Billig försäkring för dom under 24 år

Xuri One Man Clan
16 december 2012 · 4 287 Inlägg

saab_sonett skrev:

Xuri skrev:
Kör du volvo så är volvia överlägset bäst å billigast. du hittar ingen som är bättre.

Länsförsäkringar är billigare. Volvia är dyra.

har aldrig fått billigare pris av dom på 5 olika bilar.

dom lämnar dessutom inte 12000mil maskinskada eller volvo orginaldelar när man lagar bilen.

Länsförsäkringar har generellt varit runt 2000kr om året dyrare än volvia för min del.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Xuri One Man Clan
16 december 2012 · 4 287 Inlägg

volvonisse440 skrev:
jag gjorde e sökning på länsförsäkringars hemsida nu och hamnade 824 kr i månaden, det är ju nästan gratis :-D för en helfösäkrad -08 v70  big_smile

jag betalar 908kr å månaden. vilket jag anser är billigt för en R jämnfört med din bil.

vad får du för pris hos volvia ?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Muttley
16 december 2012 ·

zemet skrev:

tkd_rille skrev:

risodlarn skrev:

Inga sådana krav. Sen så har han ju dessutom fler försäkringar så försäkringsbolaget krånglar förhoppningsvis mindre vid en eventuell olycka.

Har din pappa flera försäkringar så borde han se över vad de håller på med.  Är han under 40 ?  200 kr månaden för en 940 är mycket för en äldre. Min cadillac är ju nästan billigare på mig som är under 30.


De som gäller för volvo är just volvia med tillägg.  Hade de på min v40. Inte billigaste men helt underbart att lösa problemen då man fick datum direkt av skadehandläggaren och de gjorde vid skador.

Annars läns.

Och nej försäkringarna ska inte vara lika billiga, dels för att folk ska kunna köra vad som helst som 18 åring utan att behöva låta de svida i plånboken. Svider de mer så är de oftare lugnare.

Vad är det för påhitt? Känner inte någon som någonsin har resonerat sådär. Unga män tror ju att dom är odödliga och världens bästa förare. Klart dom inte krockar:)

Tror faktiskt inte försäkringspremien påverkar dedär alls, det hade inte gjort det för mig iaf.

Vissa har inte råd med premien. 
Jo tjenare, alla med färskt körkort är shumacher direkt.

Muttley
16 december 2012 ·

volvonisse440 skrev:

tkd_rille skrev:

risodlarn skrev:

Inga sådana krav. Sen så har han ju dessutom fler försäkringar så försäkringsbolaget krånglar förhoppningsvis mindre vid en eventuell olycka.

Har din pappa flera försäkringar så borde han se över vad de håller på med.  Är han under 40 ?  200 kr månaden för en 940 är mycket för en äldre. Min cadillac är ju nästan billigare på mig som är under 30.


De som gäller för volvo är just volvia med tillägg.  Hade de på min v40. Inte billigaste men helt underbart att lösa problemen då man fick datum direkt av skadehandläggaren och de gjorde vid skador.

Annars läns.

Och nej försäkringarna ska inte vara lika billiga, dels för att folk ska kunna köra vad som helst som 18 åring utan att behöva låta de svida i plånboken. Svider de mer så är de oftare lugnare.

naturligtvis borde dom ju göra en utvärdering på vad det är för bil oxå,
men i mitt fall en 2.4 D en gubb bil ska väl fan inte kosta runt 15000 bättre å lägga en självrisk på 15000 och premien på 3-4hundra i månaden, då kanske dom lär sig köra med huvudet....

Hur gammal var du ?  De är rätt bra tryck i din v70 även om de är en gubbil.
Bilen är inte en rättighet som du borde veta.  Man belönas varje år som är skadefria med körkortet.
Du får tacka alla andra som varit i din ålder och tänkt helt tvärtom och faktiskt byggt upp våra fina premier smile

Nu hitta du ju för runt 800 grattis.

kwansa Hmm, vet inte?
17 december 2012 · 1 775 Inlägg

Är inte det där med under 24år rätt föråldrat?

Nu förtiden går dem på hur länge ägaren till fordonet har haft körkort, jag märkte ingen skillnad på premien när jag blev över 24 iaf.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Baandit
17 december 2012 · 137 Inlägg

volvonisse440 skrev:

Tryck_o_pys skrev:

volvonisse440 skrev:
jag gjorde e sökning på länsförsäkringars hemsida nu och hamnade 824 kr i månaden, det är ju nästan gratis :-D för en helfösäkrad -08 v70  big_smile

visst är det! ett tips. Ring in till försäkringsbolaget i ditt område. och få fram ett bättre pris. det kan du tjärna på ibland

jame precis, det var lite så jag tänkte det är ju bara å ringa runt, ställa dom emot varandra och se vad man kan få ner priset till :-)
nä man ändå ska betala skyhöga priser för försäkringen så räknas tamejfan varenda krona :-)

Å andra sidan... RING INTE! tongue Då kommer dom säkert komma på att det är någon bugg eller nåt i deras system som gör att alla får jättebillig försäkring och sen så åtgärdar dom det och så vips så har du sabbat för alla här på g.org tongue Är iaf så ja föreställer mig skräcksenariot roll

Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
17 december 2012 · 296 Inlägg

volvonisse440 skrev:
jag gjorde e sökning på länsförsäkringars hemsida nu och hamnade 824 kr i månaden, det är ju nästan gratis :-D för en helfösäkrad -08 v70  big_smile

Jag är 22 och betalar 600 för min v70 2.4D från - 09 , det är gratis smile hyrbil & fri väg assistans med på det priset också , iofs har jag 6000 kr i självrisk men vafan ! Har Folksam å det var billigare än volvia , dom kunde inte matcha det priset !

Det blir som det blir!
volvonisse440 yrkeschaufför
17 december 2012 · 709 Inlägg

tkd_rille skrev:

volvonisse440 skrev:

tkd_rille skrev:

Har din pappa flera försäkringar så borde han se över vad de håller på med.  Är han under 40 ?  200 kr månaden för en 940 är mycket för en äldre. Min cadillac är ju nästan billigare på mig som är under 30.


De som gäller för volvo är just volvia med tillägg.  Hade de på min v40. Inte billigaste men helt underbart att lösa problemen då man fick datum direkt av skadehandläggaren och de gjorde vid skador.

Annars läns.

Och nej försäkringarna ska inte vara lika billiga, dels för att folk ska kunna köra vad som helst som 18 åring utan att behöva låta de svida i plånboken. Svider de mer så är de oftare lugnare.

naturligtvis borde dom ju göra en utvärdering på vad det är för bil oxå,
men i mitt fall en 2.4 D en gubb bil ska väl fan inte kosta runt 15000 bättre å lägga en självrisk på 15000 och premien på 3-4hundra i månaden, då kanske dom lär sig köra med huvudet....

Hur gammal var du ?  De är rätt bra tryck i din v70 även om de är en gubbil.
Bilen är inte en rättighet som du borde veta.  Man belönas varje år som är skadefria med körkortet.
Du får tacka alla andra som varit i din ålder och tänkt helt tvärtom och faktiskt byggt upp våra fina premier smile

Nu hitta du ju för runt 800 grattis.

jodå den går rätt bra, men bara för att säga, så finns det dom över 24 som kör jävligt dumt, och endel kör verkligen inte bra, jag är yrkeschaufför och alla åldrarna kan bete sig jävligt illa,
lägger med ett klipp, har inget sammanhang med tråden, men jag kör plogbil bara därför http://www.youtube.com/watch?v=Uk7f98jYHy4

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
volvonisse440 yrkeschaufför
17 december 2012 · 709 Inlägg

Dream_ skrev:

volvonisse440 skrev:
jag gjorde e sökning på länsförsäkringars hemsida nu och hamnade 824 kr i månaden, det är ju nästan gratis :-D för en helfösäkrad -08 v70  big_smile

Jag är 22 och betalar 600 för min v70 2.4D från - 09 , det är gratis smile hyrbil & fri väg assistans med på det priset också , iofs har jag 6000 kr i självrisk men vafan ! Har Folksam å det var billigare än volvia , dom kunde inte matcha det priset !

vart bor du då? parkerar du i en bunker? :-P  bara att grattulera

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
risodlarn
17 december 2012 · 577 Inlägg

tkd_rille skrev:

risodlarn skrev:

Kollan skrev:

Ofta så står det i försäkringpapprena t.ex: Inga förare under 24 år.
Om du då smäller "din" bil så kommer du få betala en självrisk på 3000-5000kr..

Men har du inget sånt krav på din försäkring är det väl bara att hurra!

F.ö hade jag min 325 på mig först, 11000kr för halvförsäkring, sålde den till pappa och kom ner till 4500 ungefär.

Inga sådana krav. Sen så har han ju dessutom fler försäkringar så försäkringsbolaget krånglar förhoppningsvis mindre vid en eventuell olycka.

Har din pappa flera försäkringar så borde han se över vad de håller på med.  Är han under 40 ?  200 kr månaden för en 940 är mycket för en äldre. Min cadillac är ju nästan billigare på mig som är under 30.


De som gäller för volvo är just volvia med tillägg.  Hade de på min v40. Inte billigaste men helt underbart att lösa problemen då man fick datum direkt av skadehandläggaren och de gjorde vid skador.

Annars läns.

Och nej försäkringarna ska inte vara lika billiga, dels för att folk ska kunna köra vad som helst som 18 åring utan att behöva låta de svida i plånboken. Svider de mer så är de oftare lugnare.

jo knappt 200 var de. Årskostnaden var något på 1900 o då är det hel med allt och ingen självrisk. Sen så blir det 5% billigare nästa år.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
simlar
17 december 2012 · 5 554 Inlägg

volvonisse440 skrev:

tkd_rille skrev:

volvonisse440 skrev:

naturligtvis borde dom ju göra en utvärdering på vad det är för bil oxå,
men i mitt fall en 2.4 D en gubb bil ska väl fan inte kosta runt 15000 bättre å lägga en självrisk på 15000 och premien på 3-4hundra i månaden, då kanske dom lär sig köra med huvudet....

Hur gammal var du ?  De är rätt bra tryck i din v70 även om de är en gubbil.
Bilen är inte en rättighet som du borde veta.  Man belönas varje år som är skadefria med körkortet.
Du får tacka alla andra som varit i din ålder och tänkt helt tvärtom och faktiskt byggt upp våra fina premier smile

Nu hitta du ju för runt 800 grattis.

jodå den går rätt bra, men bara för att säga, så finns det dom över 24 som kör jävligt dumt, och endel kör verkligen inte bra, jag är yrkeschaufför och alla åldrarna kan bete sig jävligt illa,
lägger med ett klipp, har inget sammanhang med tråden, men jag kör plogbil bara därför http://www.youtube.com/watch?v=Uk7f98jYHy4

Kan säga som en bekant från klassen: "95% av alla i trafiken är idioter". Och vad jag har sett så stämmer det faktiskt ganska bra.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Jungmar
17 december 2012 · 847 Inlägg

Länsförsäkringar, något att tänka på är dock att de tar ut en extra kostnad om fler än en försäkring används samtidigt och föraren är under 24. Dessutom 1000kr extra om något annat än egna fordonet skadas. Men är mycket nöjd med dem för övrigt, alltid trevliga och bra att ha att göra med.
Förra vintern fick jag punktering på motorvägen och gled in i mitträcket. fick betala 5000kr i vagnskadesjälvrisk, 1000kr i trafikförsäkringssjälvrisk och 1000kr för att jag då var 23 år. Bilen fick skrotas och fick ut hyggligt i ersättning. Idag betalar jag strax över 7000kr för min S80 per år. Helförsäkring och merförsäkring. Helt okej för en bil med 272hk, bo i ett område med dåligt ryckte och parkera på gatan, och en totalskada senaste året.
Man kan tycka självrisken blev hög, men med tanke på att Volvia vill ha 16k per år så sprarar jag in pengarna. Även andra jag tagit en titt på har legat på det dubbla

volvonisse440 yrkeschaufför
17 december 2012 · 709 Inlägg

simlar skrev:

volvonisse440 skrev:

tkd_rille skrev:

Hur gammal var du ?  De är rätt bra tryck i din v70 även om de är en gubbil.
Bilen är inte en rättighet som du borde veta.  Man belönas varje år som är skadefria med körkortet.
Du får tacka alla andra som varit i din ålder och tänkt helt tvärtom och faktiskt byggt upp våra fina premier smile

Nu hitta du ju för runt 800 grattis.

jodå den går rätt bra, men bara för att säga, så finns det dom över 24 som kör jävligt dumt, och endel kör verkligen inte bra, jag är yrkeschaufför och alla åldrarna kan bete sig jävligt illa,
lägger med ett klipp, har inget sammanhang med tråden, men jag kör plogbil bara därför http://www.youtube.com/watch?v=Uk7f98jYHy4

Kan säga som en bekant från klassen: "95% av alla i trafiken är idioter". Och vad jag har sett så stämmer det faktiskt ganska bra.

håller nog med, och jag tänker inte försvara mig själv heller, jag körde nog som ett arsle jag oxå innan jag tog mitt CE kort, nu har jag en helt annan uppfattning om vad trafik/trafikanter och framförallt regler handlar om. har även ett helt annat körsätt,

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
J3n5
17 december 2012 · 792 Inlägg

Betalar drygt 500 kr i månaden för Trafikförsäkring på 325an.

Mazda Miata "Turbo" (1991)
8_23sek
17 december 2012 · 87 Inlägg

länsförsäkringa e billigast för mig 20 år har en dodge ram <----- betalar 8500kr helår för 2000mil helförsäkrad kolade med tryg hansa han sa att det biligaste var 16000 i  trafik minsta miltalet så det skiljer sig ordentligt

zemet
17 december 2012 · 4 069 Inlägg

volvonisse440 skrev:

simlar skrev:

volvonisse440 skrev:

jodå den går rätt bra, men bara för att säga, så finns det dom över 24 som kör jävligt dumt, och endel kör verkligen inte bra, jag är yrkeschaufför och alla åldrarna kan bete sig jävligt illa,
lägger med ett klipp, har inget sammanhang med tråden, men jag kör plogbil bara därför http://www.youtube.com/watch?v=Uk7f98jYHy4

Kan säga som en bekant från klassen: "95% av alla i trafiken är idioter". Och vad jag har sett så stämmer det faktiskt ganska bra.

håller nog med, och jag tänker inte försvara mig själv heller, jag körde nog som ett arsle jag oxå innan jag tog mitt CE kort, nu har jag en helt annan uppfattning om vad trafik/trafikanter och framförallt regler handlar om. har även ett helt annat körsätt,

Jag har inte något C kort men jag förstår inte vad problemet är i filmen? Dom håll inte speciellt bra avstånd ifrån varandra men annars tyckte jag inte det var något fel?

Förklara gärna varför man inte skulle kunna göra en lugn omkörning av plogbilarna i detta läget:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
ElTacoNacho
17 december 2012 · 486 Inlägg

zemet skrev:

volvonisse440 skrev:

simlar skrev:

Kan säga som en bekant från klassen: "95% av alla i trafiken är idioter". Och vad jag har sett så stämmer det faktiskt ganska bra.

håller nog med, och jag tänker inte försvara mig själv heller, jag körde nog som ett arsle jag oxå innan jag tog mitt CE kort, nu har jag en helt annan uppfattning om vad trafik/trafikanter och framförallt regler handlar om. har även ett helt annat körsätt,

Jag har inte något C kort men jag förstår inte vad problemet är i filmen? Dom håll inte speciellt bra avstånd ifrån varandra men annars tyckte jag inte det var något fel?

Förklara gärna varför man inte skulle kunna göra en lugn omkörning av plogbilarna i detta läget:)

För dom gör en omkörning med mycket dålig sikt på ett mycket dåligt underlag? Som de står i filmen, ser du Vingen bak på plogbilen? Precis.
Skulle ev. en bil få sladd och gå bröt, så kan de ta lite tid för en lastbil att få stopp och undvika att sätta plogen i din bil.

Ang försäkringar så Kostar min audi 80 avant 2,6 680kr i månaden på halv hos länsförsäkringar,
Min 745a turbo kostar 550kr i månaden hos volvia, 30 kr mer än på länsförsäkringar, men de är de värt. Skulle nått hända min volvo så är volvia alltdi bäst!

zemet
17 december 2012 · 4 069 Inlägg

KJensen skrev:

zemet skrev:

volvonisse440 skrev:

håller nog med, och jag tänker inte försvara mig själv heller, jag körde nog som ett arsle jag oxå innan jag tog mitt CE kort, nu har jag en helt annan uppfattning om vad trafik/trafikanter och framförallt regler handlar om. har även ett helt annat körsätt,

Jag har inte något C kort men jag förstår inte vad problemet är i filmen? Dom håll inte speciellt bra avstånd ifrån varandra men annars tyckte jag inte det var något fel?

Förklara gärna varför man inte skulle kunna göra en lugn omkörning av plogbilarna i detta läget:)

För dom gör en omkörning med mycket dålig sikt på ett mycket dåligt underlag? Som de står i filmen, ser du Vingen bak på plogbilen? Precis.
Skulle ev. en bil få sladd och gå bröt, så kan de ta lite tid för en lastbil att få stopp och undvika att sätta plogen i din bil.

Ang försäkringar så Kostar min audi 80 avant 2,6 680kr i månaden på halv hos länsförsäkringar,
Min 745a turbo kostar 550kr i månaden hos volvia, 30 kr mer än på länsförsäkringar, men de är de värt. Skulle nått hända min volvo så är volvia alltdi bäst!

Jo men där av lugn omkörning och hålla ordentligt avstånd:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
sandzoo
17 december 2012 · 2 072 Inlägg

har ej läst alla innlägg.. kollat på https://www.compricer.se/forsakring/bil/ ??

Senast redigerat av sandzoo (17 december 2012)

Sandzoo i da house
DavidSan
17 december 2012 · 227 Inlägg

Har Trygg Hansa på min bil och de var klart billigast. Haft körkort i 5år utan olyckor och betalar 655:-/mån för halvförsäkring, men sen beror det juh på vart du bor.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang