Om du fick välja bland dessa/ vad vet du om dessa!!

Hermanssons_Garage
22 december 2012 · 2 415 Inlägg

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/537717_10151204600938757_320180343_n.jpg
Röva

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
OpelP1
22 december 2012 · 1 412 Inlägg

Det stod ju att K9 var namnet för korea men att den får andra namn i andra länder.
Verkar ju vara Kias värsting. smile

Senast redigerat av OpelP1 (22 december 2012)

Pendulum
23 december 2012 · 1 298 Inlägg

Dessa Kia och Hyundai och allt vad de heter är livsfarliga. De kommer med all möjlig teknik (bland annat ledteknik i hel/halv) som våra västerländska biltillverkare har en bit kvar till. Vad jag vet är det bara Audi och BMW som fått ut ledstrålkastare ordentligt på marknaden. T.ex. Audi A7.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Navkapsel
23 december 2012 · 4 637 Inlägg

baltis skrev:

zemet skrev:
Isåfall v60n. Det är en svensk bil och en volvo. Säkert kort:)

Volvo är väll kinesiskt? (efter att dom köpte det från amerikanerna) big_smile

En kinesisk bil japp. Inte heller brukar nyare Volvo hamna i topp när det gäller bilens kvalitet och sådant. Och åka runt i en kombi som inte är en kombi, nja och vitsen med det? Dyra att äga och köpa.
Desingen är en smaksak, jag tycker personligen att V60 är en av marknadens fulaste bilar och strax inpå kommer senaste S60.

Kia/Hyundai har fortfarande konstuktionsmissar och farliga vägegenskaper som dyker upp då och då. Långa bromssträckor och kaoz i undanmanövertest var det senaste man kunde läsa om i t ex Vi bilägare. Och inte är de vackra. Ganska billiga men hellre en begagnad riktig japan.

Av alternativen på listan hade jag valt Juke. Bra bil med väldigt klämmig design som vågar sticka ut lagom, behändigt format och vettigt prissatt. Antagligen hög kvalitet.

Senast redigerat av Navkapsel (23 december 2012)

OpelP1
23 december 2012 · 1 412 Inlägg

Pendulum skrev:
Dessa Kia och Hyundai och allt vad de heter är livsfarliga. De kommer med all möjlig teknik (bland annat ledteknik i hel/halv) som våra västerländska biltillverkare har en bit kvar till. Vad jag vet är det bara Audi och BMW som fått ut ledstrålkastare ordentligt på marknaden. T.ex. Audi A7.

Ja den enda bilen med LED som jag känner till utöver dom du nämner är Cadillac Escalade.

Pendulum
23 december 2012 · 1 298 Inlägg

Navkapsel skrev:

baltis skrev:

zemet skrev:
Isåfall v60n. Det är en svensk bil och en volvo. Säkert kort:)

Volvo är väll kinesiskt? (efter att dom köpte det från amerikanerna) big_smile

En kinesisk bil japp. Inte heller brukar nyare Volvo hamna i topp när det gäller bilens kvalitet och sådant. Och åka runt i en kombi som inte är en kombi, nja och vitsen med det? Dyra att äga och köpa.
Desingen är en smaksak, jag tycker personligen att V60 är en av marknadens fulaste bilar och strax inpå kommer senaste S60.

Kia/Hyundai har fortfarande konstuktionsmissar och farliga vägegenskaper som dyker upp då och då. Långa bromssträckor och kaoz i undanmanövertest var det senaste man kunde läsa om i t ex Vi bilägare. Och inte är de vackra. Ganska billiga men hellre en begagnad riktig japan.

Av alternativen på listan hade jag valt Juke. Bra bil med väldigt klämmig design som vågar sticka ut lagom, behändigt format och vettigt prissatt. Antagligen hög kvalitet.

Huruvida Volvo är kinesiskt eller ej kan diskuteras om. Att företaget Volvo Car Groups (fd Volvo Car Corporation) ägare är kinesisk är ett faktum. Men sen är det även så att företaget är så gott som fristående. Volvos största samröre med Geely och dess dotterbolag ligger mest i att Volvo delar med sig av teknik som hamnar i kinesiska bilar. Att kalla Volvo som är utvecklad och tillverkad i Sverige för kinesiskt tycker jag därför är fel.

Sen att du personligen inte gillar Volvos nya strategi och design är inte mycket att göra åt. Bilarna kan inte falla alla i smaken.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Evildan
23 december 2012 ·

http://www.kiamotors.com/quoris/
Lite mera info om den härliga Quoris.
Fin bil, som kanske till och med är bekvämare/säkrare/tystare/bränslesnålare och snabbare än en tattarsänkt svetsdiffad Volvo 740 med rollad motorhuv 0-100km/h big_smile
(fast givetvis inte på internet utan bara i den riktiga världen)

den här mindre kusinen är inte heller så tokig:
http://worldwide.hyundai.com/WW/Showroo … index.html  0-100km/h 6s.
eller varför inte ännu en "crappy korean" utan bekvämlighet eller prestanda:
http://worldwide.hyundai.com/WW/Showroo … index.html  0-100km/h 5.8s

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang