Information Till Publik På Streetrace I Sommar

cewee
7 januari 2013 · 349 Inlägg

Jag är inte delaktig eller arrangör så vi klargör det.

Inför kommande race i Stockholms området så tycker jag att vi i publiken kan ha lite mer hjärna än vad som visats tidigare sommrar. Detta är absolut inga regler eller något jag bestämmer över, det är mer för att jag vill visa respekt för race förarna och deras team så de kan jobba i lugn&ro. (Finns tusentals skräck exempel där folk inte ens släpper fram race bilarna för de ska fram först)


Gör en lista med lite punkter som jag har åsikter om.

1. När race bilarna "gömmer" sig mellan racen så skapa inte världens största bilparkering runt dem. Det försvårar både för förare samt deras team. Vi kan veta om vart de står, men då ser jag gärna att vi ställer oss en bit ifrån. Hänsyn helt enkelt.

2. Visa respekt för följebilarna. De är lika viktiga att släppa fram som race bilen..

3. Om vi vet vilken raksträcka det kommer att köras på, ställer vi oss inte ute på vägen 20minuter innan.. det väcker bara misstankar och frågetecken.   

4. Ge fan i att hålla på svinköra och trängas i köerna som blir. Har hänt att följebilar blivit omkörda.

5. Vid eventuell utfart från parkering där det alltid blir kaos, kan vi försöka hålla oss till klassiska kugghjulsprincipen (varannan bil).

6. Om nu polisen dyker upp när det är folkmassa bredvid gatan och ber oss flytta så börja inte käfta emot och var otrevliga. Det försämrar bara för framtiden och gör så polisen lägger in mer resurser.

7. Stå inte mitt på gatan när det är dags för race!! Vilket arrangörerna får skrika ut tydligt vid nästan alla race.


Sen en riktigt bra sak som vi alla ska ha en guldstjärna för är att det alltid är så trevlig stämning mellan folk. smile

Nu tror jag inte att detta hjälper någonting eller kommer visa förändring, men alla vi kan väll ha det i åtanke. Dela gärna era punkter vad ni har att säga.

Detta är inget evenemang men jag hoppas det är OK ändå för moderatorerna. Och att ni ser vad jag vill framföra. Jag tycker det iallafall är viktiga punkter inför kommande evenemang, som ni förstår inte kan skrivas ut datum på. smile

Senast redigerat av cewee (7 januari 2013)

Robin-Volvo
7 januari 2013 · 1 Inlägg

Mycket bra skrivet, tycker det här borde vara självklara "regler"

Najs
7 januari 2013 ·

Nån som har en hjärna ivf ;-) bra skrivet, dock tror ja tyvär man kommer möta på rötägg i sommar med.. Som inte fattar att deras volvo inte är en ferarri alla vill se och att det inte är en tävling till och från rakorna samt en lekplatts på parkeringarna.. Jag har själv slutat både titta och även k*ra pga "publikproblemet".

Som sagt om alla kunde hålla sig till ovanstående riktlinjer skulle det i sverige bli många grymma "nattevents"

chrizz Administratör
8 januari 2013 · 11 783 Inlägg

På grund av rådande lagstiftning kan vi inte tillåta dessa typer av diskussioner i forumet. Även om det inte direkt handlar om organisering av streetrace här så tycker jag det är lite över gränsen tyvärr. Vi låter tråden ligga kvar för referens, men vi stänger här för vidare diskussion.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang