supraturbo
gött med mos pajjka
17 december 2012
· 181 Inlägg
tekniknissen1 skrev:
Jaha tog det så ? Jag tog för givet att du hade koll på Fords 200 och 205 blocken ? Där drar man lång studds ner i ramöverfallen i 205 blocket för att det rör sig i den övre delen av blocket när det får rejält med ladd.
Och 2JZ är det lätt som du säger att inte få det att sätta sig vid första dragningen .
Så det var så jag menade att du borde ha koll med dessa bilar. Det som jag skoja till det med det hela var bilen från Ölens land.
Jodå decket rör sig om man överdrar med 12,9 bult !
Kör man med mjukpackning så kommer en del av området runt hålet att bukta någon 100 hundradel uppåt. Då får man ett högre tryck per cm2 där som man fölorar vid foderkantena. Då kan man få problem med läckage vid kall motor.
Eller att man får sättningar runt hålen. och sprickbildning som föjld.
Jag ber om usäkt om det blev dåligt formulerat i inlägget
lång stud är en kompromiss att styra upp så inte veven flexar och en skärning i lagerlägen, har inget med toppen att göra, borde du veta om du skall in och lexa upp oss på fingrarna, veven är dålig och har tendens att flexa när den övervarvas därav så har man testat att utnyttja vissa bultar i ramlägerna och dra dom genom toppen på avgas sidan påm205 blocken, 200 blocken har redan förstärkta ramlager, så det du pratar om är helt annan sak än topp bultarna i sig, det e ramlager på pintoblocken 205 som har strul vid varm då veven flexar, men kan avhjälpas med större lagerspel, pumpen gillar inte heller att varvas över 8000rpm.
så du har helt fel är inget med övre delen som strular e bara nedre delen,
sedan skall man alltid köra med plana ytor och en riktig mls packning och ingen skit budget packning osv.
ps sedan är ju 2jzgte motorn en av dom bästa som gjorts,byta topp packning och man har sedan en riktigt skottsäker motor upp till ca 700hk sedan bygge rman smitt, finns dom som kör över 900rwd på orginal botten, men då är man på lånad tid
Senast redigerat av supraturbo (17 december 2012)