471 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:

Ok.. kanske därför så pass många väljer att ha typ 19-20 liter.. jag ska nog köpa mig en 19 liters tank jag tror jag, tog du bort orginalpumpen på din och kör bara den externa nya pumpen ?

kör med 11 liter jag wink ja jag tog bort orginalen då det var en dränkbar som satt i orginaltanken smile

Ja just det.. så du ersatte den dränkbara med den externa.. du har väl en pump till va.. som sitter under bilen eller i motorutrymme som på tex en volvo med E motor ?

kör med enbart en extern:)

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Danne_1977
22 mars 2013 · 3 292 Inlägg

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

kör med 11 liter jag wink ja jag tog bort orginalen då det var en dränkbar som satt i orginaltanken smile

Ja just det.. så du ersatte den dränkbara med den externa.. du har väl en pump till va.. som sitter under bilen eller i motorutrymme som på tex en volvo med E motor ?

kör med enbart en extern:)

Ok.. det blir kanske tillräckligt tryck.. var köpte du den pumpen ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Masi hbxservice.com
22 mars 2013 · 1 471 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:

Ja just det.. så du ersatte den dränkbara med den externa.. du har väl en pump till va.. som sitter under bilen eller i motorutrymme som på tex en volvo med E motor ?

kör med enbart en extern:)

Ok.. det blir kanske tillräckligt tryck.. var köpte du den pumpen ?

på lokala bildelsfirman:) ja trycket räcker gott och väl smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Danne_1977
22 mars 2013 · 3 292 Inlägg

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

kör med enbart en extern:)

Ok.. det blir kanske tillräckligt tryck.. var köpte du den pumpen ?

på lokala bildelsfirman:) ja trycket räcker gott och väl smile

Huvudsaken bilen går bra så.. big_smile

Jag vet inte hur det ser ut med pumpar på min BMW.. men lär ska kolla upp det, troligen lär jag behöva nån liknande som du har.. pump alltså..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Masi hbxservice.com
23 mars 2013 · 1 471 Inlägg

suttit och tänkt lite på vad som är kvar att göra innan bilen är tävlingsklar;)

#täta bränsletanken
#fixa backventil
#göra ett lock till tanklådan
#göra färdigt bromsljusen
#sätta i bultar i någraskarvar i bågen
#byta ut brickorna till bältesinfästningarna
#bygga fäste för batteriet
#montera katalysator
#byta till plastrutor
#täta gamla hålen till orginaltanken
#plocka ur högerstolen
#flytta fönsternätet lite framåt
#koppla om huvudströmbrytaren
#förnya vagmboken

säkert något jag har glömt smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Danne_1977
23 mars 2013 · 3 292 Inlägg

Vad för katalysator kommer du använda ?

Vilken typ av plast ska du ha för rutorna ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Masi hbxservice.com
23 mars 2013 · 1 471 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Vad för katalysator kommer du använda ?

Vilken typ av plast ska du ha för rutorna ?

kommer nog köpa en FIA godkänd katt från KLracing , är ju krav på antingen fia eller sbf godkänning:)

plast kommer jag köpa från plastskärmar.se

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Danne_1977
23 mars 2013 · 3 292 Inlägg

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:
Vad för katalysator kommer du använda ?

Vilken typ av plast ska du ha för rutorna ?

kommer nog köpa en FIA godkänd katt från KLracing , är ju krav på antingen fia eller sbf godkänning:)

plast kommer jag köpa från plastskärmar.se

Ja en katalysator kostar väl en tusing eller nåt sånt va ?

Jo jag såg dom har plast där.. tänkte du såga till den själv då ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Masi hbxservice.com
23 mars 2013 · 1 471 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:
Vad för katalysator kommer du använda ?

Vilken typ av plast ska du ha för rutorna ?

kommer nog köpa en FIA godkänd katt från KLracing , är ju krav på antingen fia eller sbf godkänning:)

plast kommer jag köpa från plastskärmar.se

Ja en katalysator kostar väl en tusing eller nåt sånt va ?

Jo jag såg dom har plast där.. tänkte du såga till den själv då ?

den på KLracing kostar runt 1500kr inte hittat någon billigare som är godkänd? smile
japp köper hela 3mm ark och sågar till själv, dom hade inga färdiga satser till peugeot:)

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Danne_1977
23 mars 2013 · 3 292 Inlägg

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

kommer nog köpa en FIA godkänd katt från KLracing , är ju krav på antingen fia eller sbf godkänning:)

plast kommer jag köpa från plastskärmar.se

Ja en katalysator kostar väl en tusing eller nåt sånt va ?

Jo jag såg dom har plast där.. tänkte du såga till den själv då ?

den på KLracing kostar runt 1500kr inte hittat någon billigare som är godkänd? smile
japp köper hela 3mm ark och sågar till själv, dom hade inga färdiga satser till peugeot:)

Jag vet inte om jag ska behålla orginal katten eller inte.. får se, ja sånna rutor är bra.. hur mycket kostar dom där arken med 3mm eller vad det nu är man ska ha för tjocklek ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Masi hbxservice.com
23 mars 2013 · 1 471 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:

Ja en katalysator kostar väl en tusing eller nåt sånt va ?

Jo jag såg dom har plast där.. tänkte du såga till den själv då ?

den på KLracing kostar runt 1500kr inte hittat någon billigare som är godkänd? smile
japp köper hela 3mm ark och sågar till själv, dom hade inga färdiga satser till peugeot:)

Jag vet inte om jag ska behålla orginal katten eller inte.. får se, ja sånna rutor är bra.. hur mycket kostar dom där arken med 3mm eller vad det nu är man ska ha för tjocklek ?

orginal kattalysator är tyvärr inte godkänd wink ska vara FIA eller ASN godkänd!
man måste ha minst 3mm smile finns 2 storlekar på ark ena kostar  500 och andra 550

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Danne_1977
23 mars 2013 · 3 292 Inlägg

Masi skrev:

Danne_1977 skrev:

Masi skrev:

den på KLracing kostar runt 1500kr inte hittat någon billigare som är godkänd? smile
japp köper hela 3mm ark och sågar till själv, dom hade inga färdiga satser till peugeot:)

Jag vet inte om jag ska behålla orginal katten eller inte.. får se, ja sånna rutor är bra.. hur mycket kostar dom där arken med 3mm eller vad det nu är man ska ha för tjocklek ?

orginal kattalysator är tyvärr inte godkänd wink ska vara FIA eller ASN godkänd!
man måste ha minst 3mm smile finns 2 storlekar på ark ena kostar  500 och andra 550

Ja just ja.. det visste jag ju nästan, jo en sån måste man ju köpa då big_smile, jasså men hur stora är dom plattorna då ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang