Ken Block Gymkhana 3 - Ford Fiesta 4WD

Cool bil, cool kille...do i need to say more.
  • 816 Följare
  • 285 586 Visningar
  • Uppdaterades senast 6 april 2013
Turbohenkan
3 april 2013 · 109 Inlägg

Mattyyy skrev:

KHRacing skrev:
Undrar hur många besökare som var bergssäkra på att det var Ken´s bil :-)

Farsan var bergssäker på det iaf tills jag förklarade för han. Ska jag slänga upp mina bilder på bilen här i tråden eller vad tycker du Henkan?

Det e bara att slänga upp, alla som har bilder får gärna maila till mig på henrik@dmixab.se

-Westerlund- Tokig maskinmekaniker
3 april 2013 · 469 Inlägg

Haha vafan, hann du till Elmia? Senast jag kollade tråden så hade du monterat pedalställ, och för fem minuter sen såg jag den på DB-Fotos facebook och tänkte direkt "Turbohenka."

lelleal
3 april 2013 · 1 150 Inlägg

var de motorn som suttit i golfen som flyttats över ?smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Agg1 Fotograf
3 april 2013 · 227 Inlägg

tycker detta projektet uppdaterats väldigt dåligt på sistone! om den nu stod i stort sätt klar på Elmia och allt! :p

OlleOlaglig 2Fast4You
3 april 2013 · 499 Inlägg

Agg1 skrev:
tycker detta projektet uppdaterats väldigt dåligt på sistone! om den nu stod i stort sätt klar på Elmia och allt! :p

Hade han hållit på att uppdatera här på garaget istället för att lägga tiden på bilen kanske han inte hunnit klart?

Ford Sierra 2.0T "Wannabe Cosworth" (1988)
svartp3ppar
3 april 2013 · 162 Inlägg

ArvidsZon skrev:

Agg1 skrev:
tycker detta projektet uppdaterats väldigt dåligt på sistone! om den nu stod i stort sätt klar på Elmia och allt! :p

Hade han hållit på att uppdatera här på garaget istället för att lägga tiden på bilen kanske han inte hunnit klart?

+1

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!
Turbohenkan
3 april 2013 · 109 Inlägg

940hx35 skrev:

ArvidsZon skrev:

Agg1 skrev:
tycker detta projektet uppdaterats väldigt dåligt på sistone! om den nu stod i stort sätt klar på Elmia och allt! :p

Hade han hållit på att uppdatera här på garaget istället för att lägga tiden på bilen kanske han inte hunnit klart?

+1

Jag håller med dig att det har uppdaterats dåligt, jag är ingen som hänger på forum stup i kvarten och skriver precis allt som hänt varje dag, sån e jag.
Tycker det finns tillräckligt med sådana som uppdaterar o uppdaterar men dom blir ju aldrig klara, jag lägger tiden i garaget och kör målmedvetet mot alla delmål som lagts upp.
Sista veckorna har jag lagt mer än 100t i veckan och det första är inte att tänka på uppdateringar på nätet.
Det är inte golf motorn som sitter i, har byggt 2 extra motorer till fiestan.
Vet inte vad du menar med +1?

Agg1 Fotograf
3 april 2013 · 227 Inlägg

det är sant som ArvidsZon säger, men varför då skapa denna tråd? det är ju till för att visa upp och vad sysslar med med mera... :p då kan man istället hålla sig till showroomet och visa bilen när den är helt klar istället.

aja spelar roll, ville bara ha det sagt smile

HeroiX
3 april 2013 · 310 Inlägg

Underbart projekt! blev ruggigt bra! nu väntar vi bara på nån in action film wink

med +1 menar han nog att han håller med om det ArvidsZon sa

BMW 523ia (1998)
svartp3ppar
3 april 2013 · 162 Inlägg

Turbohenkan skrev:

940hx35 skrev:

ArvidsZon skrev:

Hade han hållit på att uppdatera här på garaget istället för att lägga tiden på bilen kanske han inte hunnit klart?

+1

Jag håller med dig att det har uppdaterats dåligt, jag är ingen som hänger på forum stup i kvarten och skriver precis allt som hänt varje dag, sån e jag.
Tycker det finns tillräckligt med sådana som uppdaterar o uppdaterar men dom blir ju aldrig klara, jag lägger tiden i garaget och kör målmedvetet mot alla delmål som lagts upp.
Sista veckorna har jag lagt mer än 100t i veckan och det första är inte att tänka på uppdateringar på nätet.
Det är inte golf motorn som sitter i, har byggt 2 extra motorer till fiestan.
Vet inte vad du menar med +1?

menade att jag höll med arvidsZon! smile

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!
Crima ...
3 april 2013 · 113 Inlägg

Ähh va fan va glada att vi får en skymt av skapelsen, han uppdaterar väl när han hinner!!
Inte konstigt att han varit så mycket med bilen inför Elmia!

Tummen upp för en super grym bil

"aja spelar roll, ville bara ha det sagt smile"

CFlodin
3 april 2013 · 77 Inlägg

http://i50.tinypic.com/34q0okw.jpg

http://i50.tinypic.com/euoobl.jpg

http://i46.tinypic.com/206im10.jpg

Var kul att se den i verkligheten smile

Senast redigerat av ccm_boy (3 april 2013)

Saab 9-5 Aero "Grey Aerow" (2004)
Turbohenkan
3 april 2013 · 109 Inlägg

Agg1 skrev:
det är sant som ArvidsZon säger, men varför då skapa denna tråd? det är ju till för att visa upp och vad sysslar med med mera... :p då kan man istället hålla sig till showroomet och visa bilen när den är helt klar istället.

aja spelar roll, ville bara ha det sagt smile

Sant, saker ändrar sig under tiden, i början gick det 3-4 dagar mellan uppdateringarna sedan blev det längre imellan pga att det blev stressigare o stressigare inför Elmia.
Tack alla som följer projektet, kul att prata med en massa bil nördar på Elmia.
Fina bilder😊

Bierstube
3 april 2013 · 616 Inlägg

Riktigt kul att bevittna bilen färdig, du har verkligen lyckats med ännu ett grymt bygge. Mycket imponerande tycker jag som också fastnat för Blocks Fiesta. Tycker även taktiken att starta en projekttråd och sedan överraska är klockren, då har man skapat lagom med förväntningar så att folk som följt projektet förhoppningsvis ska känna igen bilen samtidigt som överraskningsmomentet består. Den har ju ett stuk att leva upp till, tycker jag man kan säga. Är nog inte ensam om att förknippa den med verkligt rå freestyle x-games-körning. smile Lycka till i framtiden, Henkan!

lelleal
3 april 2013 · 1 150 Inlägg

Turbohenkan skrev:

Agg1 skrev:
det är sant som ArvidsZon säger, men varför då skapa denna tråd? det är ju till för att visa upp och vad sysslar med med mera... :p då kan man istället hålla sig till showroomet och visa bilen när den är helt klar istället.

aja spelar roll, ville bara ha det sagt smile

Sant, saker ändrar sig under tiden, i början gick det 3-4 dagar mellan uppdateringarna sedan blev det längre imellan pga att det blev stressigare o stressigare inför Elmia.
Tack alla som följer projektet, kul att prata med en massa bil nördar på Elmia.
Fina bilder😊

Ja tyckte att de va roligare och få se  en hyffsat komplett bil på mässan än att de uppdateras här varenda dag sista veckan . halvfärdiga bilar finns de gått om där ändå de är ju ändå slutresultat man vill se går ju alltid lägga upp bilder och beskrivning i efter hand än att kommit med halvfärdig bil som de fattas vissäntliga  delar på dålig finnish då lär han ju fått höra de istället . ja hadde inte tid va tvungen att uppdatera projekt tråden på garaget så de blev som de blev lol

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Wonderboy_
3 april 2013 · 555 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/168/167626/167626-3bbee13b3e324bb2ee309f213897652e.jpg

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org
NoFantasy Garaget Anhängare!
3 april 2013 · 2 068 Inlägg

en av 20 bilder jag tog på bilen!

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-0d300ff07d7da7d0de84025882d51d52.jpg

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
TrimGurra TrimGurra
4 april 2013 · 50 Inlägg

Är bilen kör redo nu? smile

Du har inte fått Ken intresserad av bilen??

Senast redigerat av ilo (4 april 2013)

Volvo 242 DL "Sugern" (1975)
Volvo V70n "Transportbilen" (2005)
Volvo 940 "Isbilen" (1992)
Engen HEAVY METAL
5 april 2013 · 765 Inlägg

det som är så jävla rätt är att den är 5 cylindrig!!! mer femmor til folket.. Den ser fördjävla bra ut , sjukt bra jobbat!!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
elgh33
5 april 2013 · 266 Inlägg

ilo skrev:
Är bilen kör redo nu? smile

Du har inte fått Ken intresserad av bilen??

Tänkte också fråga de smile få hit han och kör lite gymkhana cool

En liten fråga också fälgen som stod där i sidan är de en fälg Block smällt av själv? smile

Helt sjukt bygge!

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang