Råd två bilar

SportPilot Ubåtsingenjör
24 december 2012 · 7 239 Inlägg

Mobeerg skrev:
Bmwn stod på farsan, jag bodde hemma. Blev påkörd, försäkringsbolaget pratade med mig ang ersättning , det var inga problem. Länsförsäkringar.

Men sen jag flyttade hemifrån har alla bilar stått på mig.

Rock on tards!

kul att de är fler än jag som får samma svar

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Peju94
25 december 2012 · 64 Inlägg

Tack för alla svar och åsikter men om vi tänker nu såhär. om jag tjänar 20tusen innan skatt dvs ca 14 efter. Och då gåre en bra del till hyran och mobilen och andra utgifter. och om man ska betala 20 för ena bilen och 5 för andra om året så kommer man nog ha det lite svårt en eller två månader. Då vill man ju hellre betala t.ex 10sammanlagd. men det är ju bara vad jag tycker.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 december 2012 · 14 079 Inlägg

Peju94 skrev:
Tack för alla svar och åsikter men om vi tänker nu såhär. om jag tjänar 20tusen innan skatt dvs ca 14 efter. Och då gåre en bra del till hyran och mobilen och andra utgifter. och om man ska betala 20 för ena bilen och 5 för andra om året så kommer man nog ha det lite svårt en eller två månader. Då vill man ju hellre betala t.ex 10sammanlagd. men det är ju bara vad jag tycker.

Är hyran och mobilen dina största utgifter. Hur mycket pratar du i telefon? wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Peju94
25 december 2012 · 64 Inlägg

Vettemannen skrev:

Peju94 skrev:
Tack för alla svar och åsikter men om vi tänker nu såhär. om jag tjänar 20tusen innan skatt dvs ca 14 efter. Och då gåre en bra del till hyran och mobilen och andra utgifter. och om man ska betala 20 för ena bilen och 5 för andra om året så kommer man nog ha det lite svårt en eller två månader. Då vill man ju hellre betala t.ex 10sammanlagd. men det är ju bara vad jag tycker.

Är hyran och mobilen dina största utgifter. Hur mycket pratar du i telefon? wink

/Benny

Haha var bara ett exempel men jag pratar faktiskt mycket i telefon wink

caromania Forummoderator
25 december 2012 · 9 296 Inlägg

Ibland undrar jag vad genomsnittsåldern är på garaget...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
andreas1
25 december 2012 · 1 020 Inlägg

Peju94 skrev:
Tack för alla svar och åsikter men om vi tänker nu såhär. om jag tjänar 20tusen innan skatt dvs ca 14 efter. Och då gåre en bra del till hyran och mobilen och andra utgifter. och om man ska betala 20 för ena bilen och 5 för andra om året så kommer man nog ha det lite svårt en eller två månader. Då vill man ju hellre betala t.ex 10sammanlagd. men det är ju bara vad jag tycker.

Då sparar man el köper en cykel..
Va ska man med 2 bilar till om man ej har råd att leva i övrigt??

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Busgrabb Rejsa ?
25 december 2012 · 2 959 Inlägg

Och varför ska man ens betala för en försäkring som står på en annan och kanske inte ger någon ersättning när den väl behövs?
Kör då en trafikförsäkring bara.

Autotech
BMW 335D (2008)
SportPilot Ubåtsingenjör
25 december 2012 · 7 239 Inlägg

va fan .. orka försäkra skatta eller besiktiga bilen ... bara kör ! wink

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Oves_Bror
25 december 2012 · 456 Inlägg

Erkänner att jag hoppat fram 2 sidor men svaret känns självklart.
Jag har haft 5 bilar påställda och försäkrade som jag ägt, just nu är det bara 3. Men det är ju för att jag haft råd, har man inte råd så ska man hålla sig till så många som man har råd med.

growing old is mandatory growing up is optional
Evildan
25 december 2012 ·

Nu är det flera som skriver att deras bolag rekommenderat dom att göra en "skenförsäkring" trots bolagens klara regler
(som jag tidigare länkat till om nu någon orkat läsa och ta texten till sig)
men vad händer sedan om olyckan är framme och skaderegleraren undrar hur ni tänkt där?
Att en försäkringssäljare påstått att det är ok räcker inte särskilt långt i en tvist då det är ett helt annat avtal eran förälder har ingått med FB.

Liknelse: En telefonabonnemangsförsäljare/elförsäljare/pensionsförvaltare eller vad det nu kan vara, ringer er hemma och påstår att just deras alternativ är det billigaste, när ni sedan inser att det inte var så utan det blev dyrare men ni har gått med på villkoren så har ni ändå ingen rätt att häva avtalet (efter två veckor som är distansavtalslagens ångertid) för att denne säljare sagt så utan då löper avtalet på tills det enligt kontraktet går att avsluta.

Vidare som det redan skrivits i tråden, det kan vara mkt surt och problematiskt långt efteråt när man inte får den hjälp eller ersättning som man skulle fått vid en korrekt tecknad försäkring.

Be era föräldrar om ekonomisk hjälp istället, dom kan tex lägga mellanskillnaden på försäkringskostnaden istället för att begå bedrägeri för att vara snälla.
Hur många av era föräldrar vet om att det dom gör i sin snällhet är straffbart för dom och er samt vilka tråkiga påföljder det kan bli, har ni berättat det för dom?

Mattsson_91 Självlärd
27 december 2012 · 3 083 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Bara jag som tycker det är rätt komiskt med 18-20 åringar med AMG-mercor, BMW M, diverse tryck-å-pys-japsar, osv. som grinar över dyra premier och att de aaaaaldrig skulle haft råd att försäkra om de inte skrivit bilen på föräldrar osv?
Rätta munnen efter matsäcken då för tusan.... En Mazda 323 1,5 kostar knappast lika mycket, köp en sådan, problem solved.

Min Volvo 142a skulle kosta 11.000 eller om det var 14.000 om året.. I trafikförsäkring!!!!!

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Nico-the-kid
27 december 2012 · 509 Inlägg

Gör gärna en skärmdump på detta pris.


Volvo142_73a skrev:

Volvo544special65 skrev:
Bara jag som tycker det är rätt komiskt med 18-20 åringar med AMG-mercor, BMW M, diverse tryck-å-pys-japsar, osv. som grinar över dyra premier och att de aaaaaldrig skulle haft råd att försäkra om de inte skrivit bilen på föräldrar osv?
Rätta munnen efter matsäcken då för tusan.... En Mazda 323 1,5 kostar knappast lika mycket, köp en sådan, problem solved.

Min Volvo 142a skulle kosta 11.000 eller om det var 14.000 om året.. I trafikförsäkring!!!!!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 079 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Volvo544special65 skrev:
Bara jag som tycker det är rätt komiskt med 18-20 åringar med AMG-mercor, BMW M, diverse tryck-å-pys-japsar, osv. som grinar över dyra premier och att de aaaaaldrig skulle haft råd att försäkra om de inte skrivit bilen på föräldrar osv?
Rätta munnen efter matsäcken då för tusan.... En Mazda 323 1,5 kostar knappast lika mycket, köp en sådan, problem solved.

Min Volvo 142a skulle kosta 11.000 eller om det var 14.000 om året.. I trafikförsäkring!!!!!

Det låter väldigt mycket!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
caromania Forummoderator
27 december 2012 · 9 296 Inlägg

11k för en 40år gammal Volvo. Nej det tror jag faktiskt inte på.

Eller jo, det priset kan man säkert få, men om man ringer ett annat bolag kan jag tänka mig att man får den summan mer än halverad. Mycket mer.

Senast redigerat av caromania (27 december 2012)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
n_andersson
27 december 2012 · 689 Inlägg

Har alltid haft mina bilar och motorcyklar på mig själv. Känns som att man har igen det den dagen det händer nått.

RFMF
27 december 2012 · 253 Inlägg

Jag har mina bilar på mina päron.
S4 jag hade var den billigaste trafikförsäkringen på mig 24.000:- för ett år. Vilket jag hade gärna betalat om jag hade den summan. Vore inte fel att ha några skadefria år.

244 -75 projekt med T5 !! Kom in i familjen du med !:-)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 14&p=1
andreas1
27 december 2012 · 1 020 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Volvo544special65 skrev:
Bara jag som tycker det är rätt komiskt med 18-20 åringar med AMG-mercor, BMW M, diverse tryck-å-pys-japsar, osv. som grinar över dyra premier och att de aaaaaldrig skulle haft råd att försäkra om de inte skrivit bilen på föräldrar osv?
Rätta munnen efter matsäcken då för tusan.... En Mazda 323 1,5 kostar knappast lika mycket, köp en sådan, problem solved.

Min Volvo 142a skulle kosta 11.000 eller om det var 14.000 om året.. I trafikförsäkring!!!!!

Lät sjukt dyrt.
Min 142a 69a kostar 700 kr trafik trygg hansa.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
ZElliot
27 december 2012 · 99 Inlägg

Tycker att de är självklart att ställa bilen på föräldrarna om man har möjlighet till de, ligger ju bra mycket hellre på 1000/månad en 7500/månad  som det skulle va om jag stod på försäkringen?! Detta står jag bara för så länge man bor hemma och när de e tid att flytta ut så tar jag över försäkringen själv smile

BMW 330 Ci "M-sport" (2002)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 december 2012 · 14 079 Inlägg

ZElliot skrev:
Tycker att de är självklart att ställa bilen på föräldrarna om man har möjlighet till de, ligger ju bra mycket hellre på 1000/månad en 7500/månad  som det skulle va om jag stod på försäkringen?! Detta står jag bara för så länge man bor hemma och när de e tid att flytta ut så tar jag över försäkringen själv smile

Du menar alltså att din BMW skulle kosta 90000/år om den stod på dig????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
JonasPLind
27 december 2012 · 820 Inlägg

Jag har alltid haft mina bilar registrerade på mig.
Fast sen är jag rätt oekonomisk också...

Förändras kostnaderna efter att man fyllt 25? Eller förändras de 'med åren' så att säga?


ps. Jag är 25, var 24 när jag köpte denna bilen och den här bilen kostar mig 10 500kr per år hos Länsförsäkringar.



Många av er borde nog lära er att att kolla upp saker innan ni börjar påstå att eran bil skulle kosta 40 000 per år.
IF ville ha 26 000 per år för en Ford Mondeo jag hade, Länsförsäkringar nöjde sig med 10 000... Ni kanske inte borde ta första bästa...

Senast redigerat av wh0re (27 december 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang