Köpråd: BMW M3 E92 vs BMW 335i E92

HereComesTrouble Livsnjutare
20 december 2012 · 1 707 Inlägg

dawwe skrev:
Precis...Det krävs en Cheva med ett övertag på siså där 200 hästar för att smiska en M, o så kommer du o påstår att Cheva "smiskar" M när det gäller väghållning...Epic fail.
Vi kan lägga ner, men bespara oss mer skitsnack om "hur jävla klen M3 E46 är" mm när en M3 CSL med 360 hästar går i princip jämnt med en "bottenstark" Cheva. Finns bara två möjligheter, antingen så är M3 E46 inte så bottensvag trots allt, ELLER så är den djävulskt mycket snabbare i kurvorna...

TS ville ha synpunkter på M3 E9X kontra 335i, o där håller jag fast vid min åsikt: Köp en M.

Återigen, du måste naturligtvis jämföra med pris så man möts på samma nivå.
Annars blir det bra jävla missvisande.

Du har inte ens haft en M3 E46!
Jag har, och ja det är jävligt klent byggd för att vara så dyr.

En M3 csl väger 1385 ca.
En Corvette C6 väger 1550ca.

Där har du anledning!

Tror inte ett dugg på att du är en 47 åring så som sitter på garaget.org och har så skrikande behov att hävda dig!

dawwe ...has left the building...
20 december 2012 · 4 474 Inlägg

Måste man ha ägt en bil för att kunna den "utan o innan"? Nej. Det är du som behöver hävda dig konstant, jag har inga "roliga" bilar online. Jag föreslår att du låter bli att kommentera i trådar liknande denna då dina åsikter är orelevanta. I gengäld lovar jag att inte skriva i Chevrolet C6 trådar, vilket jag aldrig gjort hittills o tänker inte börja med nu heller.

Argumenten till varför en Chevrolet C6 är så "långsam" är de klassiska: "Men M3 är ju så mycket lättare", "M3 är ju byggd för o svänga". En sak skall man ha klart för sig: Jämförelser kan aldrig bli helt rättvisa. Men en sak är säker, BMW M bygger så mycket bättre bilar än vad Chevrolet någonsin gjort, driftsäkra, säkra, komfortabla, "sportiga", väcker ha begär, och avundsjuka uppenbarligen. Sälj din "Hammarplast-Cheva" o köp en en riktig bil som skruvats ihop av arbetare som går med glädje till jobbet varje dag, eller i klartext: Köp en Audi RS, Mercedes AMG eller BMW M. Helt seriös så skiter jag fullkomligt i hur många hästar dina Cheva kan få med det o det trimmet, det är lite som att sminka en gris, det är fortfarande en gris. Dock får jag väl säg att själva karossen på Chevrolet C6 ser helt OK ut, men kvaliteten kommer inte i närheten av tyska bilar. O nu lägger jag ner iaf, du får fortsätta att hävda att det ena o det andra, sprida lögner/fördomar. De som har lite insikt/kunskap vet att sanningen är långt ifrån dina sk "erfarenheter", därmed inte sagt att M är världens bästa bil, för det är det INTE. Däremot bland det bästa man kan köpa även om man har en vanlig "Svensson inkomst".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
OpelP1
20 december 2012 · 1 412 Inlägg

Tråkigt att du blir så upprörd dawwe, både BMW M och Corvette är grymma bilar på olika sätt helt enkelt och man kan nog inte säga att den ena är bättre än den andra eftersom det är väldigt individuellt.

dawwe ...has left the building...
20 december 2012 · 4 474 Inlägg

OpelP1: Jag är inte upprörd alls. Det är HCT som alltid (?) klankar ner på M. Corvette för jänkarna är som Voflo för svensken, har man inte råd med en riktig bil (läs M, RS eller AMG) men vill ha en bil med kraftig motor så köper man en Corvette typ. Med andra ord inte ens jänkarna själva tycker att Corvette lirar i samma liga som "De tre stora tyskarna", så det känns lite väl patetiskt att HCT snackar goja om hur jävla kass M är, när han själv kör en plastig o dan Corvette, lite som att kasta sten i glashus...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
OpelP1
20 december 2012 · 1 412 Inlägg

jovisst, och samtidigt så nobbar en del dom bilarna eftersom dom egentligen bara är en "vanlig" bil.

RichardAndersson
20 december 2012 · 19 Inlägg

Jag håller faktiskt med dig dawwe, enligt mig är den stora motorn det enda en jänkare kan erbjuda då resten känns jävligt plastigt! Tyska bilar känns lyxigare och ger ett större intryck av kvalité!

http://autopedia.se/resultat/topplistor … rke/Helhet

Kollar man den länken toppar BMW de flesta kategorierna och Chevrolet ligger ganska långt ner på de flesta! jag vet att den inte är rättvis pga Cheva inte alls har lika många svar som BMW, men ändå..

Corvetten känns inte som ett alternativ för mig och den är långt ifrån topicen, så med tanke på hur detta har spårat ur kan vi väl sätta punkt på den diskussionen nu? smile

Senast redigerat av RichardAndersson (20 december 2012)

OpelP1
20 december 2012 · 1 412 Inlägg

RichardAndersson skrev:
Jag håller faktiskt med dig dawwe, enligt mig är den stora motorn det enda en jänkare kan erbjuda då resten känns jävligt plastigt! Tyska bilar känns lyxigare och ger ett större intryck av kvalité!

http://autopedia.se/resultat/topplistor … rke/Helhet

Kollar man den länken toppar BMW de flesta kategorierna och Chevrolet ligger ganska långt ner på de flesta! jag vet att den inte är rättvis pga Cheva inte alls har lika många svar som BMW, men ändå..

Det kan dock delvis bero på att en väldigt stor del av nyare Chevor som idag rullar i Sverige är ommärkta Daewoo modeller, tyvärr.

HereComesTrouble Livsnjutare
20 december 2012 · 1 707 Inlägg

dawwe skrev:
Måste man ha ägt en bil för att kunna den "utan o innan"? Nej. Det är du som behöver hävda dig konstant, jag har inga "roliga" bilar online. Jag föreslår att du låter bli att kommentera i trådar liknande denna då dina åsikter är orelevanta. I gengäld lovar jag att inte skriva i Chevrolet C6 trådar, vilket jag aldrig gjort hittills o tänker inte börja med nu heller.

Argumenten till varför en Chevrolet C6 är så "långsam" är de klassiska: "Men M3 är ju så mycket lättare", "M3 är ju byggd för o svänga". En sak skall man ha klart för sig: Jämförelser kan aldrig bli helt rättvisa. Men en sak är säker, BMW M bygger så mycket bättre bilar än vad Chevrolet någonsin gjort, driftsäkra, säkra, komfortabla, "sportiga", väcker ha begär, och avundsjuka uppenbarligen. Sälj din "Hammarplast-Cheva" o köp en en riktig bil som skruvats ihop av arbetare som går med glädje till jobbet varje dag, eller i klartext: Köp en Audi RS, Mercedes AMG eller BMW M. Helt seriös så skiter jag fullkomligt i hur många hästar dina Cheva kan få med det o det trimmet, det är lite som att sminka en gris, det är fortfarande en gris. Dock får jag väl säg att själva karossen på Chevrolet C6 ser helt OK ut, men kvaliteten kommer inte i närheten av tyska bilar. O nu lägger jag ner iaf, du får fortsätta att hävda att det ena o det andra, sprida lögner/fördomar. De som har lite insikt/kunskap vet att sanningen är långt ifrån dina sk "erfarenheter", därmed inte sagt att M är världens bästa bil, för det är det INTE. Däremot bland det bästa man kan köpa även om man har en vanlig "Svensson inkomst".

Det är fakta, inte fantasier!

M3 E46 CSL har högre effekt i förhållande till vikten än vad Corvette C6 har, det skiljer väldigt lite dock.
Och när Corvette C6 har bladfjädrar, vad säger det då om M3 E46 CSL? :p

Inredningen är fortfarande inte värre än tex bmw m3, precis så plastig är den och Corvette c6 spöar bmw på bana. Inte så konstigt när BMW är en familje bil, dom har bara byggt en enda sportbil eller igentligen en GT genom tiderna så det är bra att dom håller sig till det dom kan.

Bevisligen så förstår du inte vad ordet driftsäker innebär, för det är verkligen inget jag kopplar ihop med en M bil.

Tänk på att Corvetten är billigare när du räknar på vad svensson har råd med.

Den dagen du har mer på fötterna och har mer erfarenhet från båda bilar som diskuteras får du gärna återkomma men innan dess får du gärna krypa tillbaka in under stenen som du kom ifrån.

HereComesTrouble Livsnjutare
20 december 2012 · 1 707 Inlägg

RichardAndersson skrev:
Jag håller faktiskt med dig dawwe, enligt mig är den stora motorn det enda en jänkare kan erbjuda då resten känns jävligt plastigt! Tyska bilar känns lyxigare och ger ett större intryck av kvalité!

http://autopedia.se/resultat/topplistor … rke/Helhet

Kollar man den länken toppar BMW de flesta kategorierna och Chevrolet ligger ganska långt ner på de flesta! jag vet att den inte är rättvis pga Cheva inte alls har lika många svar som BMW, men ändå..

Corvetten känns inte som ett alternativ för mig och den är långt ifrån topicen, så med tanke på hur detta har spårat ur kan vi väl sätta punkt på den diskussionen nu? smile

Du kan inte jämföra en Corvette och resten av modell programmet, det är inte som med M bilarna att det är samma modeller och många gemensamma delar.

Sen har aldrig Corvette utgett sig för att vara någonting lyxigt.
Dom ska vara roliga att köra och vara prisvärda, precis vad dom är.

Det var aldrig menat som ett alternativ, det var mr"jag bor under en sten" som började snacka om sånt han inte vet någonting om.

Köp 335:an och uppgradera det du känner för, bättre ekonomi..snabbare bil och roligare med nått eget.

dawwe ...has left the building...
20 december 2012 · 4 474 Inlägg

OpelP1 skrev:
Tråkigt att du blir så upprörd dawwe, både BMW M och Corvette är grymma bilar på olika sätt helt enkelt och man kan nog inte säga att den ena är bättre än den andra eftersom det är väldigt individuellt.

Är det nån som är upprörd o tar  verkligen illa vid sig så är det HCT, se bara på han överreaktion ovan som självutnämnd expert i BS. Jag tänker inte bemöda mig att svara, han är inte värd att svara.

Senast redigerat av dawwe (20 december 2012)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dawwe ...has left the building...
20 december 2012 · 4 474 Inlägg

RickardA: Man kanske sammanfatta så här: Vill du ha en komplett bil som är "klar" o bra som den är, så är det M3 du skall titta på. Vill du däremot bygga vidare så kolla på 335i, men glöm inte, trimslantar springer iväg fort, o mycket vill ha mer. Till slut så kanske du sitter där med en 335i som kostar mer än en fin-fin M3, förvisso med mer effekt o kanske häftigare fälgar, men du kommer fortfarande slå långa o undrande blickar efter varje M3 du ser...
Eller så gör du som HCT, köper en billig Corvette C6, trimmar skiten ur den o kör "rattlås racing", därefter kan du oxå börja klanka ner på stolta M-ägare*haha*

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
ekelund88
20 december 2012 · 2 656 Inlägg

dawwe skrev:

OpelP1 skrev:
Tråkigt att du blir så upprörd dawwe, både BMW M och Corvette är grymma bilar på olika sätt helt enkelt och man kan nog inte säga att den ena är bättre än den andra eftersom det är väldigt individuellt.

Är det nån som är upprörd o tar  verkligen illa vid sig så är det HCT, se bara på han överreaktion ovan som självutnämnd expert i BS. Jag tänker inte bemöda mig att svara, han är inte värd att svara.

ni beter er som barn sluta kladda ner forumet och ta det i gbn snälla ni bidrar  ingen av mer till en bättre forumsmiljö

HereComesTrouble Livsnjutare
20 december 2012 · 1 707 Inlägg

dawwe skrev:
RickardA: Man kanske sammanfatta så här: Vill du ha en komplett bil som är "klar" o bra som den är, så är det M3 du skall titta på. Vill du däremot bygga vidare så kolla på 335i, men glöm inte, trimslantar springer iväg fort, o mycket vill ha mer. Till slut så kanske du sitter där med en 335i som kostar mer än en fin-fin M3, förvisso med mer effekt o kanske häftigare fälgar, men du kommer fortfarande slå långa o undrande blickar efter varje M3 du ser...
Eller så gör du som HCT, köper en billig Corvette C6, trimmar skiten ur den o kör "rattlås racing", därefter kan du oxå börja klanka ner på stolta M-ägare*haha*

Vi svänger lika mycket som vi kör rakt fram.
Som bekant spöar corvette bmw i båda grenarna.

Just det som är problemet med BMW nissar, dom vill inte veta av fakta utan snöar in sig i fantasier.

I vilket fall som helst, lycka till med ditt val.
Och nej, du kommer inte titta åt M3:orna med en klump i magen om du väljer 335!

Busgrabb Rejsa ?
21 december 2012 · 2 959 Inlägg

Får väl skriva ett par rader då jag haft både M3 E36, M3 E46, M3 92 och M5 E60 så lite koll har jag.
Har inte haft nånon Corvette men polarn har haft en så jag har åkt en del.
M3 E46 som det nämnts en del om får jag hålla med HCT lite då den har klen bakdiff, lite skramlig inredning som han även nämt, det flagnar på panelerna.
Tycker inte den andas direkt kvalite innuti på varken material eller design.
Jag sköt sönder hela diffklumpen på min vid streetrace, detta men typ 20 hkr mer än orginal och vid lite forskande på nätet så var det rätt vanligt.
Blåste även en LMM under tiden jag hade min bil.
För övrigt en jävligt fin bil att köra och som är bra på allt men inte bäst.

Hela E9X serien tycker jag däremot känns jävligt välbyggd och tajt både på insidan och utsidan.
Är riktigt nöjd med min M3 E92 och dom verkar ju även svara bra på uppgraderingar, så himla maxade är dom inte från fabrik och det finns nog mycket marginaler då dom är tänkta att hålla lika länge som en vanlig BMW.
Bara med hela avgassystemet bytt gav min kärra 42 Hkr mer utan ändring av mjukvara eller något annat.
600 Hkr med kompressor är ju inga problem även med för övrigt orörd motor.
Var med inne på 335i när jag skulle köpa E92 men ska man sätta fart i den med avgas, mjukvara, intercooler, filter och sedan byta diff, göra något åt väghållningen och uppgradera lite mer så blir den fan inte billig och det ändå ingen M3:a så jag valde bort den.
E92:an är helt klart den bästa kärran jag haft och den kan man använda till allt även om den inte är grymt snabb rakt fram orginal.


Corvetten tycker jag med känns rätt plastig och omodern innuti men ser ju nice ut på utsidan.
Man får mycket motor och "sportbil" för pengarna en tex C6:a kostar idag.

Senast redigerat av Busgrabb (21 december 2012)

Autotech
BMW 335D (2008)
JimProfit
21 december 2012 · 91 Inlägg

Skönt med en vettig människa (busgrabb) som har både kunskap och förmågan att se utifrån andra perspektiv. Så tröttsamt med dessa märkesfanatiker som inte klarar av att se något gott i andra märken. Okunnigheten och fördomar är väldigt tydliga hos vissa här. :-D

//Jim Profit
RichardAndersson
21 december 2012 · 19 Inlägg

Busgrabb skrev:
Får väl skriva ett par rader då jag haft både M3 E36, M3 E46, M3 92 och M5 E60 så lite koll har jag.
Har inte haft nånon Corvette men polarn har haft en så jag har åkt en del.
M3 E46 som det nämnts en del om får jag hålla med HCT lite då den har klen bakdiff, lite skramlig inredning som han även nämt, det flagnar på panelerna.
Tycker inte den andas direkt kvalite innuti på varken material eller design.
Jag sköt sönder hela diffklumpen på min vid streetrace, detta men typ 20 hkr mer än orginal och vid lite forskande på nätet så var det rätt vanligt.
Blåste även en LMM under tiden jag hade min bil.
För övrigt en jävligt fin bil att köra och som är bra på allt men inte bäst.

Hela E9X serien tycker jag däremot känns jävligt välbyggd och tajt både på insidan och utsidan.
Är riktigt nöjd med min M3 E92 och dom verkar ju även svara bra på uppgraderingar, så himla maxade är dom inte från fabrik och det finns nog mycket marginaler då dom är tänkta att hålla lika länge som en vanlig BMW.
Bara med hela avgassystemet bytt gav min kärra 42 Hkr mer utan ändring av mjukvara eller något annat.
600 Hkr med kompressor är ju inga problem även med för övrigt orörd motor.
Var med inne på 335i när jag skulle köpa E92 men ska man sätta fart i den med avgas, mjukvara, intercooler, filter och sedan byta diff, göra något åt väghållningen och uppgradera lite mer så blir den fan inte billig och det ändå ingen M3:a så jag valde bort den.
E92:an är helt klart den bästa kärran jag haft och den kan man använda till allt även om den inte är grymt snabb rakt fram orginal.


Corvetten tycker jag med känns rätt plastig och omodern innuti men ser ju nice ut på utsidan.
Man får mycket motor och "sportbil" för pengarna en tex C6:a kostar idag.

Tack för ett jävligt vettigt svar! smile

RichardAndersson
13 januari 2013 · 19 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=LySLdyyBncU

http://www.youtube.com/watch?v=_B2zoY5P … p;index=23

Två intressanta klipp med en del vettiga åsikter faktiskt! men någon som vet vad s:et innebär i 335is? är det någon speciell jänkeversion? har aldrig sett den modellbetäckningen tidigare i alla fall..

bertell
13 januari 2013 · 128 Inlägg

S står får sport

Vi har inte den beteckningen

ARCHOIL Nanoteknikprodukt som rengör, smörjer, skyddar motorer, växellådor, bränslesystem mm.
Jay Leno´s garage presenterar Archoil
BMW 335 E93 Msport cab "One-Of-A-Kind" (2008)
RichardAndersson
13 januari 2013 · 19 Inlägg

gn0rfa skrev:
S står får sport

Vi har inte den beteckningen

Så det var inte mer avancerat än så..där ser man!

bertell
13 januari 2013 · 128 Inlägg

Ibland är det för enkelt för att gissa smile

ARCHOIL Nanoteknikprodukt som rengör, smörjer, skyddar motorer, växellådor, bränslesystem mm.
Jay Leno´s garage presenterar Archoil
BMW 335 E93 Msport cab "One-Of-A-Kind" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang