Köpråd; BMW 318 eller 740 som vinterbil och bruksbil? Årsmodell omkring 1990

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
21 december 2012 · 1 778 Inlägg

Måste säga att min erfarenhet av mercedes 190 är att jag aldeig har kört nån värre skit.
Hade en 190 2,0 -90 i två hemska månader. Aldrig mer. Skulle inte ens ta emot en sån lm jag fick betalt för att ta den.
Så obekväm, tråkig och oerhört omodern bil har jag aldrig kört. Och som den krånglade. På dom två månaderna stöd den nog still med olika fel iallafall hälften av tiden. Tillslut gav kamkedjan med sig och det var lite av en lättnad.
En nissan micra från -90 känns som ren lyx och sportbil i jämförelse.
Mn jag kanske fick tag i ett dåligt exemplar:p

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Nybergrobin
22 december 2012 · 2 385 Inlägg

IceEyes skrev:

saxberg skrev:
Köp merca för faaan

Instämmer.

Mercedes 190 är enligt mitt tycke ett väldigt välbetänkt val som besitter flera fördelar:

Låg bränsleförbrukning, åtminstone om väljer de mindre motorerna (1,8 och 2,0). Motorerna är dessutom väldigt pålitliga och har kamkedja istället för rem. De är även enkla att skruva med. Även i övrigt är kvalitén väldigt hög, precis som kvalitetskänslan invändigt.

Som leksak under vintern är den väldigt välbalanserad, lätt att manövrera och oerhört underhållande att åka brett med.

Kort och gott, roligare och billigare än 740, och lika kul men inte lika onödigt dyr som E36.

Sjukt bra fjädring samt delad bakaxel vilket gör enormt mycket big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang